Tribe CRM
vs
Remember CRM

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

299kr/månad

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

100kr/anv...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i CRM

API integration
Återförsäljare
Dashboard - Säljöversikt
Digital signering
E-post kampanjer
Integrerade säljprocesser
Kalenderintegration & påminnelse
Kontakt/ prospect hantering
Lead score
Leadgeneration via webben
Offertkonfigurator/CPQ
Påminnelse
Pipe Management
Ringa direkt från CRM
Ringlistor
Säljprognoser & data
Skapa dokument & avtal
Skicka nyhetsbrev från CRM
Sociala Media integration
Spåra leads
Utbildning
API integration
Återförsäljare
Dashboard - Säljöversikt
Digital signering
E-post kampanjer
Integrerade säljprocesser
Kalenderintegration & påminnelse
Kontakt/ prospect hantering
Lead score
Leadgeneration via webben
Offertkonfigurator/CPQ
Påminnelse
Pipe Management
Ringa direkt från CRM
Ringlistor
Säljprognoser & data
Skapa dokument & avtal
Skicka nyhetsbrev från CRM
Sociala Media integration
Spåra leads
Utbildning

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Tribe CRM är utvecklat för att effektivisera din verksamhet.

  • Mer än CRM: Tribe CRM sträcker sig längre än traditionell hantering av kundrelationer och omfattar hela din affärspipeline, från marknadsföring och försäljning till fakturering och support.
  • Enkel All-in-One-lösning: Upplev hur enkelt det är att använda ett enda, enhetligt system för att hantera alla dina kundrelaterade processer.
  • Anpassar sig till dig: Tribe CRM är utformat för att passa dina befintliga arbetsflöden, inte för att du ska behöva ändra hur du arbetar.
  • AI-plattform: Vi strävar efter att automatisera så mycket som möjligt så att du kan fokusera mer på dina leads och kunder. Därför utökar vi nu snabbt nästa generations AI-funktioner i Tribe CRM för att effektivisera ditt arbete.

Varför väljer man ert system?

Varför välja Remember CRM?

  1. Enkelt och komplett – Alla funktioner för sälj, projekt, avtal och support samlade i ett användarvänligt system. Ingen onödig komplexitet, allt ingår från start.
  2. Prisvärt utan dolda kostnader – 1 användare alltid gratis. Därefter endast 100 kr per användare och månad – inga extra moduler, inga oväntade kostnader.
  3. Byggt för svenska företag – Med svensk support och djup integration med Fortnox får du ett CRM som är anpassat för din vardag och för företagets tillväxt.

Varför väljer man er som leverantör?

Efficy har mer än 20 års erfarenhet i de nordiska länderna. Detta innebär att Tribe är särskilt utvecklat för dessa marknader.

Fler än 20 000 användare i Norden och en nöjdhetsgrad på över 9/10 är beviset på att vår CRM fungerar.

Efficy är en snabbt växande leverantör av CRM inom hela EU, vilket innebär att vi kan hjälpa dig att växa och expandera både lokalt och inom EU.

Varför väljer man er som leverantör?

  1. Riw Software har över 500 nöjda kunder i olika branscher inklusive över 150 kommuner.
  2. Mänsklig support som är snabb och tydlig - på svenska.
  3. Kundbaserad utveckling - vi bygger det våra kunder efterfrågar.

Hur positionerar ni er på marknaden?

I dagens konkurrenskraftiga landskap behöver nordiska företag mer än ett traditionellt CRM-system. De behöver en lösning som främjar tillväxt, ökar kundlojaliteten och effektiviserar verksamheten – här kommer efficy Tribe CRM in i bilden.

Vi är mer än bara programvara, vi är din tillväxtpartner. Med vår kunskap om den nordiska marknaden hjälper vi företag av alla storlekar att uppnå sin fulla potential.

Så kan efficy Tribe CRM utveckla din verksamhet:

