Quinyx
vs
NUBA

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Automatisk tidrapportering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Geografisk positionering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Tidbank
Underlag till lön
Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Automatisk tidrapportering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Geografisk positionering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Tidbank
Underlag till lön

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Med Quinyx får ni mer än optimerad schemaläggning. Ni får en komplett lösning för personalhantering:

  • Tidrapportering
  • Bemanningsprognoser och automatiserad schemaläggning baserat på AI
  • Hantering av arbetsuppgifter och förbättrad kommunikation med medarbetrna ute på fältet
  • Verktyg för att engagera medarbetarna och få dem att stanna
  • Sömlös integration med befintliga löne- och HR-system
  • Och mycket mer…

Quinyx är en plattform ni kan växa med.

Användarvänlighet: Quinyx är en användarvänlig och innovativ plattform som reducerar manuellt arbete för chefer så att de kan fokusera på andra uppgifter som bidrar med mer värde.

Resultat: Våra kunder upplever i genomsnitt 10% ökat engagemang, 30% ökad produktivitet och 70% mindre tid på schemaläggning. Forrester Consulting har undersökt fördelarna med Quinyx: 376% Return on Investment, 50% minskad övertid, $3.76M Nettonuvärde (NVP).

Varför väljer man ert system?

  • Med position vid in och utcheckning får ni alltid korrekta tider och undviker slarv och fusk med arbetstiderna
  • Med platsbaserad automatisk in- och utcheckning påslagen i appen behöver inte användarna in ens ta fram sin mobil när de kommer och går.
  • Marknadens mest omtyckta app och en gränssnitt som funkar så väl i datorn som i mobilen får ni ett system som är flexibelt och lätt att arbeta i för alla.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi lyssnar - på riktigt: Vi vill veta vad du behöver. Tillsammans fokuserar vi på era utmaningar och mål och ser till att stärka huvudkontoret, de lokala cheferna och personalen som jobbar ute på fältet. Vi tänker på alla och ser till att ni får en lösning som är passar er.
  • Starka lokalt och globalt: Quinyx är den enda globala leverantören som erbjuder ett system för schemaläggning och bemanningsplanering (WFM) född ur det komplexa arbetslandskapet i Norden. Vi vet hur viktigt det är med efterlevnad av lokala regler och avtal och har utvecklat en lösning som går att anpassa efter lokala behov.
  • Framtidssäker: Att inleda ett partnerskap med Quinyx är en framtidssäkrad investering. Quinyx är idag ledande inom WFM där ett av våra fokusområden är att alltid vara i framkant. Vi har över 100 st utvecklare som ständigt driver utveckling av plattformen för att kunna möta framtiden och marknadens krav.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi har funnits 15 år och är egenfinansierade. Det gör oss till marknadens stabilaste leverantör.
  • Vi är små. Det gör oss flexibla och kundfokuserade. Vi utvecklar alltid Nuba efter våra kunders behov och önskemål.
  • Vi arbetar nära våra kunder. Det gör att vi alltid är tillgängliga och sätter alltid högrsta prioritet på at lösa era problem och frågor.

Hur positionerar ni er på marknaden?

En komplett lösning för personalhantering: Med Quinyx får ni mer än optimerad schemaläggning - ni får en komplett plattform som ni kan växa med. Att kombinera kommunikations-, uppgifts-, inlärnings- och chattfunktioner med mer traditionella Workforce Management-funktioner som schemaläggning, tid och närvaro innebär bättre integrationer och färre appar och verktyg, samtidigt som att det blir säkrare och mer kostnadseffektivt.

Starka inom AI: På Quinyx har vi gjort AI till en del av vårt DNA. Vårt team jobbar hårt för att utveckla och utöka AI-funktioner för att förbättra livet för schemalagd personal. AI är framtiden - ta första steget med oss.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Lättanvänt system fokuserat på att ge korrekta arbetstider. Vad vi inte har är 1000 funktioner och val som nästan ingen behöver.
  • Vi arbetar med positionering på ett sätt som ingen annan i branchen gör. Se alla på karta och automatisk tidrapportering
  • Vi har marknadens smidigaste och modernaste app och att administrera är enkelt och görs från dator eller mobil.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Quinyx WFM-plattform hjälper kunder att:

  • Spara tid
  • Sänka personalkostnaderna
  • Förbättra efterlevnaden
  • Öka medarbetarnöjdheten

Sedan Espresso House började använda Quinyx har tiden på schemaläggning minskat med 30-40% i alla deras kaféer.

Sedan Elgiganten implementerade Quinyx för sin bemanningsplanering lägger butikscheferna 11 000 färre timmar på administration – en tidsbesparing motsvarande 50 timmar per butik.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

100% korrekta tidsrapporter

Saltade arbetstider leder till att ni tappar lönsamhet. Dessutom sjunker arbetsmoralen i hela teamet när de ser några kollegor komma undan med fusk och slarv.

Minska ert administrativa arbete

Känner ni frustration när ni varje månad behöver jaga in personalens tider? Tider som ofta är slarvigt skrivna och tagna från minnet och till arbetstagarens fördel.

Slipp oron för missnöjda kunder

Känner ni oro för att ni inte är på plats i den utsträckningen kunden förväntar sig? Misstänker ni att arbetet ibland blir slarvigt utfört när någon i personalen bara vill lämna jobbet så fort som möjligt?

Omdömen

Baserat på 2 omdömen

Baserat på 2 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Ett schemaläggnings system som ger stora möjligheter till anpassningar utefter företagets behov. Möjligheterna är många till att få den uppsättning som vi som kund är i behov av.
Överblicken över personalkostnader
Jättefin feedback i alla lägen från Nuba. dom är verkligen jättebra och ett för oss perfekt och säkert system att kolla timmar, på och ej på arbetsplats. vi har väldigt bra koll på killarna
Ett enkelt program som funkar väl för mindre företag.

Omdömen

Nackdelar

Det hade varit bra om systemet var något mer användarvänligt och inte så komplext för de användare som inte arbetar så mycket i systemet.
Det finns några små detaljer jag saknar

Tyvärr, ingen data än.

Tyvärr, ingen data än.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site