Questback
vs
Visma Talent HR

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

Flexibel ...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Pulsmätningar

AI-assistans
API Technical support
Automatiska utskick
Employee Net Promoter Score (eNPS)
Feedback
Forskningsbaserade frågor
Förslag till åtgärder
Ge beröm
Heatmap Analys
Kontinuerligt pulsmätning
KPI:s/ NYCKELTAL
NPS benchmarks
Olika språk
Realtids data
Synk av personaldata
AI-assistans
API Technical support
Automatiska utskick
Employee Net Promoter Score (eNPS)
Feedback
Forskningsbaserade frågor
Förslag till åtgärder
Ge beröm
Heatmap Analys
Kontinuerligt pulsmätning
KPI:s/ NYCKELTAL
NPS benchmarks
Olika språk
Realtids data
Synk av personaldata

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

1. Enkelt och effektivt: En plattform som ger dig ovärderliga insikter på ett smidigt sätt.

2. Anpassningsbara lösningar: Skapa undersökningar som passar just dina behov.

3. Realtidsanalys: Fatta snabba och datadrivna beslut baserat på dina resultat.

Varför väljer man ert system?

  1. Det är en komplett marknadsledande lösning för talent management som du enkelt själv kan anpassa utifrån behov och processer, oavsett bransch.
  2. En personlig och individuellt anpassad användarupplevelse för kontinuerligt lärande och utveckling.
  3. Oöverträffad i kapacitet och enkel implementation.
  4. Ett skalbart system som gör att man kan växa med lösningen vart efter behoven ökar d vs man växer inte ur lösningen

Varför väljer man er som leverantör?

🌟 25 års erfarenhet: Vi har lång erfarenhet av att leverera pålitliga feedbacklösningar.

🌟 Skräddarsydd support: Vårt team är dedikerat till att förstå dina behov och stötta dig.

🌟 Lokal närvaro: Vi är alltid nära till hands och ger ett personligt bemötande. Svensk kontaktperson, svensk support och svenska feedbackkonsulter vid behov.

Varför väljer man er som leverantör?

  1. Vi ser oss som långsiktig partner och inte som leverantör. Med det menar vi att vi hjälper våra kunder hela vägen från implementation till långsiktig och löpande förvaltningsmodell med operativa, taktiska och strategiska möten. Vi ger specialisttsupport och stöttar våra kunder i vardagen. Vi har över 20 års erfarenhet, gedigen kunskap, passion och engagemang.
  2. Vi är en global aktör med lokal närvaro och har mångårig erfarenhet av talent management från både den nordiska och globala marknaden.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Questback är den ledande plattformen för feedback i Norden, med en lösning som kombinerar enkelhet och kraft. Det som gör oss unika är vår långa erfarenhet och vår förmåga att leverera skräddarsydda lösningar som verkligen gör skillnad. Vi fokuserar på att hjälpa företag fatta smartare beslut genom att lyssna på deras kunder och medarbetar vilket har resulterat i 1600+ återkommande kunder (genomsnittskunden stannar hos oss i 9 år 💪).

Hur positionerar ni er på marknaden?

Tyvärr, ingen data än.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Questback löser de stora utmaningarna som organisationer står inför när det gäller att förstå och förbättra kunders och medarbetarnas upplevelser. Att skapa en undersökning och se svar kan fungera från vilket system som helst. Vårt smarta feedbackverktyg tillsammans med vår kompetenta personal är till för företag som vill göra skillnad på riktigt i sin organisation.

Axplock av exempel på vad Questback används till:

EX:

  • Minska personalomsättningen
  • Öka produktiviteten
  • Minska sjukfrånvaron
  • Höja engagemangsnivån
  • Förbättra ledarskapet
  • Coacha personalen till bättre resultat

CX:

  • Minskad churn/kundtapp
  • Ökad merförsäljning
  • Driva rätt insikter för att göra välgrundade investeringar
  • Öka nykundsförsäljningen
  • Öka kundlojalitet
  • Cross-försäljning
  • Förbättra onboardingprocess

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  1. Säkerställer att alla har rätt kompetens i sin roll/sina roller
  2. Visualiserar karriärvägar och erbjuder individuell karriärplanering
  3. Möjliggör vidareutveckling baserat på intresse
  4. Länkar teamets mål och individuella mål mot organisationens mål för att arbeta i samma riktning
  5. Erbjuder verktyg till ledare och organisationen att följ upp och analysera i realtid

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 7 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Fantastiskt bra support och samarbete med Questback!
Vi använder Questback sen flera år i syfte att kunna utveckla våra tjänster samt att mäta kundnöjdheten. Dessutom kontrollerar vi dagligen omdömen för att kunna korrigera om det skulle vara så att någon inte var nöjd. Vi använder det även i syfte att utveckla våra tjänster utifrån kommentarer från våra kunder. Det som är bäst är att det är enkelt och okomplicerat.
Den utmärkta sökfunktionen, möjligheten till allehanda tilldelningsregler, möjlgheten att påverka den grafiska layouten. Det mycket lättanvända författarverktyget Create Tool och streamingtjänsten Cornerstone sbx som fungerar uttan att filmerna laggar vilket de annars vill göra i vårt interna IT-system om man tex använder Youtube eller Vimeo
Möjligheten att växa i systemet. Nya behöv dyker ständigt upp, ibland på grund av organisationen själv och ibland på grund av yttre omständigheter och då är möjligheten att snabbt ställa om och att göra saker man inte visste att man skulle behöva göra oerhört värdefullt

Omdömen

Nackdelar

Det jag skulle önska möjligen är ett något modernare gränssnitt och design. I övrigt är vi som sagt mycket nöjda.
Begränsningarna med att kunna plocka ut data vid en given period. Allt är styrt till live-rapporter eller till krångliga modeller för att skicka ut. Lite inrutade filtreringsfunktioner när man ska sortera i rapporterna.
Många knapptryckningar, ibland väldigt fyrkantigt om man gjort ett misstag eller behöver ändra en sak
Ibland får man vänta på att få konstiga översättningar bli översatta till bättre fungerande svenska ord

Tyvärr, ingen data än.

Questback

Questback

Läs mer om Questback

Visma Talent HR

Visma Talent Solutions

Läs mer om Visma Talent HR

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site