Microsoft Dynamics 365 Business Central
vs
Deltek Maconomy

Tyvärr, ingen data än.

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

ca 800 kr...

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Affärssystem

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtidsdata
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Produktfunktionaliteter i ERP System

Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow
Anläggningsregister
App
Budgetverktyg
Business Intelligence
CRM
Dashboard
Ekonomi
Faktura
HRM
Inköp
Kapacitetsplanering
Lager och Logistik
Leverans
Orderhantering
Projekthantering
Rapporter
Realtids data
Redovisning
Resurshantering
Tidsplanering
Tillverkning
Upphandling
Workflow

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Allt-i-ett-plattform – samla ekonomi, försäljning, lager, tillverkning och projekt i ett enda system som ger full kontroll.
  • AI och automatisering – arbeta smartare med inbyggd intelligens som förenklar beslut och effektiviserar processer.
  • Skalbar och molnbaserad – väx med en flexibel lösning som alltid är tillgänglig, säker och uppdaterad.

Varför väljer man ert system?

Bättre software betyder bättre projekt

  • Maconomy är fullt integrerat utan någon överföring mellan olika moduler: ekonomi och projekt är 100% sammankopplade!
  • Processtöd speciellt utformat för projektorienterade verksamheter – allt från upphandling till budgetering, planering, tid- och utgiftsredovisning, fakturering och rapportering stöds fullt ut.
  • 'Multi-allt' för företag i tillväxt och expansion: Multi Company, Multi Currency, Multi Country.
  • Modernt användargränssnitt! Användare av Maconomy upplever ett webbgränssnitt som är modernt och användarvänligt, med nyckeltal och dashboards där de ska vara.
  • Öppen teknisk plattform – använd RESTFul API:er eller Delteks iPaaS Unionpoint som utgångspunkt för integrationer med 3:e parts programvara.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Kompetens och nyfikenhet – vi kombinerar djup teknisk expertis med ett ständigt utforskande av nya lösningar som skapar verkligt affärsvärde.
  • Långsiktiga relationer – vi arbetar proaktivt och nära våra kunder, med fokus på partnerskap snarare än projekt.
  • Stort men nära – med ett brett tjänsteutbud och lokal närvaro får du både styrkan i ett större bolag och det personliga engagemanget från ett lokalt team.

Varför väljer man er som leverantör?

Framtidssäkra med ett ERP-system byggt för en projektfokuserad bransch

  • Deltek erbjuder endast lösningar för projektorienterade verksamheter. Det betyder att allt vi gör när det gäller produktutveckling för Maconomy alltid görs för den branschen. Detta säkerställer att våra kunders satsning på ett nytt ERP-system också är för framtiden, där du vet att det kommer ny funktionalitet som är exakt anpassad till professional services företag.
  • Deltek gör det mesta av implementeringen av Maconomy hos våra kunder själva. Det betyder att du får världens bästa konsulter när du köper en Maconomy-lösning från Deltek. Delteks konsulter känner Maconomy bättre än någon annan, och kan projektorienterade företag bättre än någon annan.
  • Deltek är ett stort och internationellt företag med över 3.000 anställda och över 30.000 kunder. Ändå har vi en lokal närvaro med kontor i Stockholm (och Oslo, Trondheim och Köpenhamn), vilket säkerställer lokalkännedom och tillgänglighet!

Hur positionerar ni er på marknaden?

På en marknad där många leverantörer erbjuder liknande system sticker Dizparc ut genom att vara både flexibla och fokuserade. Vi kombinerar bred kompetens inom hela Microsofts ekosystem – från Business Central till Power Platform, Microsoft 365 och Azure – med spetskunskap inom varje område.

Vi är inte bara en systemleverantör – vi är en proaktiv partner som bygger långsiktiga relationer och hjälper våra kunder att ligga steget före. Med lokala team över hela Sverige får du det personliga engagemanget från ett mindre bolag, men med styrkan och resurserna från en större organisation.

