Personalkollen
vs
Sympa

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Personalsystem

Återkoppling
E-signering
Frånvaroregistrering
HR Analyser
Lönehantering
Medarbetarsamtal/Möten
Onboarding
Rekrytering
Utläggsregistrering
Återkoppling
E-signering
Frånvaroregistrering
HR Analyser
Lönehantering
Medarbetarsamtal/Möten
Onboarding
Rekrytering
Utläggsregistrering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Allt på ett ställe - Vi har samlat schema, tidrapportering, lönehantering och analys på samma plats.
  • Flexibelt - Koppla enkelt ihop Personalkollen med dina favoritverktyg såsom kassasystem, bordsbokning, bokföring, hotellsystem för att skapa din perfekta helhetslösning.
  • Användarvänligt och automatiserat – du behöver inte vara lönespecialist för att göra löner. Automatisera manuella processer och få mer tid till det som verkligen skapar värde för din verksamhet. Vi gör det lätt att göra rätt!

Varför väljer man ert system?

Kunder väljer Sympa därför att det är helt flexibelt att bygga enligt kundens önskemål och processer. Systemet har inga hårdkodade moduler utan arbetar med funktioner som ska passa kunden. Systemets absoluta styrkor är core HR och rapporter/analys där du får full koll på alla medarbetare och deras data, samt kan följa upp mål och KPI:er i rapportform och dashboard. Dessutom hanteras internationella HR-processer väldigt bra i Sympa. Utöver det finns också all grundläggande funktionalitet för bra strategisk HR.

Varför väljer man er som leverantör?

Därför väljer våra kunder Personalkollen:

  • Personlig och snabb service – hos oss får du snabb personlig support när du behöver det.
  • Snabbt och enkelt att komma igång – som ny kund får ni en personlig uppstartsutbildning och vi guidar er genom er första lönekörning.
  • Stabil och pålitlig partner – vi utvecklar Personalkollen kontinuerligt med långsiktigt fokus på att skapa största möjliga värde för våra kunder, både idag och i framtiden.

Varför väljer man er som leverantör?

Sympa har lång erfarenhet av att implementera ett state of the art HR-system till företag i alla branscher och storlekar. Som kund får du all hjälp och stöd du behöver för implementation, integrationer, tekniskt stöd och best practice-processer. Sympa har egna seniora implementations- och integrationskonsulter så att du känner dig helt trygg. Sympas syfte är nämligen att "smooth the way to a better world of work".

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Branschfokus – vi har djup förståelse för hotell, restaurang och detaljhandeln, vilket gör att våra lösningar verkligen passar våra kunders behov.
  • Allt i ett system – schema, tidrapportering, lön och analys på ett och samma ställe, utan dubbelarbete eller krångliga processer.
  • Personlig support – snabb och nära support som hjälper kunderna när de behöver det.
  • Smidiga integrationer – enkelt att koppla ihop med kassasystem, bordsbokning, bokföring och andra verktyg.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Sympa är ett HR-system för både medel och stora bolag men de flesta av de befintliga kunderna finns i segmentet mellanstora bolag. Kunderna har idag mellan 20 till 22 000 medarbetare.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Tidskrävande administration – vi samlar schema, tidrapportering, lön och analys på ett ställe och minskar dubbelarbete
  • Krångliga löneprocesser – automatisering och färdiga regelverk gör att lönerna blir korrekta utan att du behöver vara expert
  • Osäkerhet kring lagar och regler – systemet är anpassat så att ni enkelt följer gällande regler för personal och lön
  • Brist på överblick – chefer och medarbetare får tydlig insyn och bättre kontroll över schema, arbetstid och kostnader
  • Dubbelarbete – smidiga integrationer med kassasystem, bordsbokning, bokföring och hotellsystem skapar en helhetslösning som fungerar i vardagen

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Sympa hjälper till att få full koll på all personaldata genom hela anställningscykeln - från onboarding till offboarding. Du kommer ifrån felaktig data utspridd i olika system och du undviker verksamhetsbeslut som baseras på skev eller ingen data. Dessutom minskar risken för känsliga personuppgifter på fel plats eller i orätta händer. Flexibla systembehörigheter försäkrar att information delas och ses av rätt personer och self service frigör HR-medarbetarna från administrativ tid.

Omdömen

Baserat på 7 omdömen

Baserat på 23 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Det är otroligt enkelt att få en överblick över schemat, lättanvänt när man vill ta bort eller flytta pass, galet skönt att blixtsnabbt få koll på personalkostnaderna. Att det finns en app för alla anställda där man kan se både sitt eget men även det övergripande schemat smidigt.
Det bästa är att supporten är fantastiskt trevliga, kunniga och hjälpsamma. Problem är till för att lösas och de löser problemet. Visar aldrig att de är trötta på mina frågor som jag ställer samma om och om igen!
Systemets flexibilitet
Samarbetet med Sympa-teamet under implementeringen. Att det finns ett utvecklingsfokus - det känns bra att vi har satsat på ett system som vill fortsätta att utvecklas , förfina existerande tjänster och erbjuda nya funktioner. Jättebra med webinarier där vi som kund får en inblick i vad som är på kommande.

Omdömen

Nackdelar

Finns inget att ogilla!
Vissa tekniska saker som behöver förenklas
Brist på automatisering
Att man måste fylla i dagens datum manuellt i tabellerna. Att det inte går att sortera i alfabetisk ordning med skandinaviska bokstäverna å, ä och ö.

Tyvärr, ingen data än.

Personalkollen

Personalkollen

Läs mer om Personalkollen

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site