Timetjek
Timetjek
Vad är Timetjek?
Timetjek – ert kompletta verktyg för att hantera personal. Samla schemaläggning, tid och lön i ett och samma system, utformat för att förenkla vardagen och spara tid.
Timetjek erbjuder digital tidrapportering helt gratis, för ytterligare funktionalitet finns olika prispaket efter behov. Välj det som passar ert företag bäst.
Förutom huvudfunktionaliteten inom schema, tid och lön. Finns även en mängd andra smarta funktioner som effektiviserar:
- Skapa anställningsavtal och signera digitalt via BankID.
- Påminnelser till personal att stämpla in via SMS för att undvika böter från Skatteverket.
- Arbetsgivarintyg några få knapptryck via integration till Arbetsgivarintyg.nu.
- In- och utstämpling med GPS positioner, se var och när personalen tidrapporterar.
- Integration till Fortnox och flera kassasystem för sömlös hantering av bokföringsunderlag och försäljningsdata.
- Låt personal byta pass med varandra för ökad flexibilitet. Godkänn eller neka förfrågningar för full koll.
- Personlig support med hjälp av all från smått till stort. Nå oss direkt via telefon utan långa väntetider.
- Import och installation som gör att ni kommer igång på nolltid i Timetjek, allt för en smidig övergång.
Intresserad av Timetjek och vill veta mer? Kontakta gärna oss för ett kort samtal eller demo av vårt system.
Läs vidare på www.timetjek.com och upptäck hur vi kan effektivisera er verksamhet.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
SE
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Varför gör man affärer med Timetjek?
Varför väljer man Timetjek?
- Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
- Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
- Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.
Varför väljer man er som leverantör?
- Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
- Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
- Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.
Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.
Vilka behov och utmaningar är det som Timetjek löser för kunden?
Smart schemaläggning:
All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.
Digital tidrapportering:
Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.
Korrekt lön:
Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.
Vad tycker andra om systemet?
Recensioner & Omdömen om Timetjek
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Limhamns Glassmejeri
Ägare•
Mikroföretag (1-10)•
Verifierad person•
Sverige•
November 2024
Vad gillar du mest?
Vi tycker det är en otroligt smidig personalplanering, både för oss som företag och våra anställda. Ger ett bra överblick i både personalplanering och personalkostnad. Lätt och använderevänligt!
Vad gillar du minst?
Vi har inte hittat ngt!
Vilka affärskritiska problem upplever du att Timetjek löser?
Är det ngt. som dykar upp får vi snabb och proffsig återkobbling!
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Ägare•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
November 2024
Vad gillar du mest?
Skulle nog säga användarvänligheten samt servicenivån är det som jag tycker utmärker sig
Vad gillar du minst?
Har inte haft något negativt o säga om Timetjek
Vilka affärskritiska problem upplever du att Timetjek löser?
Har haft en del problem med semesterersättningar som varit svåra men fått allt löst via timetjeks Support.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
En kanon leverantör av löneadmin
CFO•
Litet företag (11-100)•
Verifierad person•
Sverige•
November 2024
Vad gillar du mest?
Enkelheten i administration och servicen. Arbetet att administrera lönekörningen är superenkel eftersom de schemalagdas tider/stämplingar automatiskt importeras till lönekörningen med ett knapptryck (även månadslönerna naturligvis). Om allt är gjort korrekt inför lönekörningen så är den löst med 2 knaptryck, en löneadministratörs dröm. Timetjek har även en kanon service och alltid lyssnat och löst problem som uppstått och adresserat frågeställningar och önskemål till deras bästa förmåga.
Vad gillar du minst?
Inget direkt. Har haft Timetjek i flera år och är väldigt nöjd.
Vilka affärskritiska problem upplever du att Timetjek löser?
En hög automatiserad lönehantering för minsta behövda tidsbehov vid lönekörning.
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Timetjek förekommer inom följande kategorier
Timetjek produktfunktionaliteter
Lönesystem
API integrationer
Automatisk beräkning av rörlig ersättning
Banköverföringsfil
Bemanningsplanering
Bokföringsunderlag i flera format
Dashboard
Digital lönespecifikation
Frånvarohantering
Förmånshanteringen (bas)
Hantering av flertal kollektivavtal
Hantering av personalhandboken
Importfil till ERP system
Lönestatistik
Outsourcing av lön
Rapportgenerator
Reseräkninghantering
Schemaläggning
Semesterberäkning
Självservice
Skatteuträkningar
Tidrapportering
Schemaläggningsprogram
Byte av skift (direkt i system)
Eget lönesystem
Frånvarohantering
Hierarkisk administrationsbehörigheter
Integreras med externt l önesystem
Intern kommunikation (chat, forum m.m.)
Kommunicera via sms
Koppling till kollektivavtal
Kostnadskontroll
Möjlighet till att införa kompetenser
Specificering av arbetsuppgifter
Tidrapportering
Tidrapporteringssystem
Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Rapportering
Underlag till lön
Personalsystem
E-signering
Frånvaroregistrering
HR Analyser
Lönehantering
Onboarding
Utläggsregistrering
Återkoppling
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om Timetjek
Idén bakom Timetjek härstammar redan från 2008 när en av bolagets grundare köpte ett Café med en nära vän. Ett café som skulle drivas på fritiden, något som inte gick ihop med vardagspusslet där små barn fanns med i bilden.
Så började de första raderna kod skrivas, för att automatisera och effektivisera det administrativa med personal.
Under år 2017 registrerades vad som skulle bli Timetjek AB och snabbt fick bolaget riktiga kunder som än idag använder Timetjek dagligen.
Med kunder i hela landet och flera års utveckling på nacken är Timetjek idag en bred och konkurrenskraftig tjänst som löser många problem med personalhanteringen.
Kärnan i Timetjek är detsamma sedan start 2008 med en helhetslösning för hantering av personal, som sparar tid och pengar. Denna kärna förbättras kontinuerligt och nya funktioner uppdateras för att spara än mer tid och underlätta för kunder.