Systemguiden

Systemkategorier

Tjänsteleverantörer

För leverantörerBloggOm oss

Microbizz
vs
PreWoe

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Avvikelsehantering

API
Ärendehistorik
Ärendestatus
Aviseringar
Bildstöd
GPS
Läskvittenser
Mallar
Offlinehantering
API
Ärendehistorik
Ärendestatus
Aviseringar
Bildstöd
GPS
Läskvittenser
Mallar
Offlinehantering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Microbizz skapar värde på följande sätt:

  • Alla moduler delar data och fungerar sömlöst tillsammans
  • Skalbar och flexibel plattform som växer med er
  • Användarvänlig mobilapp för enkel registrering i fält
  • Minskar administration och sparar tid
  • Stödjer hög kvalitet och bra dokumentation
  • Lämplig för field service, bygg, service och försörjning

Varför väljer man ert system?

PreWoe gör ISO enkelt.

  • Spara tid
    Vi har hjälpt hundratals små och medelstora företag att spara tid i sitt ISO-arbetet. Både inför att bli certifierade och i det löpande arbetet.
  • Minskad administration
    PreWoe gör ISO-arbetet enklare och roligare. Mindre fokus på paragrafer och dokumentation och mer fokus på det som tar företaget framåt. Många har bytt till oss från egna system eller mer komplexa lösningar för att få arbetet funka i vardagen.
  • Kostnadseffektiv helhetslösning
    Stöd för alla delar som krävs för ett fungerande ISO-arbete. Allt samlat på samma ställa och med integrationer som gör nytta. Allt för ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001, ISO 45001, ISO 22000, ISO 26000 och hållbarhetsrapporteringen i samma plattform.

Enkelt att komma igång och enkelt att använda

Varför väljer man er som leverantör?

Microbizz är en stark partner för er digitalisering:

  • Lösning skräddarsydd efter era specifika behov
  • Lokal support och rådgivning
  • Personlig onboarding och utbildning av ert team
  • Löpande utveckling baserad på kundfeedback
  • Fokus på långvariga relationer och verkligt värde

Varför väljer man er som leverantör?

Vi kan ISO

  • Vi gör ISO-arbetet enkelt
    Många väljer oss för får ISO-arbetet att fungera i praktiken. Våra kunder vill leva upp till ISO-kraven men slippa sitta i knät på dyra konsulter eller försöka arbeta i komplexa system som ingen förstår.
  • Spara pengar
    PreWoe är förmodligen den mest kostnadseffektiva lösningen på marknaden. Funktioner och kostnader är anpassade för mindre företag.
  • Byggt för små och medelstora företag
    Vi vet att tid och resurser är begränsade. Därför har vi utvecklat en lösning som minskar administrationen och gör det enklare för mindre företag att leva upp till ISO-kraven.

Med PreWoe blir ISO ett stöd för er utveckling, inte en belastning.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Microbizz positionerar sig som marknadsledare inom digital arbetsstyrning genom att erbjuda skräddarsydda lösningar till varje enskild kund. Den danskutvecklade plattformen kombinerar djup branschförståelse med innovativa möjligheter, så att kunderna får exakt de moduler och funktioner som passar deras arbetsprocesser.
Microbizz arbetar nära kunderna och erbjuder lokal support för att säkerställa att systemet anpassas efter behoven och skapar största möjliga värde.

Hur positionerar ni er på marknaden?

PreWoe är en helhetslösning för små och medelstora företag som vill ha ett effektivt och smidigt ISO-arbete. Plattformen är en användarvänlig modern lösning för företag som inte har hela avdelningar med experter inom ISO.

Vår mission är att göra det lätt att göra rätt. Att möjliggöra för små och medelstora företag att hålla ordning och reda, uppfylla relevanta standarder och involvera medarbetarna. Utan drunkna i administration.

Plattformen passar även koncerner som vill få ISO-arbetet funka i sina små och medelstora dotterbolag. Moderbolaget sätter upp riktlinjerna och dotterbolagen kan fokusera på det som är viktigt för dem.