  • Maximera intäkterna och öka kundnöjdheten: Byt från fragmenterade system till en enhetlig plattform som hanterar hela kundresan. Från riktade marknadsföringskampanjer till personlig kundtjänst – vårt CRM-system hjälper dig att förvärva, bevara och glädja kunder.
  • Få en 360°-vy av kunderna: Samla alla kunddata i en hubb och få insikter om beteenden och preferenser. Det gör det möjligt att anpassa bemötandet och förutse kundernas behov, vilket leder till goda och varaktiga relationer.
  • Öka produktiviteten och förbättra samarbetet: Effektivisera arbetsflöden och eliminera manuella uppgifter med efficys funktioner för automatisering. Ge teamen möjlighet att samarbeta i realtid och fokusera på att stärka kundrelationerna.
  • Enkel anpassning och skalbarhet: Oavsett om du är ett nystartat företag eller ett stort företag växer efficy Tribe CRM med din verksamhet. Börja med de viktigaste funktionerna och utöka dem i takt med att du utvecklas – och anpassa dem till dina unika processer.
  • Välkomna framtidens CRM: Med modern teknik och nästa generations AI-funktioner förbereder efficy Tribe CRM dig för framtidens affärslandskap.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • CRM för små och medelstora företag – Vi fokuserar på svenska IT-bolag, SaaS-företag och säljorganisationer som vill ha kontroll och struktur utan att behöva stora och dyra CRM-lösningar.
  • Prisvärt och komplett från start – Till skillnad från många konkurrenter erbjuder vi alla funktioner i ett paket. 1 användare är gratis, sedan kostar det endast 100 kr/månad per användare. Inga dolda avgifter eller dyra tillägg.
  • Svensk support och Fortnox-integration – Remember CRM är anpassat för den svenska marknaden med lokal support och en sömlös integration med Fortnox, vilket gör systemet extra relevant för svenska företag.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

För marknadsföringsteamet:

  • Få en tydlig överblick över dina kunder och målgrupper för att skapa effektiva marknadsföringskampanjer.
  • Generera leads av hög kvalitet till säljteamet.

För säljavdelningen:

  • Hantera hela säljprocessen från början till slut med automatiserade arbetsflöden.
  • Uppnå bättre resultat genom noggrann uppföljning av affärer, pipelines och prognoser.

För kundtjänst:

  • Hantera ärenden effektivt och svara kunderna snabbt med hjälp av automatiserade arbetsflöden och AI.
  • Bekräfta, hantera och följ upp kundärenden enkelt och smidigt.

För ekonomiavdelningen:

  • Ökad effektivitet genom att alla avdelningar får tillgång till nödvändig information och dokument direkt i systemet.
  • Håll dig uppdaterad med information i realtid och undvik förseningar. Vi kan integrera de flesta ERP-system i Norden för att göra arbetet enklare.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  1. Splittrad information – Många små och medelstora företag har kunddata spridd i Excel, mejl och olika system. Remember CRM samlar allt i en central kunddatabas med full historik.
  2. Komplexa och dyra CRM-lösningar – Större system är ofta krångliga, tidskrävande att införa och kostar mycket. Remember CRM är enkelt, komplett och prisvärt – 1 användare gratis, sedan 100 kr/mån per användare.
  3. Brist på överblick och kontroll – Utan tydliga processer är det svårt att följa upp sälj, projekt, avtal och support. Remember CRM ger full översikt och kontroll över hela kundresan.
  4. Integration med ekonomisystem – Många småföretag vill slippa dubbelarbete mellan CRM och ekonomi. Genom integrationen med Fortnox kan kunder, artiklar, offerter och fakturor hanteras smidigt i samma flöde.

Omdömen

Baserat på 12 omdömen

Baserat på 4 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Systemet är enkelt och lätt att konfigurera. Användarna kan enkelt anpassa innehållet så att de bara ser det de behöver och inte ser onödig data. Detta har en god effekt på implementeringen jämfört med andra system där användarna inte har samma rättigheter. Supporten är i en klass för sig. Hjälpen är snabb och effektiv.
Systemet fungerar brett i hela vår organisation, där vi sitter på olika avdelningar och därmed behöver differentierade lösningar. webCRM kan hjälpa oss med det. Det är intuitivt och användarvänligt på alla nivåer
Enkelheten i avtalshanteringen
Att det är användarvänligt och hjälper oss att effektivt hålla koll på alla våra kontakter och affärsmöjligheter. Ett riktigt bra verktyg!

Omdömen

Nackdelar

Du kan uppleva förseningar och det är svårt för användarna. Detta kan leda till många samtal då användarna tror att de gör något fel. Översikter och rapporter blir snabbt förvirrande då de inte går att placera i mappar och de syns inte om de används i en front page/dashboard. Kopplingen mellan aktiviteter och möten är inte helt korrekt, eftersom det inte går att rapportera korrekt om det finns flera aktiviteter kopplade till ett möte. På samma sätt kan du inte rapportera korrekt på beställningar som är kopplade till ett möte där t.ex. ett gift par deltar med separata organisationer och det finns order för båda. Endast en order kan rapporteras på
Det hör till avdelningen "småsaker". Systemet kan dock vara lite "one size fits all", så om du behöver mycket specifika lösningar som är skräddarsydda för dina affärsbehov krävs ytterligare dialog och utveckling.
Saknar fasta dagar att skjuta upp en Uppgift men behöver välja ett nytt datum
Vi vet att system leverantören har flera nya funktioner på gång och det er vi fram emot.

Tribe CRM

Efficy

Läs mer om Tribe CRM

Remember CRM

RIW Software

Läs mer om Remember CRM

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site