Boardon
vs
Sympa

Tyvärr, ingen data än.

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

500kr/månad

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Onboardingverktyg

Checklistor
E-learning
E-signering/ BankID
Enkät i flera språk
Fysisk träning & utbildning
Inbyggda quiz
Notiser (påminnelser)
Offboarding
Onboarding chatbot
Preboarding
Single sign-on browser
Självservice portal
Support under onboarding (Interactive tutorials)
Talent development
Video för utbildning
Webinar plattform (videomöten)
Checklistor
E-learning
E-signering/ BankID
Enkät i flera språk
Fysisk träning & utbildning
Inbyggda quiz
Notiser (påminnelser)
Offboarding
Onboarding chatbot
Preboarding
Single sign-on browser
Självservice portal
Support under onboarding (Interactive tutorials)
Talent development
Video för utbildning
Webinar plattform (videomöten)

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Boardon är enkelt att lägga till sin befintliga process. Antingen om ni idag inte har en lösning eller om ni vill komplettera er befintliga onboarding med något före första dagen.
  • Fokus på den nyanställdes upplevelse. Grafiskt attraktivt, väldigt lätt att ansluta med direktlänk/SMS och inget att installera.
  • Prisvärt och inga uppstartskostnader. Licensmodellen gör att du bara betalar för de användare som har tillgång till lösningen.

Varför väljer man ert system?

Vår transparenta prissättning inkluderar installation, onboarding och en kostnadsfri löneintegrering per land. Sympa växer med din organisation – med dedikerat stöd genast från dag ett.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Enkelt och säkert. Svenskt utvecklingsföretag med drift i Sverige.
  • Stöd från vårt team under implementationen. Medarbetare som brinner för lärande och onboarding.
  • Nya funktioner flera gånger per år. Vi lyssnar på våra kunder och tar hänsyn till behov som uppkommer under användningen.

Varför väljer man er som leverantör?

Med över 20 års Nordisk och Europeisk erfarenhet förstår Sympa din arbetsstyrkas unika behov. Tack vare hundratals integrationer och öppna API-möjligheter kopplas vår plattform sömlöst till dina befintliga verktyg och säkerställer effektiva dataflöden. Genom att samla HR, ledning och team i ett och samma system skapar Sympa bättre samarbete, smartare planering och välgrundade beslut.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Vi är specialiserade på pre och onboarding med en lösning där kunden kan bygga upp en onboardingprocess själv utifrån en beprövad metod.
  • Vi är fokuserad på enkelhet för både nyanställda och administratörer.
  • Vår lösning kommunicerar direkt via SMS och kräver i de flesta fall väldigt lite underhåll när processen väl är igång och rullar.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Sympa är ett HR-system för både medel och stora bolag men de flesta av de befintliga kunderna finns i segmentet mellanstora bolag. Kunderna har idag mellan 20 till 22 000 medarbetare.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Automatiserad men personlig pre och onboarding direkt till de nyanställda via länk/inbjudan.
  • Distribution av video, filer, checklistor, quiz och enkäter
  • Filhantering - up/nedladdning av dokument för de nyanställda
  • Påminnelser till nyanställda, chefer/faddrar och övriga funktioner i företaget
  • Checklista för chefen
  • Tilltalande design utifrån er organisations grafiska riktlinjer
  • Uppdelning i avdelningar och olika behörigheter för chefer.
  • API kopplingar vid behov

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Sympa hjälper till att få full koll på all personaldata genom hela anställningscykeln - från onboarding till offboarding. Du kommer ifrån felaktig data utspridd i olika system och du undviker verksamhetsbeslut som baseras på skev eller ingen data. Dessutom minskar risken för känsliga personuppgifter på fel plats eller i orätta händer. Flexibla systembehörigheter försäkrar att information delas och ses av rätt personer och self service frigör HR-medarbetarna från administrativ tid.

Omdömen

Baserat på 8 omdömen

Baserat på 23 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Integration
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Kundsupport som alltid är behjälplig
Möjligheterna till att på ett smidigt sätt kunna ha fortsatt dialog med kandidaterna :)
Systemets flexibilitet
Samarbetet med Sympa-teamet under implementeringen. Att det finns ett utvecklingsfokus - det känns bra att vi har satsat på ett system som vill fortsätta att utvecklas , förfina existerande tjänster och erbjuda nya funktioner. Jättebra med webinarier där vi som kund får en inblick i vad som är på kommande.

Omdömen

Nackdelar

Skulle nog behöva lägga mer tid på att sätta mig in i systemets alla funktioner, men det ligger mer hos mig än hos systemet.
Egentligen inget speciellt. Får alltid information om nya releaser, är nog mest jag som är lite sämre på att följa upp dessa.
Brist på automatisering
Att man måste fylla i dagens datum manuellt i tabellerna. Att det inte går att sortera i alfabetisk ordning med skandinaviska bokstäverna å, ä och ö.

Boardon

Boardon

Läs mer om Boardon

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE siteGo to en_GB site