Centuri
vs
Halo ITSM

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

5kr/anv/mån

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API
360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Enkelt konfigurerbara processer/flöden och formulär
  • Fullt stöd för dokument, ärenden, avtal och enskilda uppgifter
  • Intuitivt gränssnitt med personlig överblick över allt som berör den enskilde medarbetaren
  • Kraftfull sökmotor med fulltext-indexering och relevansbaserade resultat
  • Fullt webbaserat och mobilt utan några appar eller nedladdade programvaror

Varför väljer man ert system?

Allt-i-ett-lösning: Hantera ärenden, automatisera arbetsflöden och smidigt skapa rapporter på ett och samma ställe i kombination med en flexibel portal och chatt-bot för era slutanvändare och kunder.

Effektivitet genom AI: Utnyttja kraften i AI för att optimera serviceleveransen med smart kategorisering, prediktiv analys och självlärande funktioner.

Skalbarhet och lokal support: Anpassa systemet efter era behov och få stöd av en lokal partner som hjälper er genom hela resan.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Gedigen erfarenhet av IT-stöd för ledningssystem
  • Djup kunskap om olika branschers regulatoriska och organisatorisk förutsättningar
  • Helhetsleverantör som utvecklar produkten, har egna konsulter för implementering och hanterar support internt
  • Utveckling i nära samarbete med våra kunder

Varför väljer man er som leverantör?

Vi på MSP Nordics – Er lokala partner för framgång

Vi träffar er gärna för en förutsättningslös diskussion över en kopp kaffe, där vi identifierar era behov och berättar mer om hur Halo kan lyfta er verksamhet.

Som er lokala partner är vi med er genom hela resan – från strategiska "best practices" och smidig implementering till löpande support på svenska. Vi står alltid nära våra kunder och hjälper dem att:

  • Automatisera repetitiva arbetsuppgifter för ökad effektivitet.
  • Standardisera processer för enhetlighet och skalbarhet.
  • Chatt-bot och användarportal för maximal tillgänglighet och support.
  • Skapa insiktsfulla rapporter och analyser som driver verkligt affärsvärde.

Låt oss visa hur vi kan hjälpa er att optimera verksamheten och ta er service till nästa nivå.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi är specialister på komplex informationsstyrning och ledningssystem.

Vi konkurrerar med öppna plattformar (t ex Sharepoint) där kostnaderna för anpassning och förvaltning ofta blir höga och med funktionsbaserade line-of-business applikationer där utmaningen ofta blir dubbelarbete och otydlighet kring vilken information som finns var.

I denna marknad erbjuder vi en konfigurerbar plattform som säkerställer att medarbetarna har rätt information vid rätt tillfälle. Vi gör det med en plattform

- baserad på en kraftfull processmotor och ett avancerat behörighetssystem som säkerställer kvalitet och enkelhet för användaren

- som är enkelt anpassningsbar till olika arbetsprocesser och behov, vilket ger låga förvaltningskostnader och möjlighet till snabba förändringar

- som enkelt kan integreras med andra system och hämta och lämna information för att minska dubbelarbete och osäkerhet kring var man hittar korrekt information.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Användarvänlighet och snabb implementering: Halo erbjuder ett intuitivt gränssnitt som gör det enkelt för alla användare att snabbt komma igång.

Branschledande AI-integration: Halo är en av de få lösningarna på marknaden som fullt integrerar AI för att optimera och automatisering ärendehantering. Detta gör er att vara proaktiva, vilket gör att ni kan identifiera och lösa problem innan de påverkar användarna.

Skalbarhet och anpassning: Halo är utformat för att växa med företagen, oavsett om det handlar om små företag eller stora globala organisationer. Kan enkelt anpassas till olika behov och är integrerar smidigt med andra system som ex Microsoft, Google, Teams, Slack, TeamViewer, Facebook, Telia, Telenor Telavox och Fortnox.

