Bli rekommenderad rätt Kundundersökningar verktyg till ditt företag

Systemguiden använder algoritmer och data för att vägleda dig till rätt systemval genom att rekommendera de systemlösningar som bäst matchar dina behov, krav och förutsättningar.

Gör som över 17 000 svenska företag - låt data och algoritmer vägleda dig i systemdjungeln!

Guiden till rätt system

Hur många anställda är ni på ditt företag?

7-10

frågor

------

3 - 5

minuter

------

3

rekommendationer

Vad tycker andra om systemguiden?

"Riktigt bra och givande tjänst, stort tack för bra matchande leverantörer som slutade i ett toppenköp!"

Michael Kärrberg | BusinessWith

Michael Kärrberg

Internationell säljchef

"Systemguiden borde vi testat för över tre månader sedan, det hade besparat oss väldigt mycket tid. En bra och kvalitativ guide."

Eva Malmberg | BusinessWith

Eva Malmberg

Koncern HR-direktör

"Systemguiden underlättade avsevärt för oss när vi sökte ett nytt CRM. Mycket bra möten med leverantörer som direkt förstod vad vi var ute efter."

Andreas Rudholm | BusinessWith

Andreas Rudholm

Entreprenör

Varför ska jag ha ett verktyg för kundundersökningar?

Med hjälp av kundundersökningar kan ni som företag eller organisation förbättra era tjänster och produkter, vilket i sin tur gör det enklare att behålla befintliga kunder. Det handlar om att mäta kundupplevelsen (CX). Genom att investera i ett verktyg för kundundersökningar blir det hela mer strukturerat och de svar ni får blir lättare att analysera. Tanken är att ni med hjälp av enkäterna eller undersökningarna ska kunna se vad ni kan göra bättre, och var det kanske brustit helt och hållet. Kundundersökningar är även en måttstock för förväntningar – ta reda på vad era kunder förväntar sig av er. Olika verktyg passar dock olika företag. På BusinessWith listar vi vilka verktyg som finns på den svenska marknaden idag, för att ni lättare ska kunna hitta det bästa verktyget för era kundundersökningar.

Vilket enkätverktyg ska jag välja?

Kundundersökningar går ut på att mäta kundnöjdheten (med NPS, Net Promoter store) eller kundupplevelsen (CX) för att kunna vidta åtgärder för att förbättra era produkter och tjänster. Idag finns ett flertal olika verktyg för kundundersökningar. De flesta molnbaserade eller webbaserade, då tanken är att användarvänligheten ska vara hög. Hur ska ni få era kunder att verkligen svara på enkäten eller undersökningen? Jo, genom att ge dem ett verktyg som är lätt och smidigt att använda. Men användarvänligheten stannar inte där.

Jämför gärna de olika enkätverktygen för att se att ni också upplever verktyget som lättanvänt. Vad ska verktyget göra för er? Vad vill ni mäta? Välkommen att jämföra de olika verktygen för kundundersökningar direkt hos oss på BusinessWith.

Mäta kundnöjdhet med ett enkätverktyg

Kundnöjdhet eller kundlojalitet mäter man oftast genom ett kvalitetsmått, som NPS (Net Promoter Score). Att faktiskt våga sig på att mäta kundnöjdhet kan ge er en massa indikationer och fingervisningar på hur ni kan förbättra era produkter eller tjänster. För hur mycket kostar inte missnöjda kunder? Och har ni tänkt på vad en missnöjd kund kan säga om er, som leder till att chansen för att få nya, potentiella kunder minskar? En god kund däremot, är en viktigt ambassadör för ert företag.

Innan ni börjar mäta kundnöjdheten med ett enkätverktyg, bör ni ta fram ett syfte och plan för vad ni ska göra med de svar eller den återkoppling ni får från era kunder. Hur eller när i kundupplevelsen ska ni skicka ut en kundundersökning? Vad ska ni göra med återkopplingen ni får? Utan en tanke med vad ni faktiskt ska göra av svaren, kommer det bli svårt att förbättra er. Hur ska ni analysera resultat och hur ska själva förbättrings- eller förändringsprocessen gå till?

Ta er gärna lite tid att jämföra verktyg för kundundersökningar, innan ni väljer system eller verktyg. BusinessWith hjälper er på vägen – vi listar de mest populära verktygen för kundundersökningar som finns idag. Välkommen att börja jämföra nu direkt, för att välja det bästa verktyget för kundundersökningar för er verksamhet.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site