HiCore Business
vs
Pyramid Business Studio

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Full koll på lager och inköp
  • Smidig offert/order/faktura
  • Färdiga integrationer

Varför väljer man ert system?

  1. Redovisning Spara tid med Pyramid redovisning och gör redovisningen enkel och arbetsbesparande. Med effektiva sökverktyg tar du snabbt fram den information som önskas för din verksamhet!
  2. Order/ Lager/ Inköp. Har du behov av ett heltäckande orderflöde som både ska vara funktionsrikt men samtidigt kunna erbjuda enkla flöden? Då är Pyramids basmodul Order/Lager/Inköp helt rätt för dig.
  3. Projekt. Företag som hanterar egentillverkat material, inköpta varor, tjänster och debiterbar tid behöver en bra projekthantering. Nyckeln till ett lönsamt projekt är att veta hur det går. Med Pyramid Projekt har du full kontroll hela vägen!

Varför väljer man er som leverantör?

  • Lång erfarenhet av branschen
  • Helhetslösning tillsammans med utvalda partners
  • Snabb och kunnig support alla dagar och helger

Varför väljer man er som leverantör?

För oss är IT och affärssystem så mycket mer än fysiska maskiner, system och kablar.

Det är allt det värdeskapande som dessa prylar bistår oss med när de kombineras på rätt sätt. Det handlar om att säkerställa att en laptop blir sista delen i en lyckad implementation av ett nytt affärssystem. Det är inte en enskild laptop som skapar värdet.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi vill hjälpa dig med företag inom handelsbranschen öka din lönsamhet och effektivisera din verksamhet genom vår affärslösning och branschkunskap.

Med HiCore har du ett lager med rätt varor, i rätt tid till rätt pris, vilket innebär ökad försäljning oavsett kanal.

Vi vill jobba nära dig som kund och din verksamhet och vara en del av ditt företags utveckling.

Hur positionerar ni er på marknaden?

IT-system och utrustning för alla behov

Hos evolvit får du all IT-utrustning du behöver – datorer, servrar, nätverksutrustning, programvara och telekommunikation.

Vi hjälper dig välja rätt system för din verksamhet och att installera och konfigurera systemen. För att allting ska fungera så bra som möjligt erbjuder vi även support och underhållstjänster för att säkerställa en smidig och effektiv drift.

evolvit är specialiserade på att förstå utveckling, de senaste trenderna och teknologierna inom IT-branschen. Vi hjälper våra kunder hålla sig uppdaterade och konkurrenskraftiga.

Våra erfarna konsulter har rätt kunskap för att hjälpa dig implementera och dra nytta av modern IT-infrastruktur och smarta, digitala lösningar.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

"Med HiCores hjälp har vi fått ännu bättre koll på vår order- lagerhantering. Vi har kunnat digitalisera många processer som vi tidigare genomfört manuellt, vilket gör att vi sparar både tid och pengar.

HiCore är lyhörda, hjälpsamma och alltid på tårna när det kommer till vidareutveckling."

Jonas Åström, Rekomo AB

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Affärsystem
  • Molntjänster
  • Support & Drift
  • Servrar & Hosting
  • Nätverk
  • Copy & Print
  • Utveckling & Integrationer
  • Hårdvara

Omdömen

Baserat på 2 omdömen

Baserat på 3 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Enkelt att arbeta med och saknar man något så går det att önska en funktion, de är lyhörda för kundens behov och anpassar programmen vart eftersom.
Enkelt system, logiskt. Lätt att få hjälp av supporten vid frågor eller önskemål.
Att det kan anpassas till vår verksamhet
Pyramid är ett enkelt och snabbt system utan att tumma på kvalitén. Lagermodulen fungerar på mycket tillfredsställande sätt och hjälper oss att kontrollera in och utleveranser för ökad lönsamhet.

Omdömen

Nackdelar

Layouten är lite krånglig att göra själv och inte alla bolags högsta prioritet
Att det är så många olika moduler för "samma" saker, att det inte finns en skatt och boksluts-modul
Finns vissa funktioner/processer som är nischade för oss som vi just nu inte har stöd för. Det vore önskvärt.

Tyvärr, ingen data än.

HiCore Business

HiCore

Läs mer om HiCore Business

Pyramid Business Studio

evolvit Solutions AB

Läs mer om Pyramid Business Studio

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site