Quinyx
vs
MyGizmo

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Från 99 k...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön
Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Med Quinyx får ni mer än optimerad schemaläggning. Ni får en komplett lösning för personalhantering:

  • Tidrapportering
  • Bemanningsprognoser och automatiserad schemaläggning baserat på AI
  • Hantering av arbetsuppgifter och förbättrad kommunikation med medarbetrna ute på fältet
  • Verktyg för att engagera medarbetarna och få dem att stanna
  • Sömlös integration med befintliga löne- och HR-system
  • Och mycket mer…

Quinyx är en plattform ni kan växa med.

Användarvänlighet: Quinyx är en användarvänlig och innovativ plattform som reducerar manuellt arbete för chefer så att de kan fokusera på andra uppgifter som bidrar med mer värde.

Resultat: Våra kunder upplever i genomsnitt 10% ökat engagemang, 30% ökad produktivitet och 70% mindre tid på schemaläggning. Forrester Consulting har undersökt fördelarna med Quinyx: 376% Return on Investment, 50% minskad övertid, $3.76M Nettonuvärde (NVP).

Varför väljer man ert system?

Tyvärr, ingen data än.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi lyssnar - på riktigt: Vi vill veta vad du behöver. Tillsammans fokuserar vi på era utmaningar och mål och ser till att stärka huvudkontoret, de lokala cheferna och personalen som jobbar ute på fältet. Vi tänker på alla och ser till att ni får en lösning som är passar er.
  • Starka lokalt och globalt: Quinyx är den enda globala leverantören som erbjuder ett system för schemaläggning och bemanningsplanering (WFM) född ur det komplexa arbetslandskapet i Norden. Vi vet hur viktigt det är med efterlevnad av lokala regler och avtal och har utvecklat en lösning som går att anpassa efter lokala behov.
  • Framtidssäker: Att inleda ett partnerskap med Quinyx är en framtidssäkrad investering. Quinyx är idag ledande inom WFM där ett av våra fokusområden är att alltid vara i framkant. Vi har över 100 st utvecklare som ständigt driver utveckling av plattformen för att kunna möta framtiden och marknadens krav.

Varför väljer man er som leverantör?

Tyvärr, ingen data än.

Hur positionerar ni er på marknaden?

En komplett lösning för personalhantering: Med Quinyx får ni mer än optimerad schemaläggning - ni får en komplett plattform som ni kan växa med. Att kombinera kommunikations-, uppgifts-, inlärnings- och chattfunktioner med mer traditionella Workforce Management-funktioner som schemaläggning, tid och närvaro innebär bättre integrationer och färre appar och verktyg, samtidigt som att det blir säkrare och mer kostnadseffektivt.

Starka inom AI: På Quinyx har vi gjort AI till en del av vårt DNA. Vårt team jobbar hårt för att utveckla och utöka AI-funktioner för att förbättra livet för schemalagd personal. AI är framtiden - ta första steget med oss.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Tyvärr, ingen data än.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Quinyx WFM-plattform hjälper kunder att:

  • Spara tid
  • Sänka personalkostnaderna
  • Förbättra efterlevnaden
  • Öka medarbetarnöjdheten

Sedan Espresso House började använda Quinyx har tiden på schemaläggning minskat med 30-40% i alla deras kaféer.

Sedan Elgiganten implementerade Quinyx för sin bemanningsplanering lägger butikscheferna 11 000 färre timmar på administration – en tidsbesparing motsvarande 50 timmar per butik.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Baserat på 2 omdömen

Baserat på 11 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Ett schemaläggnings system som ger stora möjligheter till anpassningar utefter företagets behov. Möjligheterna är många till att få den uppsättning som vi som kund är i behov av.
Överblicken över personalkostnader
Enkelheten och hög servicenivå
Enkelhet för personal att använda= snabb fakturering till kund

Omdömen

Nackdelar

Det hade varit bra om systemet var något mer användarvänligt och inte så komplext för de användare som inte arbetar så mycket i systemet.
Det finns några små detaljer jag saknar
Finns egentligen inget att klaga på, MyGizmo uppfyller våra behov!
Önskar en planering där man kan gå bakåt i tiden att titta på.

Quinyx

Quinyx

Läs mer om Quinyx

MyGizmo

MyGizmo

Läs mer om MyGizmo

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site