Timetjek
vs
Timeplan
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
-
60 kr/akt...
Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem
Produktfunktionaliteter i Schemaläggningsprogram
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Digitalisering: Fördelarna är många när arbetstider registreras digital istället för manuellt på papper eller i Excel. Korrekt tidrapportering ger ett ärlig och lönsamt arbetsförhållande för både arbetsgivare och anställd.
- Spara tid och pengar: När man samlar schema, tid och lön i ett system sparas mycket administration, men även kostnader när man undviker att ha flera system.
- Smidiga integrationer: Med integrationer till b.la. Fortnox överförs bokföringsunderlag automatiskt. Eller via olika kassasystem hämtas försäljningsdata för ekonomiska verktyg vid schemaläggning och drickshantering.
Varför väljer man ert system?
- Flexibilitet: Timeplan kan anpassas efter din verksamhet med hjälp av moduler, och bli precis så stort eller litet du vill. Vi har kunder mellan 5 anställda och 1500 anställda.
- Kollektivavtal: vi gör kopplingar till ert kollektivavtal, såklart med lokala anpassningar. Beroende på hur ni valt att jobba.
- Ett system för hela personalhanteringsbehovet. Schema, tid, löneberäkning, semesterplanering - Timeplan gör allt.
Varför väljer man er som leverantör?
- Personlig relation & Support: Vi värnar högt om varje kund och erbjuder förstklassig support utan kompromisser.
- Kontinuerliga uppdateringar: Vår produkt blir bara bättre och bättre. Vi lanserar nya funktioner på löpande band och arbetar outtröttligt för att leverera det våra kunder efterfrågar.
- Kompetens och kvalité: Vi som jobbar med Timetjek brinner för utveckling och har en bred kompetens inom arbetsrätt och personalhantering. Vi säkerställer att vår produkt är "up to date" med kollektivavtal och lagstiftning. Detta så att du som användare ska med trygghet hantera din personal på rätt sätt.
Varför väljer man er som leverantör?
- Hjälp att komma igång: våra kompetenta supportmedarbetare sitter i Göteborg och ser till så att ni alltid får snabb och kunnig hjälp.
- Inga mellanhänder: Utveckling, sälj, uppstart och support – vi gör allt själva, vilket betyder snabbare hjälp, bättre programvara och en smidigare upplevelse.
- Lång erfarenhet: Vi på Timeplan har hjälpt flertalet olika branscher sedan 2006 med schemaläggningsprogram, så med oss är ert företag i trygga händer, oavsett vilken bransch ni tillhör.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Timetjek är en pålitlig aktör på den svenska marknaden och har hjälpt företag över hela landet att spara både tid och pengar sedan 2018. Med fokus på att effektivisera personalhantering och erbjuda smarta funktioner skapar vi betydande värde för våra kunder, oavsett storlek.
Våra kunder sträcker sig från mindre verksamheter med ett par anställda till större organisationer med över 300 anställda, verksamma inom hotell och restaurang, serviceentreprenad, tillverkning, logistik och nöje. Timetjeks styrka ligger i vår flexibilitet och vårt personliga engagemang – vi bygger starka relationer för att anpassa lösningen efter varje kunds unika behov och leverera maximal nytta och upplevelse.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Vi har i över 15 års tid utvecklat ett molnbaserat schemaläggningsprogram som minimerar den manuella hanteringen för er. Ni kan på bara några få knapptryckningar lägga ut ett schema på era medarbetare som automatiskt fortlöper.
Om ni har behov av komplex schemaplanering kan ni använda våra välutvecklade moduler för rastplanering, skiftplanering och behovsplanering.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Smart schemaläggning:
All personal schemaläggs så att rätt person är på rätt plats. Timetjek säkerställer även att personal schemaläggs med rätt arbetstid och att personalkostnaden är inom önskad budget. Vid justeringar, behövs endast ett fåtal klick och personalen är alltid uppdaterad.
Digital tidrapportering:
Personalens arbetstider rapporteras digitalt i en stämpelklocka. Vid lagrav av personalliggare från Skatteverket, ersätts den fysiska pappersboken och manuell renskrivning av tider är ett minne blott. Arbetstiderna kontrolleras så att personal varken jobbar för mycket eller för lite. Det går även att aktivera timbank för ökad flexibilitet och kostnadskontroll.
Korrekt lön:
Löner skapas med ett knapptryck efter rådande kollektivavtal eller svensk lag. Timetjek sammanställer rapporterade arbetstimmar, frånvaro- eller semesterregistreringar, OB-ersättning eller andra tillägg. Något som normalt kan ta flera timmar och svårt att få rätt på görs nu med ett knapptryck. Allt blir korrekt och inga externa konsulter eller system behövs. Vid godkännande skapas en betalfil till banken och kopia på lönesedel skickas till de anställda. Arbetsgivardeklaration laddas upp till Skatteverket och bokföringsunderlag skapas. Använder man Fortnox för bokföring går det att läsa in underlaget automatiskt.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Vi erbjuder ett komplett system från anställningsavtal till lönefiler, allt för att förenkla era interna processer. Med Timeplan slipper ni lägga tid på att beräkna OB, komp och sjukledigheter, det gör systemet automatiskt åt er. Alla attesteringar görs enkelt i Timeplan och lönefilerna för ni enkelt över till ert lönesystem.
Omdömen
Baserat på 6 omdömen
Baserat på 12 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen