

Mynt
Mynt
Vad är Mynt?
Mynt – En smidig lösning för modern utgiftshantering
Mynt är ett användarvänligt system som förenklar utgiftshanteringen för hela företaget. Med smarta företagskort kopplade till bokföringen, kvittohantering och stöd för privata utlägg får ni en mer effektiv och automatiserad ekonomiavdelning – utan krångel.
Kom igång på bara några minuter och upptäck hur mycket tid ni kan spara varje månad.
Funktioner som förenklar vardagen:
- Smarta företagskort med koppling till bokföringen
- Individuella köpgränser – styr vad varje medarbetare får spendera
- Kvittohantering i appen – fota eller ladda upp, så matchas det automatiskt
- Stöd för privata utlägg – samla alla utgifter på ett ställe
Mynt ger er full kontroll, minskad administration och en smidigare vardag för både ekonomiavdelning och medarbetare.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
1-500
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Pris från
Listpris från leverantör:
Från 0 kr
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
FI
EN
NO
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
Global
SE
NO
Varför gör man affärer med Mynt?
Varför väljer man Mynt?
Tusentals svenska företag väljer Mynt som system för utläggshantering för att minska administration och öka effektiviteten på ekonomiavdelningen.
Flexibla företagskort
Ge alla anställda ett eget företagskort med individuella köpgränser. Lägg till virtuella kort för återkommande köp, och betala fysiskt eller med mobilen med Apple Pay/Google Pay. Mynt erbjuder både debit- och kreditlösningar.
5x snabbare kvittohantering
Fota kvittona direkt i Mynt-appen efter köp. Appen läser automatiskt in belopp, moms och handlare. Välj kategori och sedan är köpet redo att skickas in för granskning. Med Smarta kvitton kan ni ladda upp flera kvitton samtidigt som sedan matchas automatiskt till rätt transaktion.
Integration till bokföringen
Mynt har ett flertal smidiga integrationer till populära bokföringssystem som Fortnox, Spiris, Kleer, Wint, Business Central, Björn Lundén m.fl. Kopplingen tar bara någon minut, sedan är utgifterna redo att exporteras med några knapptryck.
Varför väljer man er som leverantör?
Mynt är en ledande svensk leverantör för företagskort och utgiftshantering
Varje dag hjälper vi tiotusentals företagskunder att spara tid och kostnader på onödig administration på kvitton och utlägg. Kunder väljer Mynt för utmärkt kundservice och smarta funktioner till ett kostnadseffektivt pris.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
En helhetslösning för företagsutgifter
Mynt erbjuder en plattform som integrerar företagskort med bokföring och kredit, vilket förenklar administrationen för företag. Genom att automatisera kvittohantering och transaktioner direkt in i bokföringssystemet, minskar behovet av manuell hantering och förbättrar översikten över företagets ekonomi.
Vilka behov och utmaningar är det som Mynt löser för kunden?
- +90% av alla kvitton kommer in i tid
- Anställda slipper ligga ute med pengar
- Följ företagets utgifter i realtid
- Sömlöst attestflöde
- Automatisk bokföring av utgifter
Känner du
till Mynt?
Så som du vill läsa om andras åsikter, vill andra veta dina. Dela gärna med dig av dina åsikter!
Mynt förekommer inom följande kategorier
Mynt produktfunktionaliteter
Utläggshantering
Attestfunktion
Autodetektion av utläggsbedrägeri
Automatisk kontering
Automatiskt traktamente
Kopplat kreditkort
Koppling till ekonomisystem
Mobilfoto av kvitton
Spec; Milersättning
Spec; Utlägg
Synkronisering med regelverk
Valutakonvertering
Passar detta
systemet mig?
Gör som 17000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om Mynt

Mynt grundades 2018 av tre entreprenörer som var övertygade om att det måste finnas ett smartare sätt att hantera företagets utgifter på. Idag använder tusentals företagare, redovisningsbyråer och Enterprise-bolag Mynts lösning för att spara tid och kostnader.