Systemguiden

Systemkategorier

Tjänsteleverantörer

För leverantörerBloggOm oss

Microbizz
vs
Extend Commerce WMS

Tyvärr, ingen data än.

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Orderhanteringssystem

Direkta kundkonversationer
Fakturering
Hantering av flera lager
Hantering av restorder
Integrerbart
Notiser och påminnelser
Orderplanering
Rot och rut beräkning
Statistik och rapporter
Direkta kundkonversationer
Fakturering
Hantering av flera lager
Hantering av restorder
Integrerbart
Notiser och påminnelser
Orderplanering
Rot och rut beräkning
Statistik och rapporter

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Microbizz skapar värde på följande sätt:

  • Alla moduler delar data och fungerar sömlöst tillsammans
  • Skalbar och flexibel plattform som växer med er
  • Användarvänlig mobilapp för enkel registrering i fält
  • Minskar administration och sparar tid
  • Stödjer hög kvalitet och bra dokumentation
  • Lämplig för field service, bygg, service och försörjning

Varför väljer man ert system?

  • Extend Commerce WMS stödjer ett brett spektrum av logistikinställningar och tjänster.
  • Förutom bulk- och standardoperationerna i lagret stöds även hantering av ytterligare tjänster och koncept integrerat i din lagerverksamheten.
  • Eftersom systemet är molnbaserat får kunderna tillgång till tjänster via vanlig handhållen enhet utan att behöva installera eller drifta systemet lokalt.

Varför väljer man er som leverantör?

Microbizz är en stark partner för er digitalisering:

  • Lösning skräddarsydd efter era specifika behov
  • Lokal support och rådgivning
  • Personlig onboarding och utbildning av ert team
  • Löpande utveckling baserad på kundfeedback
  • Fokus på långvariga relationer och verkligt värde

Varför väljer man er som leverantör?

Systemet är 100% molnbaserat och flexibelt och kan integreras fullt ut med ett stort antal applikationer som till exempel e-handelsplattformar och ekonomisystem.

Detta effektiviserar och optimerar ditt företag, eftersom lagersaldot alltid synkroniseras mellan alla dina olika applikationer. Systemet är lätt att anpassa och utöka oavsett om du hanterar ditt eget lager, har konsignationslager eller har en tredjepartslösning. Extend Commerce WMS stöder hela logistikprocessen.

Möjligheten att skala upp och anpassa sig till nya krav och förutsättningar, vare sig du har grundläggande som avancerade lagerbehov gör systemet helt unik. Hemligheten är en digitaliserad process med hög effektivitet som minimerar arbetsbelastningen i varje steg av ditt dagliga arbete.

En annan fördel är det obegränsade antal användare som kan arbeta i systemet, vilket gör att du inte behöver lägga tid på att hantera användarkonton.

Utveckling varje dag. Sedan 1999.

I allt vi gör så är utgångspunkten att vi vill hjälpa våra kunder att ha kontroll på sina processer, skapa möjligheter och kunna växa. Sedan 1999 har vi utvecklat vårt affärssystem och WMS ; i takt med tiden och med digitaliseringen som drivkraft. Vår tjänst är under ständig utveckling, och med runt 7500 timmars förbättring av vårt affärssystem årligen så har vi idag en stabil och komplett tjänst. Vi är idag en väl etablerad aktör, och vi vågar påstå att vi är absolut ledande inom vårt område.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Microbizz positionerar sig som marknadsledare inom digital arbetsstyrning genom att erbjuda skräddarsydda lösningar till varje enskild kund. Den danskutvecklade plattformen kombinerar djup branschförståelse med innovativa möjligheter, så att kunderna får exakt de moduler och funktioner som passar deras arbetsprocesser.
Microbizz arbetar nära kunderna och erbjuder lokal support för att säkerställa att systemet anpassas efter behoven och skapar största möjliga värde.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Extend Commerce ERP och WMS riktar sig till kunder som efterfrågar kompetenta system med flexibilitet i hur processer hanteras. Alla delar i våra applikationer är molnbaserade och våra kunder får hela tiden nya funktioner eftersom investering i systemutveckling hela tiden görs och det släpps ny funktionalitet 10 gånger per år. Vi stävar efter att affärssystem inte skall vara konsultintensivt och vi har nästa alltid fasta priser så kunden vet vad det kostar. Vår målgrupp är kunder i omsättningsspannet 20-500 MSEK.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Ger komplett överblick över alla uppgifter, projekt och resurser
  • Minimerar manuellt pappersarbete och administrativa uppgifter
  • Effektiv tidsregistrering och planering av medarbetare och rutter
  • Hög kvalitet och spårbar dokumentation med digitala checklistor
  • Förbättrar samarbetet mellan kontor och fält med synkronisering i realtid
  • Enkel åtkomst till data via mobilapp, även offline
  • Integrerad fakturering och lön minskar fel
  • Skalerar efter verksamhetens storlek och behov

