Hailey HR
vs
Personalkollen
Företagsstorlek
Antal anställda
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Plattform
Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp
Prisinformation
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Produktfunktionaliteter i Personalsystem
Återkoppling
E-signering
Frånvaroregistrering
HR Analyser
Lönehantering
Medarbetarsamtal/Möten
Onboarding
Rekrytering
Utläggsregistrering
Återkoppling
E-signering
Frånvaroregistrering
HR Analyser
Lönehantering
Medarbetarsamtal/Möten
Onboarding
Rekrytering
Utläggsregistrering
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
Samla all data på ett ställe
- Effektivisera - automatiserar HR-processer med anpassade arbetsflöden som triggas av specifika händelser.
- Engagera - systemet är enkelt att använda och har en snygg, intuitiv design. Uppskattat av både chefer och medarbetare!
- Anpassa - skräddarsy systemet efter era specifika behov och ändra enkelt själva.
Varför väljer man ert system?
- Allt på ett ställe - Vi har samlat schema, tidrapportering, lönehantering och analys på samma plats.
- Flexibelt - Koppla enkelt ihop Personalkollen med dina favoritverktyg såsom kassasystem, bordsbokning, bokföring, hotellsystem för att skapa din perfekta helhetslösning.
- Användarvänligt och automatiserat – du behöver inte vara lönespecialist för att göra löner. Automatisera manuella processer och få mer tid till det som verkligen skapar värde för din verksamhet. Vi gör det lätt att göra rätt!
Varför väljer man er som leverantör?
Hailey erbjuder en heltäckande modern HR-tjänst med fokus på användarvänlighet och säkert. Dessutom ingår alltid en kundservice av världsklass.
- Vi har fått grönt ljus från kunder med höga krav från HR, IT och legal gällande GDPR, data- och informationssäkerhet.
- Vi har allt från mindre kunder till stora internationella koncerner - Hailey är anpassat för att fungera som ni vill ha det.
- Hailey finns på flera olika språk och vi erbjuder support på Svenska, Finska, Tyska, Polska och Engelska.
Varför väljer man er som leverantör?
Därför väljer våra kunder Personalkollen:
- Personlig och snabb service – hos oss får du snabb personlig support när du behöver det.
- Snabbt och enkelt att komma igång – som ny kund får ni en personlig uppstartsutbildning och vi guidar er genom er första lönekörning.
- Stabil och pålitlig partner – vi utvecklar Personalkollen kontinuerligt med långsiktigt fokus på att skapa största möjliga värde för våra kunder, både idag och i framtiden.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Utmanare! Hailey är utmanaren till de traditionella aktörerna inom HR-system.
Hur positionerar ni er på marknaden?
- Branschfokus – vi har djup förståelse för hotell, restaurang och detaljhandeln, vilket gör att våra lösningar verkligen passar våra kunders behov.
- Allt i ett system – schema, tidrapportering, lön och analys på ett och samma ställe, utan dubbelarbete eller krångliga processer.
- Personlig support – snabb och nära support som hjälper kunderna när de behöver det.
- Smidiga integrationer – enkelt att koppla ihop med kassasystem, bordsbokning, bokföring och andra verktyg.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
- Automatiserar manuella processer.
- Samlar data och möjliggör för HR och chefer att ta datadrivna beslut
- Eliminerar behovet av flera system eller statiska Excel-dokument
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
- Tidskrävande administration – vi samlar schema, tidrapportering, lön och analys på ett ställe och minskar dubbelarbete
- Krångliga löneprocesser – automatisering och färdiga regelverk gör att lönerna blir korrekta utan att du behöver vara expert
- Osäkerhet kring lagar och regler – systemet är anpassat så att ni enkelt följer gällande regler för personal och lön
- Brist på överblick – chefer och medarbetare får tydlig insyn och bättre kontroll över schema, arbetstid och kostnader
- Dubbelarbete – smidiga integrationer med kassasystem, bordsbokning, bokföring och hotellsystem skapar en helhetslösning som fungerar i vardagen
Omdömen
Baserat på 62 omdömen
Baserat på 7 omdömen
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Omdömen
Fördelar
Att det gick smidigt och var roligt att implementera pga att det är så intuitivt och enkelt.
Gränssnittet och supporten.
Det är otroligt enkelt att få en överblick över schemat, lättanvänt när man vill ta bort eller flytta pass, galet skönt att blixtsnabbt få koll på personalkostnaderna. Att det finns en app för alla anställda där man kan se både sitt eget men även det övergripande schemat smidigt.
Det bästa är att supporten är fantastiskt trevliga, kunniga och hjälpsamma.
Problem är till för att lösas och de löser problemet. Visar aldrig att de är trötta på mina frågor som jag ställer samma om och om igen!
Omdömen
Nackdelar
Just nu färgbilden i graferna som förändrats till det sämre, samt att man inte kan söka efter dokument/innehåll i dokument samt få saker i annan rangordning/sortering i Företagshörnan.
Jag saknar inget just nu.
Finns inget att ogilla!
Vissa tekniska saker som behöver förenklas
Tyvärr, ingen data än.