Boardon
vs
Sympa
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
500kr/månad
-
Produktfunktionaliteter i Onboardingverktyg
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Boardon är enkelt att lägga till sin befintliga process. Antingen om ni idag inte har en lösning eller om ni vill komplettera er befintliga onboarding med något före första dagen.
- Fokus på den nyanställdes upplevelse. Grafiskt attraktivt, väldigt lätt att ansluta med direktlänk/SMS och inget att installera.
- Prisvärt och inga uppstartskostnader. Licensmodellen gör att du bara betalar för de användare som har tillgång till lösningen.
Varför väljer man ert system?
Kunder väljer Sympa därför att det är helt flexibelt att bygga enligt kundens önskemål och processer. Systemet har inga hårdkodade moduler utan arbetar med funktioner som ska passa kunden. Systemets absoluta styrkor är core HR och rapporter/analys där du får full koll på alla medarbetare och deras data, samt kan följa upp mål och KPI:er i rapportform och dashboard. Dessutom hanteras internationella HR-processer väldigt bra i Sympa. Utöver det finns också all grundläggande funktionalitet för bra strategisk HR.
Varför väljer man er som leverantör?
- Enkelt och säkert. Svenskt utvecklingsföretag med drift i Sverige.
- Stöd från vårt team under implementationen. Medarbetare som brinner för lärande och onboarding.
- Nya funktioner flera gånger per år. Vi lyssnar på våra kunder och tar hänsyn till behov som uppkommer under användningen.
Varför väljer man er som leverantör?
Sympa har lång erfarenhet av att implementera ett state of the art HR-system till företag i alla branscher och storlekar. Som kund får du all hjälp och stöd du behöver för implementation, integrationer, tekniskt stöd och best practice-processer. Sympa har egna seniora implementations- och integrationskonsulter så att du känner dig helt trygg. Sympas syfte är nämligen att "smooth the way to a better world of work".
Hur positionerar ni er på marknaden?
- Vi är specialiserade på pre och onboarding med en lösning där kunden kan bygga upp en onboardingprocess själv utifrån en beprövad metod.
- Vi är fokuserad på enkelhet för både nyanställda och administratörer.
- Vår lösning kommunicerar direkt via SMS och kräver i de flesta fall väldigt lite underhåll när processen väl är igång och rullar.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Sympa är ett HR-system för både medel och stora bolag men de flesta av de befintliga kunderna finns i segmentet mellanstora bolag. Kunderna har idag mellan 20 till 22 000 medarbetare.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
- Automatiserad men personlig pre och onboarding direkt till de nyanställda via länk/inbjudan.
- Distribution av video, filer, checklistor, quiz och enkäter
- Filhantering - up/nedladdning av dokument för de nyanställda
- Påminnelser till nyanställda, chefer/faddrar och övriga funktioner i företaget
- Checklista för chefen
- Tilltalande design utifrån er organisations grafiska riktlinjer
- Uppdelning i avdelningar och olika behörigheter för chefer.
- API kopplingar vid behov
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Sympa hjälper till att få full koll på all personaldata genom hela anställningscykeln - från onboarding till offboarding. Du kommer ifrån felaktig data utspridd i olika system och du undviker verksamhetsbeslut som baseras på skev eller ingen data. Dessutom minskar risken för känsliga personuppgifter på fel plats eller i orätta händer. Flexibla systembehörigheter försäkrar att information delas och ses av rätt personer och self service frigör HR-medarbetarna från administrativ tid.
Omdömen
Baserat på 8 omdömen
Baserat på 21 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen
Nackdelar
Tyvärr, ingen data än.