Alternativ

Vad är Pleo?

Hos Pleo hittar ni som företag en användarvänlig utläggshanteringsplattform. Systemet är molnbaserat, vilket gör det enkelt för alla era medarbetare att komma åt det på distans. Plattformen hjälper er att automatisera och digitalisera er utgiftshantering genom funktioner som uppladdning av kvitton, kategorisering av utgifter och snabb godkännande från er sida. På så sätt kan ni skapa en enkel översikt över era olika utgifter i realtid. Detta gör också systemet till ett utmärkt verktyg i samband med resor och utgiftshantering. Pleo erbjuder även integrationer med populära redovisningsprogram som är utformade för att ytterligare förenkla utgiftshanteringsprocessen.

Vilka passar Pleo för?

Denna plattform riktar sig främst till kunder som vill förenkla sin utgiftshantering och spara tid på administrativt arbete. Den typiska företaget som använder denna plattform tillhör SME-segmentet, inklusive startups, konsulter och byråer. Plattformen är särskilt användbar för företag som har medarbetare som reser eller har utgifter i samband med sitt arbete.

Företagsstorlek

Vilken storlek på företag passar detta system?

1-500+

Support

Hur kan ni kontakta leverantören?

Testperiod

Kan man få en gratis testperiod?

Ja

Nej

Språk

På vilka språk finns systemet?

EN

NO

DA

SV

Geografiskt område

Var finns vi någonstans?

DK

Global

SE

NO

Vad tycker andra om systemet?

Recensioner & Omdömen om Pleo

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Förmodligen det bästa systemet för utläggshantering och foretagskort

Head of Finance

Litet företag (11-100)

Verifierad person

Sverige

Juni 2025

Vad gillar du mest?

Vi har provat flera system på marknaden, inklusive en annan svensk startup/scale-up-leverantör av företagskort och utgiftshantering, men Pleo var den i särklass mest kapabla och mogna allt-i-ett-lösningen, även om den var något dyrare. Pleo är superanvändarvänligt, och våra användare älskar verkligen att vi har infört det på företaget. Och från ekonomiavdelningens sida har vi sparat massor av tid på att jaga folk och fått mycket större flexibilitet när det gäller företagskort.

Vad gillar du minst?

De saknar fortfarande modulen som gör det möjligt att hantera leverantörsfakturor via produkten i Sverige, vilket är synd, men förhoppningsvis lanserar de den snart. När de gör det kommer de att ha en komplett allt-i-ett-plattform.

Vilka affärskritiska problem upplever du att Pleo löser?

Enkel och flexibel hantering av företagskort, mycket smidigare än traditionella banker, och ett superanvändarvänligt mjukvarupaket som våra användare föredrar stort framför vår gamla lösning och andra testade leverantörer.

Användarvänlighet

Samarbetet med leverantören

Support och service

Utbud av funktioner

Kundanpassning och flexibilitet

Integration

Värde för pengarna

Hur nöjd är du överlag?

Jobbar du
för detta bolaget?

Läs om hur du uppdatera informationen här

Pleo förekommer inom följande kategorier

Pleo produktfunktionaliteter

Reseräkningssystem

Attestering

Fakturering

Hanterar flera bolag

Integration med bokföring

Kalkylera milersättning

Konteringshantering

Kreditkortintegration

Mobilfoto

Profilhantering

Regelverk och Policy hantering

Valutaomvandlare

Utläggshantering

Attestfunktion

Autodetektion av utläggsbedrägeri

Automatisk kontering

Automatiskt traktamente

Kopplat kreditkort

Koppling till ekonomisystem

Mobilfoto av kvitton

Spec; Milersättning

Spec; Reseräkningar

Spec; Utlägg

Synkronisering med regelverk

Valutakonvertering

Passar detta
systemet mig?

Gör som 17000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Vanligaste jämförelser i Utläggshantering

Procountor FinancialsPleo
FindityPleo
Acubiz EMSPleo
Concur ExpensePleo

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site