Lokal support och expertis: MSP Nordics erbjuder lokal och mer personlig och anpassad service. Vi kommer gärna ut och träffar er för att verkligen förstå era behov, stort som smått.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Svenska tjänstemän lägger närmare 45% av sin tid på administration och i takt med den ökande informationsmängden och ett ökande antal system så ökar också utmaningen med att få överblick över verksamheten. Centuri hjälper verksamheter att skapa, underhålla och hitta ostrukturerad information snabbare och enklare samtidigt som vi säkerställer att viktig information granskas och uppdateras så att kvaliteten i verksamheten upprätthålls.

Plattformen ger medarbetarna möjlighet att få överblick över all information, oavsett om det är dokument, ärenden, avtal, kompetenser, risker eller processer - filtrerat baserat på vad som är relevant för den enskilde individen.

Centuri håller reda på allt som du som medarbetare behöver göra, oavsett om det gäller att granska dokument, omförhandla avtal, handlägga en avvikelse eller uppdatera dina kompetenser och samlar allt på din personliga "att göra"-sida.

Konfigurerbarheten gör att systemet enkelt kan förändras för att stödja nya och förändrade behov utan externa konsulter eller tekniker.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Automatisering av repetitiva arbetsuppgifter: Många företag spenderar onödigt mycket tid på manuella, repetitiva uppgifter som att kategorisera ärenden eller vidarebefordra förfrågningar. Detta leder till ineffektivitet och förlorad produktivitet.
Exempel: Ett genomsittligt svenskt företag som använder Halo och hanterar ca 100 supportärenden per vecka för att automatisera kategoriseringen och prioriteringen av ärenden reducerar tiden för manuella arbetsuppgifter med 40%.

Brister i övervakning och proaktivt arbete:Många företag reagerar först när problem uppstår, vilket leder till förlorad tid och förtroende. Halo AI-funktioner gör det möjligt för företag att identifiera och hantera problem innan de påverkar kunderna.
Exempel: Medelstort företag kan med hjälp av Halo förutse systemfel baserat på tidigare incidentdata. Genom att proaktivt åtgärda potentiella problem kunde företaget reducera sina driftstopp med 30%.

Komplexa IT-lösningar: Många organisationer använder olika system för olika delar av IT-hanteringen, vilket leder till ineffektivitet och svårigheter med integration och rapportering. Halo erbjuder en centraliserad plattform som integrerar alla funktioner i en och samma lösning.
Exempel: Företag med kontor på olika orter har möjlighet att enkelt få öveblick och centralisera sin service desk. Genom denna centralisering kan företaget förenkla sina processer, minska fel och förbättra rapporteringen.

Bristande insikter och rapportering: Många organisationer har svårt att få tillgång till insiktsfulla och användbara rapporter som kan hjälpa till att förbättra servicen. Halos smidiga rapporterings- och analysfunktioner ger företag möjlighet att skapa detaljerade, skräddarsydda rapporter som verkligen bidrar till beslutsfattandet.
Exempel: Genom att identifiera mönster i kundens behov kan företag i genomsnitt förbättra sina processer och förkorta svarstider med 20%.

Omdömen

Fördelar

Det vi uppskattar mest med Centuri är skalbarheten. Vi kan lägga till / ta bort användare vid behov. VI kan även lägga till olika användningsområden vid behov. Detta gör att vi känner oss bekväma att vi betalar för det vi använder.
Automatisering: Centuri erbjuder kraftfulla automatiseringsfunktioner som kan spara tid och minska manuell arbetsbelastning. Användare kan skapa regler och arbetsflöden för att automatisera upprepande uppgifter och processer.

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Nackdelar

Vi saknar att Centuri tillhandahåller diarieföring.
Jag har inte diarieföra kommunikation och dokument.

Tyvärr, ingen data än.

Tyvärr, ingen data än.

Centuri

Centuri

Läs mer om Centuri

Halo ITSM

MSP Nordics

Läs mer om Halo ITSM

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site