ATOSS
vs
MyGizmo

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Från 99 k...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön
Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Underlag till lön

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Global och multinationell hantering: ATOSS kan på ett unikt sätt hantera komplexiteten i multinationella organisationer med olika regler och behov
  • Djup funktionalitet: tack vare 36 års utveckling, möjliggör djupet i systemet att du kan skräddarsy helt efter dina behov, oavsett komplexitet
  • Resultat: I genomsnitt sparar våra kunder 10 miljoner kr/år, med 25% mindre övertid och 80% mindre planeringsarbete

Varför väljer man ert system?

Tyvärr, ingen data än.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Djup expertis: 36 års erfarenhet ger en djup kunskap inte bara inom WFM, men framförallt inom våra fokusbranscher: tillverkningsindustri, logistik och retail
  • Pålitlighet: som ett börsnoterat företag erbjuder vi full transparens i vår affär. Vår aktieutveckling har ökat över 2000% de senaste 10 åren tack vare stabil lönsamhet. Vår grundare och VD äger en majoritet av företaget. En mycket låg kundomsättning på under 2%, talar för kundnöjdheten (våra kunder stannar i genomsnitt 50 år).
  • Innovation: 170 miljoner kronor i R&D-investering 2021 (17% av intäkterna) gör ATOSS till den WFM-leverantör i Europa som investerar mest i utveckling

Varför väljer man er som leverantör?

Tyvärr, ingen data än.

Hur positionerar ni er på marknaden?

ATOSS hjälper storföretag inom frontlinjebranscher, såsom tillverkningsindustrin, logistik, transport och detaljhandel.

Vi är en av få leverantörer som kan hantera komplexiteten i multinationella företag med olika regler och behov.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Tyvärr, ingen data än.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Regelefterlevnad: globalt, internationellt och nationellt

Barry Callebaut, världens största chokladproducent, använder ATOSS Workforce Management i över 18 länder på 4 kontinenter för att säkerställa att alla landsspecifika regelverk följs.

Datadriven schemaplanering

Starbucks har uppnått 98% precision i behovsprognosen fyra veckor i förväg, tack vara precis och datadriven planering. Detta motverkar kompetensbrist och reducerar kraftigt över- & underbemanning.

Medarbetarupplevelse

Hornbach har systematiskt stöd för sitt koncept "arbetstid efter mått" för att 11.000 personer kan utforma sin egen arbetstid (och attraktiva lösningar som t.ex. valbart utbyte av den årliga löneökningen mot färre arbetstimmar).

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Baserat på 6 omdömen

Baserat på 11 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Det jag gillar med programvaran är det användarvänliga gränssnittet och de många användbara dialogrutorna.
Designen är mycket bra och möjligheten att parametrisera och underhålla programvaran nästan helt själv ger stora fördelar.
Enkelheten och hög servicenivå
Enkelhet för personal att använda= snabb fakturering till kund

Omdömen

Nackdelar

För att säkerställa att alla funktioner/scenarier testas under en releaseuppgradering skulle stöd/vägledning vara till hjälp.
Förbättrade planeringsalternativ. Speciellt för tjänsteleverantörer som ofta arbetar och planerar utifrån skift och inte utifrån medarbetare. Datahanteringen för tjänstecentrerad planering är mycket hög och oflexibel, vilket gör det svårt att planera och fakturera komplexa arbetsdagar (arbetsförändringar under dagen) Licensmodellen är inte lämplig för vissa branscher.
Finns egentligen inget att klaga på, MyGizmo uppfyller våra behov!
Önskar en planering där man kan gå bakåt i tiden att titta på.

Tyvärr, ingen data än.

ATOSS

ATOSS Software

Läs mer om ATOSS

MyGizmo

MyGizmo

Läs mer om MyGizmo

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site