Vainu
vs
SuperOffice CRM

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

35000kr/år

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

ca 430kr/...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Säljstödssystem

Dashboard
E-post kampanjer
Kalenderintegration och påminnelser
Kontakt och prospect hantering
Pipe management
Säljprognoser
Skapa dokument och avtal
Statistik och rapporter
Dashboard
E-post kampanjer
Kalenderintegration och påminnelser
Kontakt och prospect hantering
Pipe management
Säljprognoser
Skapa dokument och avtal
Statistik och rapporter

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Bygg träffsäkra ICP-listor med tillgång till miljontals nordiska företag och detaljerad segmentering.
  • Minska manuellt arbete genom automatiserade uppdateringar till CRM, AI och analysflöden.
  • Förbättra timing och relevans med realtidsbaserade affärshändelser och säljtriggers.

Varför väljer man ert system?

Hitta nya affärsmöjligheter

Vi hjälper dig med segmentering och bygga pipeline. ​

Vinn fler kunder​

SuperOffice optimerar dina försäljningsprocesser så att du får mer försäljning. ​

Sälj mer till befintliga kunder

Vi ger dig full kontroll över merförsäljning och korsförsäljning. ​

Minska churn

Vi säkerställer en hög servicenivå och kundnöjdhet genom att använda ett helt integrerat ärendehanteringssystem.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Lokal expertis med nordiskt fokus – vi förstår din marknad på djupet.
  • Över 10 års erfarenhet och 1 200+ kunder – från scaleups till stora bolag.
  • Snabb onboarding och tillgänglig support – vi finns med dig hela vägen.

Varför väljer man er som leverantör?

Din Nordiska CRM leverantör: Grundat i Norge med verksamhet i flertalet länder. I Sverige har vi kontor i både Stockholm och Göteborg. ​

Erfarenhet: I över 30 år har vi hjälpt företag i Norden att hitta, vinna och behålla sina kunder.​

Branscher: Fördjupad branschkunskap leder till kundens framgång och en lång rad referenskunder vi är stolta över. ​

Implementering: Vi har stor erfarenhet efter att ha implementerat flera tusen lösningar. Vi tar bort det som är överflödigt och säkerställer strategisk förankring av din CRM-lösning.​

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vainu positionerar sig som den mest tillförlitliga och användbara B2B-datakällan för svenska företag som vill modernisera sin försäljning, marknadsföring och datadrivna tillväxt.

Det som gör oss unika är vår kombination av officiell, verifierad företagsdata från svenska myndigheter och realtidsbaserad insikt om affärshändelser – som nya ledare, tillväxt, rekryteringar och investeringar. Med Vainu får du tillgång till uppdaterad data på över 12 miljoner nordiska företag, strukturerad för att direkt fungera i ditt CRM, analysverktyg eller AI-agent.

Till skillnad från generiska, globala leverantörer eller verktyg som bygger på osäker webbscraping, fokuserar vi på det svenska (och nordiska) näringslivet i detalj. Vi erbjuder bland annat:

  • Vainu Custom Industries – våra egna, mer relevanta branschkategorier än SNI-koder
  • Manuellt verifierade kontaktuppgifter till rätt beslutsfattare i svenska bolag
  • GDPR-säkrad och AI-redo data – direkt användbar i t.ex. Salesforce, HubSpot, Dynamics eller Pipedrive

Vi är inte en katalogtjänst – vi är en dynamisk, händelsedriven dataplattform som hjälper svenska sälj- och marknadsteam att agera snabbare, mer relevant och mer effektivt. Vår starka lokala närvaro, kombinerat med teknisk kompetens och automatisering, gör oss till en långsiktig partner för svenska bolag som vill växa smart.

Hur positionerar ni er på marknaden?

En CRM-partner som hjälper dig växa​

Framgångsrika affärsrelationer bygger på människor, inte teknik. Ett CRM-system är bara framgångsrikt om det hjälper människor att arbeta smartare, nå intäktsmålen snabbare och få verksamheten att växa på ett hälsosamt sätt. Och som din CRM-partner är vi redo att hjälpa dig att växa.​

I mer än 30 år har vi hjälpt företag att balansera personalens operativa effektivitet och optimera deras processer med hjälp av CRM-teknik. Oavsett om det gäller strategisk implementering eller online-hjälp ser vi till att du får ut det mesta möjliga av vår programvara och får den support du behöver.​

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

1. Smarta prospekteringslistor – vid rätt tillfälle

Berggren, en nordisk byrå inom immaterialrätt, gick från breda utskick till träffsäker, händelsestyrd försäljning. Genom att använda Vainus säljtriggers, som ledarskapsförändringar och expansioner, kunde de minska antalet kontakter från 100 till 20 – utan att tappa i försäljning.

