Jämför Sveriges bästa lagerhanteringssystem

Vilket är det bästa lagerhanteringssystemet för er?

Marknaden är snabbrörlig i dag, nästan oavsett bransch. Ett modernt lagerhanteringsprogram som uppdateras i realtid, krävs för att ert företag ska hänga med och uppfylla kraven hos era kunder. En beställare ska inte behöva vänta på besked om huruvida en vara finns i lager eller hur snabbt en produkt kan skickas. Och, minst lika viktigt: Ni som företag ska inte riskera att hamna i en situation där saldot ligger på noll på populära produkter, eller sitta på ett överdrivet stort lager på andra.

Som tur är finns fantastiska lagerhanteringssystem, eller WMS-system, som håller ert lager ständigt uppdaterat, optimerar intäkterna och minimerar svinn och andra kostnader. Dagens warehouse management system, som det heter på engelska, är ofta flexibla och anpassningsbara. De kan vara fristående eller kopplas till ert affärssystem. De flesta är molnbaserade, vilket gör att ni enkelt kan växla mellan mobilen, datorn eller plattan, beroende på vilken device som är mest aktuell för en given anställd.

Få kontroll över lagersaldot med ett lagerhanteringssystem. Låt oss på BusinessWith hjälpa dig med valet. Hos oss kan du jämföra olika system för lagerhantering och välja det som passar allra bäst just för er verksamhet.

Viktiga funktioner i moderna lagerhanteringsprogram

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Systemguiden

Snabbguide

Relaterade kategorier till Lagerhanteringssystem

AffärssystemEkonomisystemERP-systemLagerhanteringssystemWMS-system

Lista på 13 olika Lagerhanteringssystem

Bitlog är en framstående leverantör av molnbaserade lagerhanteringssystem (WMS), som specialiserar sig på att erbjuda skalbara, flexibla och användarvänliga lösningar. Med en passion för innovation och kundanpassning strävar Bitlog efter att förbättra lagerprocesser och öka effektiviteten för företag över hela världen.Lär dig mer om Bitlog

Apport WMS är ett lättanvänt lagerhanteringssystem som är utformat för att optimera effektivitet och noggrannhet i lagerverksamheten. Systemet stöder alla lagrets processer, från godsmottagning till leverans och allt däremellan. Bra lagerhantering kan nästan eliminera felplock och lagerkrympning, vilket gynnar både dig och dina kunder. Med Apport WMS vet medarbetarna alltid vad som finns i lager ...Lär dig mer om Apport WMS

CloudOffice är ett molnbaserat verktyg för lagerhantering som kan integreras med övriga funktioner inom verksamheten. Systemet kan användas smidigt i appen och möjliggör för spårning av samtliga produkter.Lär dig mer om CloudOffice

Lagerhanteringssystemet är molnbaserat och enkelt att integrera med andra system. Consafe Logistics erbjuder även flera moduler som kan kombineras med lagerhanteringssystemet, vilket gör systemet till en bra lösning vid behov av en flexibel verksamhet.Lär dig mer om Consafe Logistics

En lösning med målet att öka medvetenheten kring vad som sker i lagret. Med hjälp av automatiska funktioner för bland annat faktura och notiser till framtida mottagare av produkten så sparar de anställda tid som kan läggas på andra arbetsuppgifter.Lär dig mer om DLsoftware-WMS

Epix system för lagerhantering kan komineras med till exempel plockband eller liknande automatiska lösningar på arbetsplatsen. Ett webbaserat system som tillåter användaren att ständigt hålla koll på lagerhanteringen med spårbara produkter.Lär dig mer om Epix

Extend Commerce WMS är ett molnbaserat system som kan användas av företag från ca 15 MSEK till 800 MSE i omsättning. Systemet är användarvänligt och fungerar lika bra på mobilen som datorn och är därmed en lösning som är flexibel att använda. Lagersystemet kan användas med Extend Commerce ERP men även mot andra affärssystem som behöver uppgraderas för att effektivisera inköp/försörjning och lagero...Lär dig mer om Extend Commerce WMS

Ett lagerhanteringssystem med målet att optimera verksamheten på lagret med automatiska funktioner för inköp och optimering av lagernivåer. Verktyget ger en bra överblick över situationen på lagret och skapar en effektivare verksamhet.Lär dig mer om IMI

