Recruto
vs
Quinyx

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

Från 995 ...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Bemanningssystem

Tillgänglighet Anställd
API och integration
Automatisk behovsberäkning
Automatiskt bemanning
Avstämning mot avtal/kollektivavtal
Kompetensmatchning
Rapporter
Se personalens önskade arbetstider
Tidsattestering
Utskick för lediga pass
Tillgänglighet Anställd
API och integration
Automatisk behovsberäkning
Automatiskt bemanning
Avstämning mot avtal/kollektivavtal
Kompetensmatchning
Rapporter
Se personalens önskade arbetstider
Tidsattestering
Utskick för lediga pass

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Enkelt - Skapa provkonto och kom igång på 5 minuter.

Användarvänligt - Verktyget är självförklarande. Det krävs inga långa utbildningar.

Prisvärt - Alla funktioner som du behöver till ett lågt pris!

Varför väljer man ert system?

Med Quinyx får ni mer än optimerad schemaläggning. Ni får en komplett lösning för personalhantering:

  • Tidrapportering
  • Bemanningsprognoser och automatiserad schemaläggning baserat på AI
  • Hantering av arbetsuppgifter och förbättrad kommunikation med medarbetrna ute på fältet
  • Verktyg för att engagera medarbetarna och få dem att stanna
  • Sömlös integration med befintliga löne- och HR-system
  • Och mycket mer…

Quinyx är en plattform ni kan växa med.

Användarvänlighet: Quinyx är en användarvänlig och innovativ plattform som reducerar manuellt arbete för chefer så att de kan fokusera på andra uppgifter som bidrar med mer värde.

Resultat: Våra kunder upplever i genomsnitt 10% ökat engagemang, 30% ökad produktivitet och 70% mindre tid på schemaläggning. Forrester Consulting har undersökt fördelarna med Quinyx: 376% Return on Investment, 50% minskad övertid, $3.76M Nettonuvärde (NVP).

Varför väljer man er som leverantör?

Personlig support - Vi svarar alltid snabbt på dina frågor via telefon, chatt eller e-post.

Anpassningsbart - Vi är lyhörda för dina önskemål och jobbar för att
anpassa verktyget efter dina önskemål. AI-stöd och triggers gör verktyget effektivt perfekt anpassat till din organisation.

Säkert - Vi har våra servar i Sverige och alla andra funktioner som krävs för att uppfylla villkoren för GDPR.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi lyssnar - på riktigt: Vi vill veta vad du behöver. Tillsammans fokuserar vi på era utmaningar och mål och ser till att stärka huvudkontoret, de lokala cheferna och personalen som jobbar ute på fältet. Vi tänker på alla och ser till att ni får en lösning som är passar er.
  • Starka lokalt och globalt: Quinyx är den enda globala leverantören som erbjuder ett system för schemaläggning och bemanningsplanering (WFM) född ur det komplexa arbetslandskapet i Norden. Vi vet hur viktigt det är med efterlevnad av lokala regler och avtal och har utvecklat en lösning som går att anpassa efter lokala behov.
  • Framtidssäker: Att inleda ett partnerskap med Quinyx är en framtidssäkrad investering. Quinyx är idag ledande inom WFM där ett av våra fokusområden är att alltid vara i framkant. Vi har över 100 st utvecklare som ständigt driver utveckling av plattformen för att kunna möta framtiden och marknadens krav.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vårt webbaserade verktyg är flexibelt och passar alla typer av företag och organisationer. Allt från den lilla lokala firman till offentlig sektor och det multinationella bolaget. Betalmodellen är skalbar och man kommer enkelt igång på egen hand via att skapa ett provkonto via vår hemsida.

Vi var först ut i Sverige med AI-stöd i rekryteringsprocessen och är i framkant gällande automatisering och effektivisering.

Hur positionerar ni er på marknaden?

En komplett lösning för personalhantering: Med Quinyx får ni mer än optimerad schemaläggning - ni får en komplett plattform som ni kan växa med. Att kombinera kommunikations-, uppgifts-, inlärnings- och chattfunktioner med mer traditionella Workforce Management-funktioner som schemaläggning, tid och närvaro innebär bättre integrationer och färre appar och verktyg, samtidigt som att det blir säkrare och mer kostnadseffektivt.

Starka inom AI: På Quinyx har vi gjort AI till en del av vårt DNA. Vårt team jobbar hårt för att utveckla och utöka AI-funktioner för att förbättra livet för schemalagd personal. AI är framtiden - ta första steget med oss.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi gör det enkelt för våra kunder att ta fram en snygg annonsdesign som skapar attraktionskraft. Vi vågar lova att annonsering genom Recrutos rekryteringsverktyg kommer att lyfta dina rekryteringar och ditt varumärke och till en ny nivå.

Oavsett om du får ett dussin ansökningar eller flera hundra är det viktigt att hantera dem på ett bra sätt. Både för dig, ditt företag och för kandidaterna som ansöker. Genom Recrutos rekryteringssystem kan du på ett enkelt sätt rangordna, märka, kommentera och filtrera dina ansökningar. Du kan också preparera ditt konto med olika typer av autosvar och fördefinierade epost-mallar, och automatisera ännu mer funktionalitet med hjälp av triggers.

Att skriva träffsäkra annonstexter har tidigare varit en tidsödande uppgift gällande rekrytering men med hjälp av vår AI-funktionalitet får du hjälp med detta och kan istället lägga din dyrbara tid på annat.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Quinyx WFM-plattform hjälper kunder att:

  • Spara tid
  • Sänka personalkostnaderna
  • Förbättra efterlevnaden
  • Öka medarbetarnöjdheten

Sedan Espresso House började använda Quinyx har tiden på schemaläggning minskat med 30-40% i alla deras kaféer.

Sedan Elgiganten implementerade Quinyx för sin bemanningsplanering lägger butikscheferna 11 000 färre timmar på administration – en tidsbesparing motsvarande 50 timmar per butik.

Omdömen

Baserat på 13 omdömen

Baserat på 2 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Lågt pris, enkelt att jobba med, snygga annonser. Bra kontakt med de som driver tjänsten om man har några frågor eller önskemål.
Enkelt. Snabbt att komma igång med och smidigt flöde för rekrytering för mig som inte är så datorvan.
Ett schemaläggnings system som ger stora möjligheter till anpassningar utefter företagets behov. Möjligheterna är många till att få den uppsättning som vi som kund är i behov av.
Överblicken över personalkostnader

Omdömen

Nackdelar

Har inget att klaga på.
Har inget att klaga på, tycker allt funkar bra.
Det hade varit bra om systemet var något mer användarvänligt och inte så komplext för de användare som inte arbetar så mycket i systemet.
Det finns några små detaljer jag saknar

Tyvärr, ingen data än.

Recruto

Recruto

Läs mer om Recruto

Quinyx

Quinyx

Läs mer om Quinyx

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site