2. Håll CRM uppdaterat – automatiskt

Columbus, ett IT-konsultbolag, sparade 13 timmar per kampanj efter att ha kopplat Vainu till sitt HubSpot-CRM. De förbättrade datakvaliteten och började vinna fler offentliga upphandlingar tack vare bättre tajming och automatiska uppdateringar.

Next One Technology ersatte manuella Excel-listor med Vainu. Nu bygger de prospektlistor direkt i CRM, med korrekt och aktuell företagsdata.

3. Skala upp leadgenerering – utan att tumma på kvalitet

Exsitec ville växa i Sverige, Norge och Danmark – men saknade en enhetlig datakälla. Med Vainu kan hela teamet bygga målgruppslistor baserat på t.ex. bransch, storlek och teknikstack. Resultatet? Mindre manuellt arbete, mer träffsäkerhet.

4. Definiera ICP och hitta liknande bolag

Planhat, en SaaS-plattform, behövde definiera sin Total Addressable Market. Med Vainus “liknande företag”-funktion kunde de hitta rätt målgrupp och automatiskt hålla CRM uppdaterat med rätt bolag.

5. Öka säljeffektiviteten och träffsäkerheten

Academic Work använder Vainu Analyzer i hela Norden för att optimera säljportföljer kvartalsvis. Resultaten talar för sig själva:

  • 50 % högre hit rate
  • 25 % fler möten
  • 36 % bättre konvertering
  • 145 % ökad omsättning

6. Väx i nischade segment

Axla Logistics ville hitta fler e-handelsbolag i Finland med rätt logistikbehov. Genom att använda Vainus branschkoder (Vainu Custom Industries) och filtrera på nyckelord förbättrade de både kvaliteten på pipelinen och effektiviteten i säljteamet.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

SuperOffice Service ger dina serviceteam möjlighet att fånga upp och hantera alla typer av inkommande förfrågningar i rätt tid och med bästa möjliga lösning, vilket minskar kundbortfallet och ökar lojaliteten.​

SuperOffice Sales ger dig de verktyg du behöver för dina säljprocesser och hjälper dina säljteam att uppfylla sina löften, skapa mervärde, uppnå fler avslut och överträffa sina säljmål. ​

SuperOffice Marketing ger marknadsföringsteam möjlighet att leverera storskalig, personanpassad kommunikation till rätt kund med rätt budskap vid rätt tidpunkt, och på så sätt leverera högre avkastning på marknadsinvesteringarna. ​

Omdömen

Baserat på 7 omdömen

Baserat på 40 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Det jag gillar mest är att Vainu gör prospekteringen systematisk och enkel. Det användarvänliga gränssnittet och den högkvalitativa datan sparar tid och förbättrar resultatet av arbetet.
Verktyget är enkelt att använda, intiutivt, visuellt snyggt och det är svårt att snabbare få en komplett sammanfattning av ett bolag, på annat håll. Att det numera dessutom finns kontaktuppgifter till nyckelpersoner på bolag, är såklart en stor bonus. Vi använder Vainu för att segmentera målgrupper och jobba dynamiskt med målgruppslistor, framförallt i vår nykundsbearbetning.
Dashboards och de nya AI-funktionerna - hjälper mig direkt i systemet. Det nya användargränssnittet gör det enkelt att arbeta med.
Jag är ganska nöjd med marknadsföringsmodulen och möjligheten att ha vackra utskick och anmälningsformulär som kan skickas ut segmenterade efter kommitté och projekt. Anmälningsformulären och den efterföljande automatiseringen i samband med utskick är ganska strukturerad. Systemet gör också ett bra jobb med enkäter och presenterar resultaten omedelbart i vackra diagram. Dashboarden och sökmöjligheterna ger goda möjligheter att segmentera och analysera målgrupper/segment. Integrationen med Outlook är bra. Mallarna och listorna är välfungerande och enkla att hantera, så att alla e-postmeddelanden och dokument som används regelbundet är redo för alla användare.

Omdömen

Nackdelar

Ibland varierar uppgifternas täckning mellan olika branscher. Detta har dock inte hindrat att fördelarna har kunnat realiseras.
Kommer inte på något.
Det har hänt mycket i systemet under det senaste året - så många av de utmaningar vi stod inför är borta.
Detta är inte en nackdel, men som med alla andra system måste man tänka igenom hur man använder systemet som organisation om man vill skumma grädden av de många funktionerna, men det kräver lite nördighet. Jag hoppas att utvecklingen fortsätter med standardlösningen och inte bara med nya moduler.

Tyvärr, ingen data än.

SuperOffice CRM

SuperOffice

Läs mer om SuperOffice CRM

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site