Vainu
vs
Sweet Systems
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
35000kr/år
-
Produktfunktionaliteter i Säljstödssystem
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
- Bygg träffsäkra ICP-listor med tillgång till miljontals nordiska företag och detaljerad segmentering.
- Minska manuellt arbete genom automatiserade uppdateringar till CRM, AI och analysflöden.
- Förbättra timing och relevans med realtidsbaserade affärshändelser och säljtriggers.
Varför väljer man ert system?
Sweet CRM: Optimera och förbättra produktiviteten med lätthet med Sweet CRM. Automatisera dina verksamhetsprocesser smidigt och enkelt.
Sweet Forms: Onlineverktyget där du skapar och publicerar digitala och automatiserade formulär på nolltid, på ett säkert och enkelt sätt.
Sweet Automation: Enkla och kraftfulla automatiseringar för datadrivna beslut och ökad effektivitet, där du bestämmer reglerna.
Sweet Performance: Mät prestanda och nyckeltal med Sweets lättanvända dashboards där allt faller på plats.
Varför väljer man er som leverantör?
- Lokal expertis med nordiskt fokus – vi förstår din marknad på djupet.
- Över 10 års erfarenhet och 1 200+ kunder – från scaleups till stora bolag.
- Snabb onboarding och tillgänglig support – vi finns med dig hela vägen.
Varför väljer man er som leverantör?
1. Sweet Systems är den svenska aktören som finns med längs vägen och med sin breda erfarenhet har en god insikt i hur verksamheter skiljer sig åt och att förståelse för processerna är nyckeln till en lyckad implementering.
2. Enkelt är grundstenen i våra verktyg som inte kräver stora utvecklingsprocesser och gör det möjligt för verksamheterna att själva konfigurera våra lösningar efter behovens utveckling vilket skapar förutsättningarna för att kunna skala upp utan långa ledtider.
3. Vi växer med våra kunder i fokus och med oss som leverantör är man en del i utvecklingen frammåt och möts utav ett engagerat team som är tillmötesgående och supporten man behöver är alltid nära till hands.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Vainu positionerar sig som den mest tillförlitliga och användbara B2B-datakällan för svenska företag som vill modernisera sin försäljning, marknadsföring och datadrivna tillväxt.
Det som gör oss unika är vår kombination av officiell, verifierad företagsdata från svenska myndigheter och realtidsbaserad insikt om affärshändelser – som nya ledare, tillväxt, rekryteringar och investeringar. Med Vainu får du tillgång till uppdaterad data på över 12 miljoner nordiska företag, strukturerad för att direkt fungera i ditt CRM, analysverktyg eller AI-agent.
Till skillnad från generiska, globala leverantörer eller verktyg som bygger på osäker webbscraping, fokuserar vi på det svenska (och nordiska) näringslivet i detalj. Vi erbjuder bland annat:
- Vainu Custom Industries – våra egna, mer relevanta branschkategorier än SNI-koder
- Manuellt verifierade kontaktuppgifter till rätt beslutsfattare i svenska bolag
- GDPR-säkrad och AI-redo data – direkt användbar i t.ex. Salesforce, HubSpot, Dynamics eller Pipedrive
Vi är inte en katalogtjänst – vi är en dynamisk, händelsedriven dataplattform som hjälper svenska sälj- och marknadsteam att agera snabbare, mer relevant och mer effektivt. Vår starka lokala närvaro, kombinerat med teknisk kompetens och automatisering, gör oss till en långsiktig partner för svenska bolag som vill växa smart.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Som Sveriges innovativa aktör, ser Sweet till att förenkla och förbättra din kundresa. Genom att sammanföra alla delar av ditt företag – från sälj till support – skapar vi en integrerad och effektiv lösning som resulterar i nöjda kunder. Med en särskild betoning på automatisering av kundprocesser och personliga relationer, blir vi mer än bara en leverantör; vi blir din samarbetspartner. En partner som stöttar och växer med dig genom varje utmaning och framgång.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
1. Smarta prospekteringslistor – vid rätt tillfälle
Berggren, en nordisk byrå inom immaterialrätt, gick från breda utskick till träffsäker, händelsestyrd försäljning. Genom att använda Vainus säljtriggers, som ledarskapsförändringar och expansioner, kunde de minska antalet kontakter från 100 till 20 – utan att tappa i försäljning.
2. Håll CRM uppdaterat – automatiskt
Columbus, ett IT-konsultbolag, sparade 13 timmar per kampanj efter att ha kopplat Vainu till sitt HubSpot-CRM. De förbättrade datakvaliteten och började vinna fler offentliga upphandlingar tack vare bättre tajming och automatiska uppdateringar.
Next One Technology ersatte manuella Excel-listor med Vainu. Nu bygger de prospektlistor direkt i CRM, med korrekt och aktuell företagsdata.
3. Skala upp leadgenerering – utan att tumma på kvalitet
Exsitec ville växa i Sverige, Norge och Danmark – men saknade en enhetlig datakälla. Med Vainu kan hela teamet bygga målgruppslistor baserat på t.ex. bransch, storlek och teknikstack. Resultatet? Mindre manuellt arbete, mer träffsäkerhet.
4. Definiera ICP och hitta liknande bolag
Planhat, en SaaS-plattform, behövde definiera sin Total Addressable Market. Med Vainus “liknande företag”-funktion kunde de hitta rätt målgrupp och automatiskt hålla CRM uppdaterat med rätt bolag.
5. Öka säljeffektiviteten och träffsäkerheten
Academic Work använder Vainu Analyzer i hela Norden för att optimera säljportföljer kvartalsvis. Resultaten talar för sig själva:
- 50 % högre hit rate
- 25 % fler möten
- 36 % bättre konvertering
- 145 % ökad omsättning
6. Väx i nischade segment
Axla Logistics ville hitta fler e-handelsbolag i Finland med rätt logistikbehov. Genom att använda Vainus branschkoder (Vainu Custom Industries) och filtrera på nyckelord förbättrade de både kvaliteten på pipelinen och effektiviteten i säljteamet.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
1. Genom att digitalisera och automatisera verksamhetens processer minskar våra lösningar riskerna för ärenden som glöms bort eller går förlorade. Denna automatisering eliminerar manuella misstag och säkerställer att alla aktiviteter hanteras effektivt.
2. Med vår lösning får kunderna en fullständig överblick som gör det enklare att visualisera, utvärdera och handla. Detta bidrar till att identifiera och minska tidstjuvar och flaskhalsar som tidigare kan ha gått obemärkta.
3. Vi förstår att digitalisering och automatisering kan vara tidskrävande och belasta utvecklingsavdelningen. Därför erbjuder vi "low code"-verktyg som tillåter verksamhetspersonal att självständigt hantera uppgifter. Detta minskar ledtiderna, möjliggör att även lägre prioriterade projekt kan genomföras, och låter IT-avdelningen fokusera på kärnverksamheten.
Omdömen
Baserat på 7 omdömen
Baserat på 7 omdömen
Omdömen
Fördelar
Omdömen
Nackdelar
Tyvärr, ingen data än.