Dynamics 365 Business Central
vs
Pyramid Business Studio

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

Premium a...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Produktfunktionaliteter i ERP-system

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Skapar stora möjligheter till att öka effektivitet i organisationen integrerat med alla andra moderna verktyg från Microsoft.
  • Anpassas efter era processer och gör att ni kan optimera er verksamhet och skapa konkurrensfördelar.
  • Har moderna funktioner för AI, rapportering och analys som leder till att ni kan automatisera, effektivisera och jobba med ständiga förbättringar baserat på korrekt data löpande.

Varför väljer man ert system?

  1. Redovisning Spara tid med Pyramid redovisning och gör redovisningen enkel och arbetsbesparande. Med effektiva sökverktyg tar du snabbt fram den information som önskas för din verksamhet!
  2. Order/ Lager/ Inköp. Har du behov av ett heltäckande orderflöde som både ska vara funktionsrikt men samtidigt kunna erbjuda enkla flöden? Då är Pyramids basmodul Order/Lager/Inköp helt rätt för dig.
  3. Projekt. Företag som hanterar egentillverkat material, inköpta varor, tjänster och debiterbar tid behöver en bra projekthantering. Nyckeln till ett lönsamt projekt är att veta hur det går. Med Pyramid Projekt har du full kontroll hela vägen!

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi har lång erfarenhet av att implementera moderna affärssystem där vår verksamhetsförståelse är nyckeln till framgång.
  • Vi hjälper er att göra er verksamhet smartare och effektivare över tid och jobbar med ständiga förbättringar i ett partnerskap med våra kunder.
  • Vi har djup kompetens inom D 365 BC med kunder i många branscher.

Varför väljer man er som leverantör?

För oss är IT och affärssystem så mycket mer än fysiska maskiner, system och kablar.

Det är allt det värdeskapande som dessa prylar bistår oss med när de kombineras på rätt sätt. Det handlar om att säkerställa att en laptop blir sista delen i en lyckad implementation av ett nytt affärssystem. Det är inte en enskild laptop som skapar värdet.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Navcite är fokuserade på att erbjuda lösningar kring affärssystem och kompletterar moderna system med viktiga tilläggslösningar och tjänster inom områden som integration, business intelligence och mobilitet.
  • Vi har kontor i hela Sverige och Finland för att kunna arbeta nära våra kunder.
  • Vår filosofi är att förändringsprocesser ska påbörjas snabbt och avslutas med att övergå i den operationella verksamheten sömlöst.

Hur positionerar ni er på marknaden?

IT-system och utrustning för alla behov

Hos evolvit får du all IT-utrustning du behöver – datorer, servrar, nätverksutrustning, programvara och telekommunikation.

Vi hjälper dig välja rätt system för din verksamhet och att installera och konfigurera systemen. För att allting ska fungera så bra som möjligt erbjuder vi även support och underhållstjänster för att säkerställa en smidig och effektiv drift.

evolvit är specialiserade på att förstå utveckling, de senaste trenderna och teknologierna inom IT-branschen. Vi hjälper våra kunder hålla sig uppdaterade och konkurrenskraftiga.

Våra erfarna konsulter har rätt kunskap för att hjälpa dig implementera och dra nytta av modern IT-infrastruktur och smarta, digitala lösningar.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Mäta verksamheten korrekt för att kunna ta beslut om löpande förbättringar för att skapa ökad effektivitet.
  • Snabbt implementera förändringar i kritiska verksamhetsprocesser
  • Säkra en verksamhet som rullar med liten friktion och störningar
  • Kunna skapa olika typer av rapporter med en liten arbetsinsats när de behövs.
  • Skapa bra grunddata från organisationen som går att lita på.
  • Kunna bidra med bättre prognoser för att snabbare kunna anpassa verksamheten.

För företag så som:

  • Scensor Control Nordic
  • KAMI
  • Sweef
  • IVAB
  • Transtema

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Affärsystem
  • Molntjänster
  • Support & Drift
  • Servrar & Hosting
  • Nätverk
  • Copy & Print
  • Utveckling & Integrationer
  • Hårdvara

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 3 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Flexibiliteten. Det är lätt att få en överblick. Finns många integrationer. Går att sätta upp väldigt individuellt.
Smarta lösningar och enkelhet för användaren. Gör jobbet mycket mer effektivt. Snabb återkoppling vid ev. frågor och funderingar. Personalen som använder systemet uppskattar det verkligen.
Att det kan anpassas till vår verksamhet
Pyramid är ett enkelt och snabbt system utan att tumma på kvalitén. Lagermodulen fungerar på mycket tillfredsställande sätt och hjälper oss att kontrollera in och utleveranser för ökad lönsamhet.

Omdömen

Nackdelar

Kan va lite krångligt ibland och de många möjligheterna gör att man ibland fastnar. Lite knasig namngivning på sina ställen. Kunde varit snabbare.
Finns inget negativt.
Att det är så många olika moduler för "samma" saker, att det inte finns en skatt och boksluts-modul
Finns vissa funktioner/processer som är nischade för oss som vi just nu inte har stöd för. Det vore önskvärt.

Dynamics 365 Business Central

Navcite

Läs mer om Dynamics 365 Business Central

Pyramid Business Studio

evolvit Solutions AB

Läs mer om Pyramid Business Studio

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site