Halo ITSM
vs
TOPdesk
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Produktfunktionaliteter i Ärendehanteringssystem
Produktfunktionaliteter i Helpdesk system
Produktfunktionaliteter i Kundservicesystem
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
Allt-i-ett-lösning: Hantera ärenden, automatisera arbetsflöden och smidigt skapa rapporter på ett och samma ställe i kombination med en flexibel portal och chatt-bot för era slutanvändare och kunder.
Effektivitet genom AI: Utnyttja kraften i AI för att optimera serviceleveransen med smart kategorisering, prediktiv analys och självlärande funktioner.
Skalbarhet och lokal support: Anpassa systemet efter era behov och få stöd av en lokal partner som hjälper er genom hela resan.
Varför väljer man ert system?
✅ Baserat på best practice. Med 30+ års erfarenhet inom Service Management har systemet implementerats hos över 6500 kunder världen över.
✅ Hantering av känslig information. Systemet har stadiga funktioner för behörighetsstyrning. Där du ger behörigheter ner på individnivå för vem som ska se vad.
✅ Integrera med andra verktyg. Med ett öppet API kan dina verktyg smidigt kommunicera med TOPdesk. Läs mer på https://developers.topdesk.com/
✅ Avlasta dina anställda. Med självbetjäningsportalen får användaren möjlighet att själv söka sig till informationen. Det gör att antalet återkommande ärenden till handläggaren minskar.
Varför väljer man er som leverantör?
Vi på MSP Nordics – Er lokala partner för framgång
Vi träffar er gärna för en förutsättningslös diskussion över en kopp kaffe, där vi identifierar era behov och berättar mer om hur Halo kan lyfta er verksamhet.
Som er lokala partner är vi med er genom hela resan – från strategiska "best practices" och smidig implementering till löpande support på svenska. Vi står alltid nära våra kunder och hjälper dem att:
- Automatisera repetitiva arbetsuppgifter för ökad effektivitet.
- Standardisera processer för enhetlighet och skalbarhet.
- Chatt-bot och användarportal för maximal tillgänglighet och support.
- Skapa insiktsfulla rapporter och analyser som driver verkligt affärsvärde.
Låt oss visa hur vi kan hjälpa er att optimera verksamheten och ta er service till nästa nivå.
Varför väljer man er som leverantör?
💚 Erfarenhet. IT Software har över 10 års erfarenhet och expertis inom IT Service Management. Över 120 organisationer i Sverige har vi fått förtroende att implementera TOPdesk hos.
💚 Långsiktigt och seriöst. Du kan känna dig trygg med att vi satsar på ett långsiktigt och seriöst samarbete. Tillsammans med dig arbetar vi efter en mognadsmodell som hjälper oss, och dig att identifiera de steg som behövs för att komma vidare. Och det skapar en stark grund för din verksamhets framgång i systemet du har investerat i.
💚 Helhetsåtagande. Vi är engagerade i din långsiktiga utveckling. Därför finns vi alltid där för dig med våra egna erfarna ITIL-certifierade konsulter, dedikerade förvaltare och vår svensktalande support. Vi är med dig hela vägen från rådgivning till förvaltning.
💚 Kunder litar på oss. Lär känna våra kunder och inspireras av hur de förenklar och effektiviserar sin vardag med hjälp av våra olika systemstöd inom digitalisering. https://itsoftware.se/kundcase/
Hur positionerar ni er på marknaden?
Användarvänlighet och snabb implementering: Halo erbjuder ett intuitivt gränssnitt som gör det enkelt för alla användare att snabbt komma igång.
Branschledande AI-integration: Halo är en av de få lösningarna på marknaden som fullt integrerar AI för att optimera och automatisering ärendehantering. Detta gör er att vara proaktiva, vilket gör att ni kan identifiera och lösa problem innan de påverkar användarna.
