iFenix affärssystem
vs
Microsoft Dynamics 365 Business Central

iFenix affärssystem

Microsoft Dynamics 365 Business Central

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

Prissättn...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

ca 800 kr...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Produktfunktionaliteter i ERP System

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Smart artikelhantering

Ett av marknadens absolut kraftfullaste stöd för att hantera ert masterdata.

Molnbaserad teknik

Med iFenix behöver du bara en internetanslutning för att komma igång. Inga dyra investeringar i servrar krävs.

Säkerheten i fokus

Vi har en egen serverhall och sköter såväl drift som utveckling till 100% “in-house”. Säkerheten, både kring våra system och det data vi har förmånen att förvalta åt våra kunder har alltid varit vårt honnörsord.

Varför väljer man ert system?

  • Allt-i-ett-plattform – samla ekonomi, försäljning, lager, tillverkning och projekt i ett enda system som ger full kontroll.
  • AI och automatisering – arbeta smartare med inbyggd intelligens som förenklar beslut och effektiviserar processer.
  • Skalbar och molnbaserad – väx med en flexibel lösning som alltid är tillgänglig, säker och uppdaterad.

Varför väljer man er som leverantör?

Ett ekonomiskt stabilt företag med AAA-rating (+10 år) som grundades 1998 och även finns här imorgon.

Stöd hela vägen - till skillnad från många av våra konkurrenter är vi med dig hela vägen under implementationsprocessen.

Support i toppklass - oavsett vilken hjälp du behöver under resans gång är vi där för dig!

Varför väljer man er som leverantör?

  • Kompetens och nyfikenhet – vi kombinerar djup teknisk expertis med ett ständigt utforskande av nya lösningar som skapar verkligt affärsvärde.
  • Långsiktiga relationer – vi arbetar proaktivt och nära våra kunder, med fokus på partnerskap snarare än projekt.
  • Stort men nära – med ett brett tjänsteutbud och lokal närvaro får du både styrkan i ett större bolag och det personliga engagemanget från ett lokalt team.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Kombinationen av säkerhet, användarvänlighet och kapacitet att hantera stora mängder artikeldata gör iFenix affärssystem unikt. Med funktionalitet speciellt riktad mot butiks-, grossist- och partihandel, gärna i kedjestrukturer, är iFenix ett system att räkna med.

Lägg till detta att iFenix är en helt egenutvecklad lösning, oberoende av tredjepartsleverantörer, som dessutom är helt molnbaserad.

När du väljer iFenix får du stöd hela vägen i ditt affärssystemprojekt, från förstudie, genom implementation och sedan överlämning till ordinarie drift/support.

Hur positionerar ni er på marknaden?

På en marknad där många leverantörer erbjuder liknande system sticker Dizparc ut genom att vara både flexibla och fokuserade. Vi kombinerar bred kompetens inom hela Microsofts ekosystem – från Business Central till Power Platform, Microsoft 365 och Azure – med spetskunskap inom varje område.

Vi är inte bara en systemleverantör – vi är en proaktiv partner som bygger långsiktiga relationer och hjälper våra kunder att ligga steget före. Med lokala team över hela Sverige får du det personliga engagemanget från ett mindre bolag, men med styrkan och resurserna från en större organisation.

Dessutom är vi starka inom cybersäkerhet, vilket gör att du kan känna dig trygg i varje steg av din digitala resa – från strategi till drift.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Komplexa kedjestrukturer (Huvudkontor med butiker)
  • Klarar både kapital- och frivilliga fackhandelskedjor
  • Tung artikeladministration
  • Hantering av marginaler/påslag
  • Prisuppdateringar
  • Artikeldata i stora mängder

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Modernisering med helhetsperspektiv
När vi hjälper våra kunder att uppgradera från äldre versioner av affärssystem till Microsoft Dynamics 365 Business Central, gör vi det inte bara som en teknisk uppgradering – vi ser det som ett strategiskt steg. Vi analyserar var i Microsofts ekosystem era processer passar bäst, och säkerställer att ni får ut maximalt värde av plattformens möjligheter.

Verksamhetsnära automatisering
Våra konsulter är inte bara tekniska experter – de är verksamhetskonsulter med erfarenhet från många branscher. Vi hjälper er att identifiera förbättringsområden, automatisera manuella flöden och införa bättre arbetssätt baserat på beprövade metoder. Genom att arbeta nära era team skapar vi lösningar som verkligen fungerar i vardagen.

Kostnadseffektiv licenshantering
Vi ser ofta att kunder betalar för mer än de behöver. Därför hjälper vi till att revidera licensmodeller och identifiera besparingsmöjligheter – utan att kompromissa med funktionalitet eller säkerhet.

Standard före special – för framtidens skull
Vi arbetar enligt principen konfiguration före kod, vilket innebär att vi i första hand använder standardfunktionalitet och konfigurerar lösningen efter era behov. Det ger en hög grad av standardisering, vilket i sin tur leder till lägre förvaltningskostnader och enklare uppgraderingar över tid.

Personligt engagemang – oavsett storlek
Hos Dizparc får varje kund en dedikerad kundansvarig konsult som sätter sig in i er verksamhet, är nyfiken på er resa framåt och håller sig tekniskt uppdaterad för att kunna guida er rätt. Det spelar ingen roll om ni är ett mindre bolag eller en större organisation – ni får alltid ett personligt engagemang och en partner som vill se er lyckas.

Omdömen

Baserat på 10 omdömen

Baserat på 3 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Det mesta, framför allt bra support
Att man lätt kan gå från tex lev faktura till leverantör
Flexibiliteten. Det är lätt att få en överblick. Finns många integrationer. Går att sätta upp väldigt individuellt.
Smarta lösningar och enkelhet för användaren. Gör jobbet mycket mer effektivt. Snabb återkoppling vid ev. frågor och funderingar. Personalen som använder systemet uppskattar det verkligen.

Omdömen

Nackdelar

Att det ibland tar sin tid med alla önskemål. Jag har förståelse för detta men har alltid bråttom:-)
Jag saknar saldo på kontot jag bokför på i verifikatet och att man inte kan se om en faktura är betald i kundregistret
Kan va lite krångligt ibland och de många möjligheterna gör att man ibland fastnar. Lite knasig namngivning på sina ställen. Kunde varit snabbare.
Finns inget negativt.

iFenix affärssystem

Genesis IT

Läs mer om iFenix affärssystem

Microsoft Dynamics 365 Business Central

Dizparc

Läs mer om Microsoft Dynamics 365 Business Central

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site