Systemguiden

Systemkategorier

Tjänsteleverantörer

För leverantörerBloggOm oss

Real Fastighetssystem
vs
Microbizz

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

Från 600 ...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Fastighetssystem

API
Ärendehantering
Avtalshantering
Besiktningsverktyg
Boendeportal
Energiuppföljning
Hyresavisering
Kösystem
Statistik och rapporter
Underhållsplanering
API
Ärendehantering
Avtalshantering
Besiktningsverktyg
Boendeportal
Energiuppföljning
Hyresavisering
Kösystem
Statistik och rapporter
Underhållsplanering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Flexibelt och prisvärt: Ni betalar endast de funktioner som ni använder.
  • Stabilt: Dra nytta av ett system med över 30 års utveckling som gemomgått ständiga förbättringar i nära samarbete med våra kunder. Resultat: Ett stabsilt och heltäckande fastighetssystem.
  • Enkelt: Allt finns i ett och samma system. Färdiga integrationer finns på plats. Systemet är smidigt och enkelt att lära sig.

Varför väljer man ert system?

Microbizz skapar värde på följande sätt:

  • Alla moduler delar data och fungerar sömlöst tillsammans
  • Skalbar och flexibel plattform som växer med er
  • Användarvänlig mobilapp för enkel registrering i fält
  • Minskar administration och sparar tid
  • Stödjer hög kvalitet och bra dokumentation
  • Lämplig för field service, bygg, service och försörjning

Varför väljer man er som leverantör?

  • Lyhörda: Vi månar om våra kunder. Det är våra kunders önskemål som formar systemet.
  • Support:Våra kundguider får alltid högsta betyg i våra kundundersökningar.
  • Framtidssäkert: Systemet ligger i framkant och uppdateras ständigt med nya funktioner.

Varför väljer man er som leverantör?

Microbizz är en stark partner för er digitalisering:

  • Lösning skräddarsydd efter era specifika behov
  • Lokal support och rådgivning
  • Personlig onboarding och utbildning av ert team
  • Löpande utveckling baserad på kundfeedback
  • Fokus på långvariga relationer och verkligt värde

Hur positionerar ni er på marknaden?

nReal Fastighetssystem vänder sig till små och medelstora Fastighetsbolag, Förvaltare av fastigheter eller Bostadsrätter. Vi har även kunder som enbart förvaltar parkeringar eller båtplatser eller Samfällighetsföreningar. Man kan göra det mesta i Real Fastighetssystem helt enkelt.

Real Fastighetssystem ligger i framkant av utvecklinge jämfört med våra konkurrenter.

Hos Real Fastighetssystem får du alltid prata med riktiga människor. Många går över till botar, chattar användarform och FAQ, men inte vi. Våra välutbildade kundguider är alltid redo att hjälpa dig med stort som smått. Det är bara att lyfta luren så hjälper vi dig om du någon gång kör fast.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Microbizz positionerar sig som marknadsledare inom digital arbetsstyrning genom att erbjuda skräddarsydda lösningar till varje enskild kund. Den danskutvecklade plattformen kombinerar djup branschförståelse med innovativa möjligheter, så att kunderna får exakt de moduler och funktioner som passar deras arbetsprocesser.
Microbizz arbetar nära kunderna och erbjuder lokal support för att säkerställa att systemet anpassas efter behoven och skapar största möjliga värde.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Hjärtat i Real Fastighetssystem är Aviseringen till hyresgäster eller medlemmar. Hela aviseringsflödet går supersmidigt – från det att avin ställs ut tills dess att den bokförs och betalas. Vi rekommenderar att avierna skickas via Kivra, E-faktura eller Autogiro.

Varje morgon får ni automatiska inläsningar av inbetalda avier från banken. Real matchar sedan automatiskt inbetalningarna mot OCR- eller avinummer. Avprickning sker automatiskt via vår bankintegration.

Många av våra kunder använder även vår boendeportal, kontraktsskrivning med digital signering, bankintegration med mera. Alla funktioner du behöver finns i Real.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Ger komplett överblick över alla uppgifter, projekt och resurser
  • Minimerar manuellt pappersarbete och administrativa uppgifter
  • Effektiv tidsregistrering och planering av medarbetare och rutter
  • Hög kvalitet och spårbar dokumentation med digitala checklistor
  • Förbättrar samarbetet mellan kontor och fält med synkronisering i realtid
  • Enkel åtkomst till data via mobilapp, även offline
  • Integrerad fakturering och lön minskar fel
  • Skalerar efter verksamhetens storlek och behov

Omdömen

Baserat på 15 omdömen

Baserat på 6 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Supporten och enkelheten. Personalen är lyhörd ifall man kommer med input. De utvecklar sig hela tiden
Förutom supporten och driftsäkerheten vill jag lyfta fram deras förståelse för mig som användare. När jag tog beslut att byta fastighetssystem var ett av kraven online dvs ett system som var webbaserat. Även integration med Visma e-ekonomi var ett krav. Numera är vi i byte till Fortnox och där visar systemet styrka i enkelhet och driftssäkerhet. En process som fungerar utmärkt. Systemet har flera smarta lösningar som jag uppskattar tex testavisering. Systemet i tillsammans med Reals support är så bra som man kan begära av en support. Korta väntetider och alltid en hög kompetens som möter mig som användare.
Det jag uppskattar mest med Microbizz är den betydande förbättringen av våra arbetsflöden och den höga grad av överblick som systemet ger oss i vår dagliga verksamhet. Användningen av statusar och möjligheten att konfigurera individuella startsidor säkerställer att uppgifter hanteras i rätt tid och inte går förlorade, samtidigt som faktureringsprocessen blir mer strukturerad och transparent. Integrationerna till våra andra system - både ekonomi- och telefonsystem - är stabila och effektiva. Telefonintegrationen har gjort det mycket enklare för oss att identifiera kunden omedelbart. Vi kan nu komma åt kundkortet direkt, vilket minskar felen och sparar tid. De många automationsmöjligheterna gör dessutom att vi kan optimera en rad rutinmässiga processer, vilket frigör resurser och ger en mer enhetlig och effektiv verksamhet. Sammantaget har Microbizz i hög grad bidragit till att professionalisera och effektivisera våra interna processer.
Att det inte är ett slutet system, utan att man kan anpassa det.

Omdömen

Nackdelar

Sökningen bland rullistorna hade kunnat förenklas
Finns förbättringsområden, tex layout och små logiska ändringar som saknas för att göra systemet än mer användarvänligt. Här är deras support lyhörda och noterar ändringsförslag för deras utvecklingsavdelning att hantera.
Det som jag är minst glad över är de utmaningar som ibland uppstår i samband med releaser. Eftersom vår Microbizz-installation är mycket anpassad till våra egna arbetsflöden kan nya uppdateringar ibland påverka funktioner som normalt fungerar perfekt för oss. Med det sagt upplever vi också att Microbizz är extremt snabba med att åtgärda buggarna igen. Även om det kan vara frustrerande ibland känner vi att vi har ett bra stöd och att problemen vanligtvis löses mycket snabbt.
Att det nästan kan bli för tekniskt, komplicerat eller oklart var man ska göra vad.

Real Fastighetssystem

Real

Läs mer om Real Fastighetssystem

Microbizz

Microbizz

Läs mer om Microbizz