Geins
vs
Gung

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

4500 sek ...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i E-handelsplattform

Analysverktyg
Anpassade produktrekommendationer
Automatisk marknadsföring
CMS/ publiceringsverktyg
Headless
Integration (CRM, affärssystem)
Koppla till externa marknadsplatser
Kundgrupper/ segmentering
Omnikanal funktionalitet
PIM funktionalitet
Plug-ins/ add-ons
Prislistor
SEO verktyg
Stafflade priser
Analysverktyg
Anpassade produktrekommendationer
Automatisk marknadsföring
CMS/ publiceringsverktyg
Headless
Integration (CRM, affärssystem)
Koppla till externa marknadsplatser
Kundgrupper/ segmentering
Omnikanal funktionalitet
PIM funktionalitet
Plug-ins/ add-ons
Prislistor
SEO verktyg
Stafflade priser

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Oslagbar prestanda och byggt för höga ordertoppar och global e-handel.
  • Användarvänligt system.
  • Låg Total cost of ownership (kostnaden för allt ni behöver till er e-handel)
  • Täcker alla delar från produkthantering till innehåll och vidare till utleverans och returhantering.
  • Flexibla licensmodeller.
  • Inbyggd omnikanals-funktionalitet.
  • Välutvecklat PIM som hanterar även de mest komplexa produkterna.
  • Kraftfull kampanjhanterare.
  • Enkelt att integrera med andra system.

Varför väljer man ert system?

  • Integrerad plattform - Gung verkar som en förlängning av ditt ERP, alltid integrerat och klart!
  • Snabbt, säkert och skalbart.
  • Flexibelt - Utveckla din lösning när kraven ökar och behoven förändras.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Trygg och strategisk partner: Vi erbjuder alltifrån strategisk rådgivning till kunskapsdelande från partners i vårt nätverk.
  • Stor vana av att jobba med alltifrån mindre kunder till större enterprise-bolag: Vi vet vad som behöver göras, och i vilken ordning saker bör ske.
  • Vi kommer aldrig låsa in er i ett system: Med Geins är ni fria att jobba med vilka partners ni vill.
  • Support via chat, mail och telefon: Vi är några klick bort och har dessutom jour-bemanning.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Kvalitet: Med Gung får du en enda leverantör för både system och tjänster, vilket garanterar en smidig implementering och ägande.Gung
  • Flexibilitet: Vi arbetar kontinuerligt med produktutveckling i nära samarbete med våra kunder, vilket säkerställer att våra lösningar alltid möter dina unika behov.Gung
  • Support: Våra utvecklare hanterar även supporten, vilket innebär att du får

Hur positionerar ni er på marknaden?

Geins är e-handelsplattformen som gör att allt kring den digitala handeln känns enkel. Via sitt produktbud erbjuder Geins en helhetslösning för alltifrån mindre e-handlare till stora enterprise-bolag med globala ambitioner. I det stora hela så är Geins en trygg och lyhörd partner som finns där för sina kunder och hela tiden utvecklar både teknik och funktionalitet som redan nu ligger långt för sina konkurrenter.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Gung skiljer sig från andra e-handelsplattformar genom sin unika "ERP-first"-filosofi. Det innebär att Gung är designad för att integreras djupt med ditt befintliga affärssystem (ERP) och utnyttja dess funktionalitet fullt ut. Till skillnad från många andra plattformar som erbjuder ytliga integrationer eller kräver omfattande anpassningar, bygger Gung på att förlänga och modernisera ditt ERP-system utan att ersätta det.

Vi centraliserar hela din order- och produkthantering (ERP, PIM, CRM...) så att du alltid får snabb och pålitlig åtkomst till din data - dina kunder får alltid rätt produkter, till rätt pris, med rätt saldo.

Med Gung e-handelsplattform ökar du din tillväxt samtidigt som du blir enklare att göra affärer med!

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Geins är en av få plattformar på marknaden som erbjuder användare möjligheten att kunna ha allting för sin e-handel på ett och samma ställe. Det i kombination med en headless-arkitektur gör att e-handlare och varumärken kan välja hur de vill designa sina kundupplevelser fullt ut utan några som helst begränsningar. Utöver själva produkten erbjuder även Geins tillsammans med sina partners både design & strategiska tjänster för vidareutveckling av e-handelskanalen.

  • Plattformen skalar fullt ut med er försäljning.
  • Möjlighet till att göra varje marknad till er lokala marknad.
  • Ni har full kontroll på var och när ni möter era kunder med era produkter tack vare omni-funktionaliteten.
  • Integrerat med de system ni vill komplettera med.
  • Flera delar i systemet automatiserar delar av utleveransflödet.
  • Enkelt att både hantera produkter i batch och större kampanjer.
  • Kraftfullt PIM som hanterar även de mest komplexa produkterna.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 1 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Systemet är lättarbetat och flexibelt. Vi har en hel del produkter men är ett litet team och vi kan enkelt administrera många produkter. Vi kan både göra inleveranser, utleveranser och hantera produterna i samma system, behöver ingen separat lagersystem eller webbsystem för att hantera webbsidan, även returer kan man göra i systemet och pengar går tillbaka till kunden utan att behöva logga in i andra system. Det är bra att det är snabbt och effektivt när vi är en liten organisation.
Kapaciteten i PIMet och CMS-delen, helt klart. Det är enkelt att att expandera och man har full koll på prislistorna marknad för marknad.
Fina möjligheter att utöka vårt artikelregister med PIM och kunna lägga till bilder, certifikat och nya fält som vi enkelt kan berika och skicka till våra kunder.

Omdömen

Nackdelar

Det hade varit skönt om systemet skickade nyhetsbrev men för det behöver man använda en extern tjänst, den är kopplad och automatisk men man behöver logga in i den.
Det tar några sekunder att se uppdateringar på sidan.
Att Gung alltid säger Ja till allt, vilket gör att vi ständigt kommer på nya saker 😄

Geins

Carismar Software

Läs mer om Geins

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site