Skalbarhet och anpassning: Halo är utformat för att växa med företagen, oavsett om det handlar om små företag eller stora globala organisationer. Kan enkelt anpassas till olika behov och är integrerar smidigt med andra system som ex Microsoft, Google, Teams, Slack, TeamViewer, Facebook, Telia, Telenor Telavox och Fortnox.
Lokal support och expertis: MSP Nordics erbjuder lokal och mer personlig och anpassad service. Vi kommer gärna ut och träffar er för att verkligen förstå era behov, stort som smått.
Hur positionerar ni er på marknaden?
👉🏻 Implementation, förvaltning & support. Från första kontakt till proaktiv förvaltning finns vi på IT Software med dig hela vägen.
👉🏻 Enkel uppstart & svensktalande support. Egna ITIL-certifierade konsulter hjälper dig med implementering och utbildning av systemet du investerat i. Och vår svensktalande support ger dig stöd när något går snett i systemet eller när du har en teknisk fråga.
👉🏻 Spara tid, resurser & pengar. Våra mjukvaror hjälper dig på ett smart och enkelt sätt att bli effektiva i dina verksamhetsprocesser, skapa automatiserade flöden och leverera bättre kundupplevelse.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Automatisering av repetitiva arbetsuppgifter: Många företag spenderar onödigt mycket tid på manuella, repetitiva uppgifter som att kategorisera ärenden eller vidarebefordra förfrågningar. Detta leder till ineffektivitet och förlorad produktivitet.
Exempel: Ett genomsittligt svenskt företag som använder Halo och hanterar ca 100 supportärenden per vecka för att automatisera kategoriseringen och prioriteringen av ärenden reducerar tiden för manuella arbetsuppgifter med 40%.
Brister i övervakning och proaktivt arbete:Många företag reagerar först när problem uppstår, vilket leder till förlorad tid och förtroende. Halo AI-funktioner gör det möjligt för företag att identifiera och hantera problem innan de påverkar kunderna.
Exempel: Medelstort företag kan med hjälp av Halo förutse systemfel baserat på tidigare incidentdata. Genom att proaktivt åtgärda potentiella problem kunde företaget reducera sina driftstopp med 30%.
Komplexa IT-lösningar: Många organisationer använder olika system för olika delar av IT-hanteringen, vilket leder till ineffektivitet och svårigheter med integration och rapportering. Halo erbjuder en centraliserad plattform som integrerar alla funktioner i en och samma lösning.
Exempel: Företag med kontor på olika orter har möjlighet att enkelt få öveblick och centralisera sin service desk. Genom denna centralisering kan företaget förenkla sina processer, minska fel och förbättra rapporteringen.
Bristande insikter och rapportering: Många organisationer har svårt att få tillgång till insiktsfulla och användbara rapporter som kan hjälpa till att förbättra servicen. Halos smidiga rapporterings- och analysfunktioner ger företag möjlighet att skapa detaljerade, skräddarsydda rapporter som verkligen bidrar till beslutsfattandet.
Exempel: Genom att identifiera mönster i kundens behov kan företag i genomsnitt förbättra sina processer och förkorta svarstider med 20%.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
📌 Full kontroll på ärenden. Du missar inte längre deadlines eller tappar bort viktiga uppgifter som du annars skulle gjort, om du hade hanterat förfrågningar och ärenden på olika platser.
📌 Personberoende är ett minne blott. När någon av dina anställda är sjuka eller lediga är det skönt att veta att systemet finns till hjälp. Du får nu koll på nya inkommande ärenden. Hur långt ett befintligt ärende gått. Och slutanvändaren behöver inte undra om vem som tar hand om ärendet.
📌 Alla konversationer samlade på en plats. Istället för att hantera ärenden i Excel, Google sheet eller olika delade mejllådor, är TOPdesk en mästare på att samla allt på ett och samma ställe.
Omdömen
Baserat på 1 omdömen
Baserat på 5 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen