Blikk KYC & AML
vs
InstantWatch

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i KYC-system

API
Automatiska notiser
Backgrundskontroller
Bevakningslista
ID identifikation
Onboarding
PEP identifieringar
Riskbedömningar
Uppdateringar i realtid
API
Automatiska notiser
Backgrundskontroller
Bevakningslista
ID identifikation
Onboarding
PEP identifieringar
Riskbedömningar
Uppdateringar i realtid

Produktfunktionaliteter i AML-system

AI implementering
Due diligence
Dynamisk kundriskbedömning och styrkort
Identitesverifiering
Myndighets rapportering
Sanktionsmonitorering
Transaktionsmonitorering
Utredningsverktyg
AI implementering
Due diligence
Dynamisk kundriskbedömning och styrkort
Identitesverifiering
Myndighets rapportering
Sanktionsmonitorering
Transaktionsmonitorering
Utredningsverktyg

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Du får en branschanpassad lösning: Blikks KYC & AML-lösning är en del av det molnbaserade byråstödet Blikk Byrå och är särskilt framtaget för de förutsättningar och behov som finns inom revisions- och redovisningsbranschen.
  • Du får bättre koll på processerna: Blikks KYC & AML-lösning ger dig bättre koll på processerna, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering.
  • Du automatiserar viktiga delar: Blikks KYC & AML-lösning hämtar in verifierade företagsuppgifter och gör kontroller mot PEP-, SIE-, SIP- och sanktionslistor under kundkännedomsprocessen och den löpande bevakningen.

Varför väljer man ert system?

Tyvärr, ingen data än.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Du samlar dina funktioner i ett system: Vår molnbaserade KYC & AML-lösning är en del av byråstödet Blikk Byrå, som ger dig full koll på tidredovisning, fakturering, löneunderlag, bevakningslistor och uppdragshantering.
  • Du skapar tid för viktigare uppgifter: Genom att samla byråns viktigaste funktioner i Blikk Byrå slipper du tidskrävande dubbelarbete i flera system, minskar administrationen och skapar tid för mer värdeskapande saker.
  • Du får förstklassig support: Om du har funderingar får du snabb hjälp av vår support. Vi erbjuder kostnadsfri support via chatt, mejl och telefon. Vår support har en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder och en kundnöjdhet på 99%.

Varför väljer man er som leverantör?

Tyvärr, ingen data än.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Blikks skapar tid med hjärta.

Tid är det mest värdefulla vi har och därför det finaste vi kan ge. Och att skapa tid finns i vårt DNA. Vi behöver inte uppfinna tidsmaskiner eller bryta fysikens lagar – tid är kärnan i vår produkt och det värde vi ger till våra kunder.

Med hjälp av Blikks smarta system kan du enkelt minska administrationen och skapa tid för det som ligger dig varmast om hjärtat - exempelvis kunduppdrag, rådgivning eller dina kollegor.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Tyvärr, ingen data än.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Blikks molnbaserade KYC & AML-lösning hjälper redovisningsbyråer med allmän riskbedömning, kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering.

KYC-verktyget kontrollerar löpande om det sker några förändringar bland kundernas företagsuppgifter, exempelvis om befattningshavare eller verklig huvudman ändrats, alternativt lagts till på en PEP- eller sanktionslista. Sker det förändringar som kan påverka riskbedömningen skapas det en händelse för dig att granska och avgöra vilka potentiella åtgärder som är nödvändiga. Du har även möjlighet att registrera och hantera egna avvikelser.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Fördelar

KYC & AML Enkel och överskådligt program att använda sig av. Skickar påminnelser och alla förändringar direkt när det sker samt vilka krav man har på sig att hålla sig uppdaterad med. Strukturen är som sagt enkelt från start till slutförande. Dokumentationen är klockrent då man kan bifoga bilagor som styrker alla handlingar och granskningar man har gjort för kundkännedomen. Integragion till PEP-lista mm är riktigt bra.
Jag gillar andvändarvänligheten, layouten och enkelheten i att kunna jobba i systemet. Man kan enkelt se vad som har gjorts och vad man ska göra här näst. Händelser är också otroligt bra att jag direkt kan få en indikation på om något speciellt hänt eller lägga till själv om jag hittat en ovanlig händelse på kund att kunna dokumentera detta.

Tyvärr, ingen data än.

Omdömen

Nackdelar

Har man missat att koppla på någon tjänst/projekt så behöver man göra om KYC. Ej anmärkningsvärt helheten är på topp kvalité!
Jag vill få in möjligheten att skriva ännu mer kring våra åtgärder för varje risk som finns eller uppkommer. Detta för att enklare kunna visa till finansinspektionen att vi inte bara identifierar risker utan även kan motverka dem genom våra interna rutiner.

Tyvärr, ingen data än.

Blikk KYC & AML

Blikk

Läs mer om Blikk KYC & AML

InstantWatch

Trapets AB

Läs mer om InstantWatch

Relaterade kategorier

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site