FINQR
vs
Amili

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

Från 0 kr...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

Enligt offert

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Faktureringsprogram

API integrering
Återkommande fakturering
Bankkoppling
E-fakturering
Fakturaköp
Kreditfaktura
Massfakturering
Offert
Påminnelseverktyg
Rapporter
ROT / RUT verktyg
Valutahantering
API integrering
Återkommande fakturering
Bankkoppling
E-fakturering
Fakturaköp
Kreditfaktura
Massfakturering
Offert
Påminnelseverktyg
Rapporter
ROT / RUT verktyg
Valutahantering

Produktfunktionaliteter i Inkasso

Anpassade processer
Automatiserade flöden
Fakturatjänst
Integrerbart med ekonomisystem
Internationella Inkassotjänster
Juridiska tjänster
Påminnelser
Anpassade processer
Automatiserade flöden
Fakturatjänst
Integrerbart med ekonomisystem
Internationella Inkassotjänster
Juridiska tjänster
Påminnelser

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Man väljer oss när man är redo att ta sin fakturering och kravhantering till nästa nivå. Det handlar främst om att man vill få bättre kontroll, spara en mängd med tid och förbättra sin likviditet.

  • Bättre kontroll
  • Betalt snabbare
  • Mindre administration
  • Nöjdare kunder

Varför väljer man ert system?

Man väljer Amili för att få en smartare, effektivare och mer automatiserad ekonomiavdelning.

Amili förenklar ditt arbete genom:

  • Att öka betalningsviljan och skapa starkare likviditet.
  • Bättre systemstöd och datadrivna beslut.
  • Tillgänglig, kompetent och snabb support.

Varför väljer man er som leverantör?

Hos oss blir du inte bara en siffra i mängden. Vi jobbar nära våra kunder och hjälper till att ta fram en lösning som integrerar med era system och som fungerar med er verklighet.

  • Teknisk kompetens
  • Anpassar oss efter verkligheten
  • Nära samarbete och support

Varför väljer man er som leverantör?

Amili är sömlöst integrerat med Vismas ekonomisystem och kan integrera med många andra välkända system. Det kan helt enkelt inte bli smidigare.

Vi har lång erfarenhet av känsliga inkassoåtgärder och hjälper dig att balansera företagets likviditetsbehov med förståelse för din kunds situation.

Tre fördelar med Amili

• Med ett och samma system får du bättre kontroll över ditt fakturaflöde.

• Hantera känsliga inkassoåtgärder med certifierade specialister.

• Få personlig service och avlasta din organisation.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi finns här för de som ställer lite större krav på sin fakturering och kravhantering, och som vill ha ett verktyg som de kan växa med.

Vår plattform är byggd med öppenhet i åtanke. Så länge det finns ett API kan vi koppla samman oss med nästan alla typer av system. Vårt API gör det också möjligt att bygga egna lösningar mot oss, något som är uppskattat av lite större bolag samt tekniska partners. Saknas ett API finns möjlighet att integrera via fil.

Vårt systems arkitektur är byggt för skalbarhet. Det finns utrymme för stora flöden i flera länder, och plattformen skalar i takt med att ni växer. Du behöver varken vara orolig för att få en för stor kostym, eller för att växa ur den. Den är skräddarsydd och sitter alltid perfekt.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Allt går snabbare när allt hänger ihop

Amili är en vidareutveckling av Vismas beprövade faktura-, påminnelse- och inkassoservice. Vår digitala plattform ger dig tillgång till automatiserade verktyg för hela betalprocessen: från faktura till påminnelse och inkasso.

Genom att kombinera smart, innovativ teknik och mänsklig kontakt humaniserar Amili fakturaflödet. Det säkerställer en ansvarsfull hantering av den känsliga påminnelse- och inkassoprocessen, vilket upprätthåller förtroendet, stärker tilliten och ökar betalningsviljan.

Amili driver dina ärenden så långt som det behövs, med kundanpassad kommunikation för enklare och snabbare betalning. Du bestämmer själv vad som sköts automatiskt och får full koll genom rapportering i realtid.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Automatiserar hanteringen av kundreskontran
  • Fakturerar via e-post, e-faktura, brev och sms
  • Hjälper till med hela kedjan inom påminnelser- och inkasso
  • Översikt och kontroll på kundreskontran
  • Integrerar med affärssystemet och bokför inbetalningar automatiskt
  • Förbättrar DSO/kredittiden
  • Stärker kund- och betalupplevelsen
  • Sparar administrativ tid

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Automatiserar tidskrävande manuella processer.
  • Ökar betalningsviljan och ger nöjdare kunder.
  • Bättre systemstöd, analys och smartare beslut.
  • Full kontroll och starkare likviditet.
  • Frigör tid att investera i strategiska initiativ.

Omdömen

Fördelar

Enkelt att lära sig, lätt att göra en eller flera fakturor, delbetalning, friskvårdskvitto, inkasso, uppföljning och mycket bra kundservice.
Otroligt lättarbetat system och snabb support :)

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Nackdelar

Synken från Fortnox har ibland tagit lång tid, men det har blivit mycket bättre! Annars så önskar jag att sidan kunde komma ihåg en så man inte behövde logga in gång man ska in där.
man måste logga in separat i programmet, hade varit lysande om man kunde komma åt det direkt från affärssystemet.

Tyvärr, ingen data än.

Amili

Visma Amili

Läs mer om Amili

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site