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Hur hjälper vi våra kunder

  • Full koll på era produkter, även om ni har strukturartiklar eller BOM-produkter.
  • Integration till alla dina kanaler
  • Många säljkanaler och flera lager, men ändå kontroll på disponibelt saldo i realtid
  • Effektivisera orderhantering genom B2B-shop för att ta emot order från kund.
  • Full kontroll på verksamheten med BI?
  • Digitalt lager med full kontroll och effektiv plock med inbygd transportbokning
  • Köp in rätt mängd vid rätt tillfälle
  • EDI-koppling till de stora aktörerna inom dagligvaruhandel, ex. ICA & Coop,
  • Effektivisera din orderprocess - låt dina kunder lägga ordern i B2B webshop
  • Integration till Fortnox.
  • Integration till tredjepartslogistiker.
  • Inköp/försörjning och stöd för beställningspunkter och prognoser.
  • Ha koll bäst före-datum och batch nr.
  • Molnbaserat WMS/lagersystem med stöd för batch nr. och bäst-före-datum

Omdömen

Baserat på 6 omdömen

Baserat på 1 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Det jag uppskattar mest med Microbizz är den betydande förbättringen av våra arbetsflöden och den höga grad av överblick som systemet ger oss i vår dagliga verksamhet. Användningen av statusar och möjligheten att konfigurera individuella startsidor säkerställer att uppgifter hanteras i rätt tid och inte går förlorade, samtidigt som faktureringsprocessen blir mer strukturerad och transparent. Integrationerna till våra andra system - både ekonomi- och telefonsystem - är stabila och effektiva. Telefonintegrationen har gjort det mycket enklare för oss att identifiera kunden omedelbart. Vi kan nu komma åt kundkortet direkt, vilket minskar felen och sparar tid. De många automationsmöjligheterna gör dessutom att vi kan optimera en rad rutinmässiga processer, vilket frigör resurser och ger en mer enhetlig och effektiv verksamhet. Sammantaget har Microbizz i hög grad bidragit till att professionalisera och effektivisera våra interna processer.
Att det inte är ett slutet system, utan att man kan anpassa det.
Flexibiliteten och möjligheten att vara med om förändringar/förbättringar i systemet för att förbättra våra arbetsprocesser.

Omdömen

Nackdelar

Det som jag är minst glad över är de utmaningar som ibland uppstår i samband med releaser. Eftersom vår Microbizz-installation är mycket anpassad till våra egna arbetsflöden kan nya uppdateringar ibland påverka funktioner som normalt fungerar perfekt för oss. Med det sagt upplever vi också att Microbizz är extremt snabba med att åtgärda buggarna igen. Även om det kan vara frustrerande ibland känner vi att vi har ett bra stöd och att problemen vanligtvis löses mycket snabbt.
Att det nästan kan bli för tekniskt, komplicerat eller oklart var man ska göra vad.
Transportbokningar som inte går via Extends egna TA.

Microbizz

Microbizz

Läs mer om Microbizz

Extend Commerce WMS

Extend Commerce

Läs mer om Extend Commerce WMS