HiCore Business
vs
Jeeves

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Full koll på lager och inköp
  • Smidig offert/order/faktura
  • Färdiga integrationer

Varför väljer man ert system?

  • Anpassningsbart: Du kan anpassa Jeeves efter ditt företag. Ni kan era processer bäst och det affärssystem ni väljer måste stötta era individuella lösningar. Med Jeeves ERP får ni ett heltäckande system med hög grad av anpassningsbarhet.
  • Säkert: Din datasäkerhet är vår högsta prioritet och vi arbetar kontinuerligt med att hålla Jeeves ERP säkert. Vårt system körs i ett privat moln och ni kommer alltid att ha de senaste säkerhetshetsuppdateringarna.
  • Enkelt: Vi är er långsiktiga partner och vi tycker att det ska vara enkelt att använda Jeeves ERP. Du får en kontaktyta för allt som rör ditt affärssystem. Dessutom får du drift, underhåll, support och årliga uppdateringar i en fast månadskostnad, enkelt och ärligt redan från start

Varför väljer man er som leverantör?

  • Lång erfarenhet av branschen
  • Helhetslösning tillsammans med utvalda partners
  • Snabb och kunnig support alla dagar och helger

Varför väljer man er som leverantör?

  • Expertis: Våra duktiga verksamhet, produkt- och processexperter har 30 års erfarenhet av att hjälpa svenska företag att automatisera det som gör dem unika.
  • Långsiktig och hållbar partner: Vi är ett svenskt företag som har funnits på ERP-marknaden sedan 1992 och om du väljer oss får du en kontaktyta för allt som rör ditt affärssystem. Det sparar tid och det blir enklare för dig som kund.
  • Stabilt ägarskap: Jeeves ägs sedan 2012 av Forterro och är del i en större koncern tillsammans med andra ERP-bolag runt om i Europa. Det gör oss till en stabil leverantör med ett globalt kunnande i ryggen och innebär samtidigt att vi kan dra nytta av varandras expertis.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi vill hjälpa dig med företag inom handelsbranschen öka din lönsamhet och effektivisera din verksamhet genom vår affärslösning och branschkunskap.

Med HiCore har du ett lager med rätt varor, i rätt tid till rätt pris, vilket innebär ökad försäljning oavsett kanal.

Vi vill jobba nära dig som kund och din verksamhet och vara en del av ditt företags utveckling.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Tillverkande och distribuerade företag i tillväxt behöver ett affärssystem att utvecklas med och affärssystemet ska anpassas efter företaget och inte tvärtom. Vi tror på att varje företag har unika processer som bidrar till deras framgång, Jeeves ERP är ett heltäckande system som kan anpassas efter era processer. Ditt affärssystem – på ditt sätt.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

"Med HiCores hjälp har vi fått ännu bättre koll på vår order- lagerhantering. Vi har kunnat digitalisera många processer som vi tidigare genomfört manuellt, vilket gör att vi sparar både tid och pengar.

HiCore är lyhörda, hjälpsamma och alltid på tårna när det kommer till vidareutveckling."

Jonas Åström, Rekomo AB

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Våra kunder är i behov av ett heltäckande affärssystem som går att anpassa efter deras unika verksamhet och när behoven ändras ska det vara enkelt att skala upp. Som molnbaserad tjänst kommer alla anpassningar, systemändringar och integrationer följa med varje uppdatering. Du som kund kan kontinuerligt dra nytta av smarta funktioner och ett utökat digitalt ekosystem. I stället för att oroa dig över ert affärssystem kan du fokusera på att utveckla kärnverksamheten.

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 1 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Trevliga, kostnadsfritt per samtal, öppna för att utveckla programmet.
Enkelt att arbeta med och saknar man något så går det att önska en funktion, de är lyhörda för kundens behov och anpassar programmen vart eftersom.
Vi har använt Jeeves länge och är väldigt nöjda. Vi har fått hjälp med de integrationer som behövts till andra system, och får bra kontroll över verksamhetens processer.

Omdömen

Nackdelar

Skulle vilja ha ett forum för användare, där man kan hjälpa varandra. Färdiga e-utbildningar och fler och utförligare manualer.
Layouten är lite krånglig att göra själv och inte alla bolags högsta prioritet
Tog tid att få på plats men inte mer krångligt än vad som kan förväntas av implementering av nytt affärssystem.

Tyvärr, ingen data än.

HiCore Business

HiCore

Läs mer om HiCore Business

Jeeves

Jeeves

Läs mer om Jeeves

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site