Bli rekommenderad rätt Marknadsföringsverktyg till ditt företag

Systemguiden använder algoritmer och data för att vägleda dig till rätt systemval genom att rekommendera de systemlösningar som bäst matchar dina behov, krav och förutsättningar.

Gör som över 17 000 svenska företag - låt data och algoritmer vägleda dig i systemdjungeln!

Guiden till rätt system

Hur många anställda är ni på ditt företag?

7-10

frågor

------

3 - 5

minuter

------

3

rekommendationer

Vad tycker andra om systemguiden?

"Riktigt bra och givande tjänst, stort tack för bra matchande leverantörer som slutade i ett toppenköp!"

Michael Kärrberg | BusinessWith

Michael Kärrberg

Internationell säljchef

"Systemguiden borde vi testat för över tre månader sedan, det hade besparat oss väldigt mycket tid. En bra och kvalitativ guide."

Eva Malmberg | BusinessWith

Eva Malmberg

Koncern HR-direktör

"Systemguiden underlättade avsevärt för oss när vi sökte ett nytt CRM. Mycket bra möten med leverantörer som direkt förstod vad vi var ute efter."

Andreas Rudholm | BusinessWith

Andreas Rudholm

Entreprenör

Vilket marknadsföringsverktyg behöver ditt företag?

BusinessWith hjälper dig att jämföra de bästa marknadsföringsverktygen inom Sverige för att hitta det som passar dig bäst. Här kan du göra en jämförelse mellan olika marknadsföringssystem och välj rätt för dig. Du hittar olika marknadsföringssystem inom marknadsföringsautomation, innehållsmarknadsföring och marknadsföringsanalys.

När det kommer till marknadsföring vill såklart alla vara "bäst". Vi vill synas, höras och veta hur man tänker för att uppnå bästa resultat och generera så många leads det går. Det är precis därför du behöver ett marknadsföringsverktyg som passar ditt företag. Ett marknadsföringsverktyg hjälper dig bland annat att hålla koll på hur besökarna beter sig på din webbplats. Vad tittar de på? Vad läser de? Verktyget kan också hjälpa dig med miljöövervakning, och samlar viktiga nyheter utan att du behöver sitta och leta själv.

Vad är ett marknadsföringsverktyg?

Att marknadsföra sina produkter och tjänster utan tillgång till rätt verktyg är inte att föredra. Och grejen är att det inte behöver kosta skjortan att investera i ett verktyg så att du och ditt företag kan hänga med i den digitala marknadsföringsvärlden. Men vad är ett marknadsföringsverktyg? Är det samma som marknadsföringsautomation och innehållsmarknadsföringsverktyg?

Marknadsföringsautomation är ett system som ansluter till ditt e-postsystem. Tanken är att göra det lättare att styra försändelserna så att rätt målgrupp får rätt information, och i rätt tid. Innehållsmarknadsföringsverktyg är precis vad ordet "innehåll" betyder. Det här handlar om innehållet. Vad ska dina utskick fyllas med? Vad vill du förmedla? Vad ska prospekts och kunder läsa om?

Hos BusinessWith hittar du självklart guider för både marknadsföringsautomation och innehållsmarknadsföring .

Men låt oss titta närmare på marknadsföringsverktyg. Som med alla sorters verktyg som vi använder är det viktigt att komma ihåg att de hjälper oss bli effektivare. De ersätter därför inte våra jobb. Det är viktigt att påpeka.

Välj marknadsföringsverktyg

Din webbplats är din främsta marknadsföringskanal. För att veta vad du vill med marknadsföringen, bör du sätta en plan. Vad är ditt mål med hemsidan? Vilken kunskap har du som du kan dela med branschen? Använder du sociala medier? Vad vill du med informationen du delar? Vad tror du om sökordsoptimering? Har du testat vilka ord dina kunder söker efter? Välj ett marknadsföringsverktyg baserat på var du står. Verktyget måste alltså vara relevant och i linje med dina ambitioner.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site