Personalkollen
vs
Sympa

Personalkollen

Sympa
Tyvärr, ingen data än.
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Produktfunktionaliteter i Personalsystem
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Allt på ett ställe - Vi har samlat schema, tidrapportering, lönehantering och analys på samma plats.
- Flexibelt - Koppla enkelt ihop Personalkollen med dina favoritverktyg såsom kassasystem, bordsbokning, bokföring, hotellsystem för att skapa din perfekta helhetslösning.
- Användarvänligt och automatiserat – du behöver inte vara lönespecialist för att göra löner. Automatisera manuella processer och få mer tid till det som verkligen skapar värde för din verksamhet. Vi gör det lätt att göra rätt!
Varför väljer man ert system?
Vår transparenta prissättning inkluderar installation, onboarding och en kostnadsfri löneintegrering per land. Sympa växer med din organisation – med dedikerat stöd genast från dag ett.
Varför väljer man er som leverantör?
Därför väljer våra kunder Personalkollen:
- Personlig och snabb service – hos oss får du snabb personlig support när du behöver det.
- Snabbt och enkelt att komma igång – som ny kund får ni en personlig uppstartsutbildning och vi guidar er genom er första lönekörning.
- Stabil och pålitlig partner – vi utvecklar Personalkollen kontinuerligt med långsiktigt fokus på att skapa största möjliga värde för våra kunder, både idag och i framtiden.
Varför väljer man er som leverantör?
Med över 20 års Nordisk och Europeisk erfarenhet förstår Sympa din arbetsstyrkas unika behov. Tack vare hundratals integrationer och öppna API-möjligheter kopplas vår plattform sömlöst till dina befintliga verktyg och säkerställer effektiva dataflöden. Genom att samla HR, ledning och team i ett och samma system skapar Sympa bättre samarbete, smartare planering och välgrundade beslut.
Hur positionerar ni er på marknaden?
- Branschfokus – vi har djup förståelse för hotell, restaurang och detaljhandeln, vilket gör att våra lösningar verkligen passar våra kunders behov.
- Allt i ett system – schema, tidrapportering, lön och analys på ett och samma ställe, utan dubbelarbete eller krångliga processer.
- Personlig support – snabb och nära support som hjälper kunderna när de behöver det.
- Smidiga integrationer – enkelt att koppla ihop med kassasystem, bordsbokning, bokföring och andra verktyg.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Sympa är ett HR-system för både medel och stora bolag men de flesta av de befintliga kunderna finns i segmentet mellanstora bolag. Kunderna har idag mellan 20 till 22 000 medarbetare.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
- Tidskrävande administration – vi samlar schema, tidrapportering, lön och analys på ett ställe och minskar dubbelarbete
- Krångliga löneprocesser – automatisering och färdiga regelverk gör att lönerna blir korrekta utan att du behöver vara expert
- Osäkerhet kring lagar och regler – systemet är anpassat så att ni enkelt följer gällande regler för personal och lön
- Brist på överblick – chefer och medarbetare får tydlig insyn och bättre kontroll över schema, arbetstid och kostnader
- Dubbelarbete – smidiga integrationer med kassasystem, bordsbokning, bokföring och hotellsystem skapar en helhetslösning som fungerar i vardagen
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Sympa hjälper till att få full koll på all personaldata genom hela anställningscykeln - från onboarding till offboarding. Du kommer ifrån felaktig data utspridd i olika system och du undviker verksamhetsbeslut som baseras på skev eller ingen data. Dessutom minskar risken för känsliga personuppgifter på fel plats eller i orätta händer. Flexibla systembehörigheter försäkrar att information delas och ses av rätt personer och self service frigör HR-medarbetarna från administrativ tid.
Omdömen
Baserat på 7 omdömen
Baserat på 23 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen