Extend Commerce WMS
vs
Connect WMS

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

Från 5 00...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

1800kr/anv/mån

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Lagerhanteringssystem

API
Automatiska inköp
Filtrera produkter
Optimering av lagernivå
Optimering av plockslinga
Prognoser
Rapporter och statistik
Röststyrd orderplockning
Spåra produkter
API
Automatiska inköp
Filtrera produkter
Optimering av lagernivå
Optimering av plockslinga
Prognoser
Rapporter och statistik
Röststyrd orderplockning
Spåra produkter

Produktfunktionaliteter i WMS-system

API
Automatiska inköp
Filtrera produkter
Optimering av lagernivå
Optimering av plockslinga
Prognoser
Rapporter och statistik
Röststyrd orderplockning
Spåra produkter
API
Automatiska inköp
Filtrera produkter
Optimering av lagernivå
Optimering av plockslinga
Prognoser
Rapporter och statistik
Röststyrd orderplockning
Spåra produkter

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Extend Commerce WMS stödjer ett brett spektrum av logistikinställningar och tjänster.
  • Förutom bulk- och standardoperationerna i lagret stöds även hantering av ytterligare tjänster och koncept integrerat i din lagerverksamheten.
  • Eftersom systemet är molnbaserat får kunderna tillgång till tjänster via vanlig handhållen enhet utan att behöva installera eller drifta systemet lokalt.

Varför väljer man ert system?

  • Snabbt att implementera
  • Enkelt att lära sig
  • Billigt att komma igång

Varför väljer man er som leverantör?

Systemet är 100% molnbaserat och flexibelt och kan integreras fullt ut med ett stort antal applikationer som till exempel e-handelsplattformar och ekonomisystem.

Detta effektiviserar och optimerar ditt företag, eftersom lagersaldot alltid synkroniseras mellan alla dina olika applikationer. Systemet är lätt att anpassa och utöka oavsett om du hanterar ditt eget lager, har konsignationslager eller har en tredjepartslösning. Extend Commerce WMS stöder hela logistikprocessen.

Möjligheten att skala upp och anpassa sig till nya krav och förutsättningar, vare sig du har grundläggande som avancerade lagerbehov gör systemet helt unik. Hemligheten är en digitaliserad process med hög effektivitet som minimerar arbetsbelastningen i varje steg av ditt dagliga arbete.

En annan fördel är det obegränsade antal användare som kan arbeta i systemet, vilket gör att du inte behöver lägga tid på att hantera användarkonton.

Utveckling varje dag. Sedan 1999.

I allt vi gör så är utgångspunkten att vi vill hjälpa våra kunder att ha kontroll på sina processer, skapa möjligheter och kunna växa. Sedan 1999 har vi utvecklat vårt affärssystem och WMS ; i takt med tiden och med digitaliseringen som drivkraft. Vår tjänst är under ständig utveckling, och med runt 7500 timmars förbättring av vårt affärssystem årligen så har vi idag en stabil och komplett tjänst. Vi är idag en väl etablerad aktör, och vi vågar påstå att vi är absolut ledande inom vårt område.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Erfaret team med kunskap inom system, integrationer och logistikutveckling
  • Dedikerat team som alltid besöker er på plats för att förstå er verksamhet och säkra en så bra uppstart som möjligt
  • Flexibelt och kundfokuserat bolag som erbjuder flera lösningar och tjänster som kan bidra till din tillväxt

Hur positionerar ni er på marknaden?

Extend Commerce ERP och WMS riktar sig till kunder som efterfrågar kompetenta system med flexibilitet i hur processer hanteras. Alla delar i våra applikationer är molnbaserade och våra kunder får hela tiden nya funktioner eftersom investering i systemutveckling hela tiden görs och det släpps ny funktionalitet 10 gånger per år. Vi stävar efter att affärssystem inte skall vara konsultintensivt och vi har nästa alltid fasta priser så kunden vet vad det kostar. Vår målgrupp är kunder i omsättningsspannet 20-500 MSEK.

Hur positionerar ni er på marknaden?

A2B Solutions har en djup erfarenhet inom lagersystem och erbjuder lösningar som passar både det lilla företaget med ett fåtal användare i sin lagermiljö upp till koncerner med multinationella site-utrullningar och hundratals användare.

Vår långa erfarenhet inom WMS och logistikutveckling samt kundfokus gör att vi förstår din verksamhet och dina behov och kan föreslå en lösning och konfiguration som inte bara fungerar för dig idag, utan som din verksamhet kan växa i under lång tid framöver.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Hur hjälper vi våra kunder

  • Full koll på era produkter, även om ni har strukturartiklar eller BOM-produkter.
  • Integration till alla dina kanaler
  • Många säljkanaler och flera lager, men ändå kontroll på disponibelt saldo i realtid
  • Effektivisera orderhantering genom B2B-shop för att ta emot order från kund.
  • Full kontroll på verksamheten med BI?
  • Digitalt lager med full kontroll och effektiv plock med inbygd transportbokning
  • Köp in rätt mängd vid rätt tillfälle
  • EDI-koppling till de stora aktörerna inom dagligvaruhandel, ex. ICA & Coop,
  • Effektivisera din orderprocess - låt dina kunder lägga ordern i B2B webshop
  • Integration till Fortnox.
  • Integration till tredjepartslogistiker.
  • Inköp/försörjning och stöd för beställningspunkter och prognoser.
  • Ha koll bäst före-datum och batch nr.
  • Molnbaserat WMS/lagersystem med stöd för batch nr. och bäst-före-datum

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Det lilla men snabbväxande ehandels-företaget

Behöver få ordning på lagersaldon och höja servicegrad och effektivitet i den snabbt ökande kundorderpoolen. Connect WMS är ett perfekt alternativ för att digitalisera, skapa struktur och höja servicenivån.

Det medelstora medtech-företaget

Behöver följa regleringskrav på spårbarhet, t.ex. för batchnummer kan använda Connect WMS för att uppfylla regelefterlevnad och samtidigt höja sin effektivitet i internlogistiken.

Tredjepartslogistikern

Har behov av att spåra debiterngsgrundande nyckeltal såsom saldons lagringstid, arbetstid spenderad i olika processer, och utförda tilläggstjänster (t.ex. ompackning av pallar). Connect WMS spårar alla processer det går lätt att lägga till nya fristående aktiviteter. Data kan exponeras i dashboards och exporteras till ett externt datalager.

Omdömen

Fördelar

Flexibiliteten och möjligheten att vara med om förändringar/förbättringar i systemet för att förbättra våra arbetsprocesser.

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Nackdelar

Transportbokningar som inte går via Extends egna TA.

Tyvärr, ingen data än.

Extend Commerce WMS

Extend Commerce

Läs mer om Extend Commerce WMS

Connect WMS

A2B Solutions

Läs mer om Connect WMS

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site