Dessutom är vi starka inom cybersäkerhet, vilket gör att du kan känna dig trygg i varje steg av din digitala resa – från strategi till drift.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Deltek förvärvade Maconomy år 2010, som då hade sitt huvudkontor i Danmark. Med sin långa nordiska historia och meritlista har Maconomy många kunder och användare över hela Skandinavien och globalt som levererar olika typer av projekt av alla storlekar – varje dag!

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Modernisering med helhetsperspektiv
När vi hjälper våra kunder att uppgradera från äldre versioner av affärssystem till Microsoft Dynamics 365 Business Central, gör vi det inte bara som en teknisk uppgradering – vi ser det som ett strategiskt steg. Vi analyserar var i Microsofts ekosystem era processer passar bäst, och säkerställer att ni får ut maximalt värde av plattformens möjligheter.

Verksamhetsnära automatisering
Våra konsulter är inte bara tekniska experter – de är verksamhetskonsulter med erfarenhet från många branscher. Vi hjälper er att identifiera förbättringsområden, automatisera manuella flöden och införa bättre arbetssätt baserat på beprövade metoder. Genom att arbeta nära era team skapar vi lösningar som verkligen fungerar i vardagen.

Kostnadseffektiv licenshantering
Vi ser ofta att kunder betalar för mer än de behöver. Därför hjälper vi till att revidera licensmodeller och identifiera besparingsmöjligheter – utan att kompromissa med funktionalitet eller säkerhet.

Standard före special – för framtidens skull
Vi arbetar enligt principen konfiguration före kod, vilket innebär att vi i första hand använder standardfunktionalitet och konfigurerar lösningen efter era behov. Det ger en hög grad av standardisering, vilket i sin tur leder till lägre förvaltningskostnader och enklare uppgraderingar över tid.

Personligt engagemang – oavsett storlek
Hos Dizparc får varje kund en dedikerad kundansvarig konsult som sätter sig in i er verksamhet, är nyfiken på er resa framåt och håller sig tekniskt uppdaterad för att kunna guida er rätt. Det spelar ingen roll om ni är ett mindre bolag eller en större organisation – ni får alltid ett personligt engagemang och en partner som vill se er lyckas.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Deltek Maconomy stärker hanteringen av dina projekt, personal, kunder och ekonomi under hela projektets livscykel.
  • Deltek Maconomy hjälper till att driva din lönsamhet, förbättra din order-to-cash, samt hantera ditt rörelsekapital.
  • Deltek Maconomy säkerställer efterlevnad och hjälper dig fatta bättre beslut så att du kan fokusera på det du är bäst på; leverera fantastiska projekt!

Omdömen

Baserat på 3 omdömen

Baserat på 3 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Flexibiliteten. Det är lätt att få en överblick. Finns många integrationer. Går att sätta upp väldigt individuellt.
Smarta lösningar och enkelhet för användaren. Gör jobbet mycket mer effektivt. Snabb återkoppling vid ev. frågor och funderingar. Personalen som använder systemet uppskattar det verkligen.
Projektmodulen All information om vårt företag i ett system Rapporter
Hanteringen av transaktioner mellan två olika legala enheter är väldigt smidig. I Maconomy finns det många dimensioner för vilka min verksamhet kan välja hur och när de ska användas. Detta gör det möjligt till den uppföljning min verksamhet önskar. Flexibiliteten att anpassa systemet så det passar min verksamhet. Projekthanteringen. Från planering och uppsättning till uppföljning av både stora och små projekt.

Omdömen

Nackdelar

Kan va lite krångligt ibland och de många möjligheterna gör att man ibland fastnar. Lite knasig namngivning på sina ställen. Kunde varit snabbare.
Finns inget negativt.
Att uppdateringar till Maocnomy kommer inte automatiskt. Vi får använda samma version av Maconomy tills vi uppgraderar.
När det är hög belastning på servern bli svarstiden längre.

Microsoft Dynamics 365 Business Central

Dizparc

Läs mer om Microsoft Dynamics 365 Business Central

Deltek Maconomy

Deltek

Läs mer om Deltek Maconomy

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site