PreWoe plattformen är framtaget tillsammans med experter från ledande revisionsbolag och används av hundratals företag i deras ISO-arbete.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Ger komplett överblick över alla uppgifter, projekt och resurser
  • Minimerar manuellt pappersarbete och administrativa uppgifter
  • Effektiv tidsregistrering och planering av medarbetare och rutter
  • Hög kvalitet och spårbar dokumentation med digitala checklistor
  • Förbättrar samarbetet mellan kontor och fält med synkronisering i realtid
  • Enkel åtkomst till data via mobilapp, även offline
  • Integrerad fakturering och lön minskar fel
  • Skalerar efter verksamhetens storlek och behov

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

ISO kan upplevas som tungt och tråkigt. Att det bara är massa paragrafer, administration och dokumentation. Det kan även vara svårt att få med alla medarbetare i arbetet. Det är lätt att allt hamnar på en person.

Vi hjälper företag att göra ISO arbetet enklare och roligare, för hela företaget. Mindre dokumentation, mer kontroll. Med hjälp av PreWoe kan ISO-arbetet går från en bortglömd pappersprodukt till något för hela företaget.

Omdömen

Baserat på 6 omdömen

Baserat på 5 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Det jag uppskattar mest med Microbizz är den betydande förbättringen av våra arbetsflöden och den höga grad av överblick som systemet ger oss i vår dagliga verksamhet. Användningen av statusar och möjligheten att konfigurera individuella startsidor säkerställer att uppgifter hanteras i rätt tid och inte går förlorade, samtidigt som faktureringsprocessen blir mer strukturerad och transparent. Integrationerna till våra andra system - både ekonomi- och telefonsystem - är stabila och effektiva. Telefonintegrationen har gjort det mycket enklare för oss att identifiera kunden omedelbart. Vi kan nu komma åt kundkortet direkt, vilket minskar felen och sparar tid. De många automationsmöjligheterna gör dessutom att vi kan optimera en rad rutinmässiga processer, vilket frigör resurser och ger en mer enhetlig och effektiv verksamhet. Sammantaget har Microbizz i hög grad bidragit till att professionalisera och effektivisera våra interna processer.
Att det inte är ett slutet system, utan att man kan anpassa det.
Funktionaliteten, Överblicken, Supporten (De få tillfällena). Det är ett mycket bra system och enkelt att anpassa tex mallar, vyer och rollbaserade funktioner. Uppföljningar på aktiviteter, utrustning eller personer Vi har nyss en godkänd iso 9 och 14 revision, haft auditar som har gått bra, tex Arbetsmiljöverket utan anmärkning. tre globala företag varav två Global 500.
Att all vår dokumentation samlas i ett och samma system, snyggt, användarvänligt, mycket bra och tillgänglig support. Mycket bra exempeltexter/checklistor/formulär/undersökningar att använda som inspiration i systemet. Prismodellen. Bra att varje medarbetare har egna login och att rättigheterna går att styra per användare. Smidigt att kunna få fram QR-koder att exempelvis sätta upp på utrustning och kunna få fram dokument/riskbedömingar/loggböcker direkt i telefonen eller surfplatta. Den smidiga avvikelsehanteringen är toppen och går dessutom också att göra i telefonen oavsett om det är arbetsmiljö, miljö eller kvalitet det handlar om. Mycket nöjd med den stora majoriteten i systemet.

Omdömen

Nackdelar

Det som jag är minst glad över är de utmaningar som ibland uppstår i samband med releaser. Eftersom vår Microbizz-installation är mycket anpassad till våra egna arbetsflöden kan nya uppdateringar ibland påverka funktioner som normalt fungerar perfekt för oss. Med det sagt upplever vi också att Microbizz är extremt snabba med att åtgärda buggarna igen. Även om det kan vara frustrerande ibland känner vi att vi har ett bra stöd och att problemen vanligtvis löses mycket snabbt.
Att det nästan kan bli för tekniskt, komplicerat eller oklart var man ska göra vad.
För mig tog det ett tag att vänja mig vid menylisten och skillnaderna mellan de olika områdena. Men översikten gör det busenkelt.
Har vid de tillfällen något strulat haft dialog med leverantören och fått bra hjälp. Skulle jag ändå nämna något att förbättra vore det sökfunktionen som skulle kunna bli än mer kraftfull.

Microbizz

Microbizz

Läs mer om Microbizz

PreWoe

PreWoe AB

Läs mer om PreWoe