Lagerkoll är ett användarvänligt system för lagerhantering för såväl småföretag som storföretag. Lagerhanterimgssystemet är tillgängligt för integration med andra system inom organisationen och kan skapa rapporter för lagersaldo och produktflöde.Lär dig mer om Lagerkoll

Logistiqo är ett webbaserat lagersystem som även är tillgängligt som Androidapp. Programvaran innehåller funktioner för optimerad ruttplanering i lagret och möjliggör för god översikt av produkterna i lagret.Lär dig mer om Logistiqo

Ongoing WMS är ett snabbt växande mjukvaruföretag som specialiserar sig på ett webbaserat Warehouse Management System (WMS) för logistikintensiva företag. De har en stark internationell närvaro med kunder i över 30 länder. Ongoing WMS är lätt att lära sig och implementera och har ett brett ekosystem av integrationer. Tjänsten är hårdvaruoberoende och kan integreras med vilken automationshårdvara ...Lär dig mer om Ongoing WMS

Warehouse Management Systems (WMS) are key to addressing the many challenges of optimizing a warehouse. Tecsys WMS offers centralized, automated and optimized management of warehouse activities, enabling your business to have an efficient warehouse.Lär dig mer om Tecsys WMS

Zettle är ett lagerhanteringssystem för småföretag, såsom restauranger, caféer och butiker. Ett användarvänligt verktyg som är enkelt att använda i kombination med kassasystem för att skapa en bra översikt över antalet produkter i lager.Lär dig mer om Zettle Lagerhantering

Snabbguide

Viktiga funktioner i moderna lagerhanteringsprogram

Med rätt typ av system för lagerhanteringsprogram kan ni automatisera er lagerhållning och optimera kapaciteten på ert lager. På BusinessWith har vi listat ett antal viktiga funktioner som finns hos många warehouse management system.

  • Går att koppla till affärssystemet, ERP-systemet, eller användas fristående. Att integrera dem med varandra skapar intressanta möjligheter till optimering av hela processen med lager, beställning och fakturering.
  • Är molnbaserade och kan därför användas i många olika enheter, såväl mobiler som datorer.
  • Optimerar kontrollen över lagersaldot.
  • Ger kontroll över vad som sker på lagret och visar vilka produkter som är storsäljare respektive mindre populära.
  • Effektiviserar arbetet och låter medarbetarna lägga tid på sådant som inte ett system kan sköta.
  • Stöttar er vid inventeringar.
  • Bistår vid planering av bemanning.

Fundera gärna över vilka parametrar som är viktigast för just er och den verksamhet ni bedriver.

Det finns ett antal leverantörer av lagerhanteringssystem på marknaden i Skandinavien. Jämför gärna många alternativ av WMS-system här hos oss på BusinessWith för att sedan köpa in ett lagerhanteringssystem. Här i vår jämförelseguide kan du söka på de parametrar som är viktiga just för er.

API

Verktyget går att kombinera tillsammans med andra plattformar och möjliggör därmed för en smidigare användning av tjänsten inom organisationen.

Filtrera produkter

Ett filter i lagerhanteringen som möjliggör att endast se de produkter som uppfyller vissa kriterier i databasen. Kan till exempel vara filter för produkttyp, utseende eller liknande.

Optimering av lagernivå

Vid förändring i lagersaldot sker bokföring automatiskt och manuellt arbete kan därmed undvikas.

Optimering av plockslinga

En funktion som placerar varor på lagret för att skapa en så snabb och smidig plockning av produkterna som möjligt för de anställda. Detta resulterar i tidsbesparing för de anställda och i därmed hela organisationen.

Prognoser

Hjälper till att utföra prognoser med hjälp av tidigare försäljning. Detta kan spara tid för anställda samt optimera varuflödet i organisationen då det minskar risken för underskott eller överskott av produkter.

Rapporter och statistik

Möjlighet till att skapa rapporter med statistik över produkter i lagret, vilket är bra för att skapa en god överblick kring situationen på lagret.

Röststyrd orderplockning

Röststyrning innebär att de anställda blir styrda via en röst istället för till exempel en handdata vid plockning. Detta minskar det manuella arbetet med handdator och är ett smidigt sätt för tydlig komunikation vid plockning av produkter.

Spåra produkter

Håller koll på statusen på din produkt i lagret och kan till exempel notera eventuella händelser som påverkar produkten. Ett exempel på detta är om produkten är restlistad och när den kan återkomma i lager.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site