Benefits
vs
Epassi Sverige
Företagsstorlek
Antal anställda
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Plattform
Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp
Prisinformation
Gratis testperiod
Pris från
Behovssty...
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från
-
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Produktfunktionaliteter i Friskvårdsportal
Attest
Beställa via mobilen
Branding av portalen
Bruttoförmåner (sjukvård)
Digitala kvitton
Digitala vårdbesök
Hanterar administration av friskvårdsbidrag
Löneavdrag
Privat sjukvård
Rabatter på friskvård
Sjukvårdsf örmåner
Skattesimulering
Statistik av friskvårdsaktivitet
Attest
Beställa via mobilen
Branding av portalen
Bruttoförmåner (sjukvård)
Digitala kvitton
Digitala vårdbesök
Hanterar administration av friskvårdsbidrag
Löneavdrag
Privat sjukvård
Rabatter på friskvård
Sjukvårdsförmåner
Skattesimulering
Statistik av friskvårdsaktivitet
Omdömen
Baserat på 2 omdömen
Baserat på 9 omdömen
Anv ändarvänlighet
Support och service
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Support och service
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Omdömen
Fördelar
En flexibel portallösning som har gjort att det blivit enklare för att oss synliggöra vår totala kompensation. Vi har upplevt att våra medarbetare har fått en bättre förståelse för vad det är vi erbjuder som arbetsgivare vilket var ett av våra mål med att införa Benefits portal.
Söderberg partners har varit en mycket bra leverantör som har stöttat oss från implementation till vår dagliga verksamhet. Vår förmånsportal har fått uppskattning av våra medarbetare vilket har visat sig i våra medarbetarundersökningar.
Tyvärr, ingen data än.
Omdömen
Nackdelar
Det skulle behövas synliggöras ännu mer i totala kompensationen samt att erbjudandet i mindre orter är lite tunt.
Ett av de dyrare HR-lösningar vi har men ändå en bra investering
Avråder alla arbetsgivare som överväger Epassi som friskvårdslösning att tänka om. Plattformen tar ut dolda straffavgifter i form av att tillfälliga kampanjer och liknande ej kan nyttjas och det jämförelsevis dyraste priset alltid måste betalas via plattformen. Min friskvård har blivit ca 20-25 % dyrare sedan bytet till Epassi om jag räknar på vad föregående års inköp skulle ha kostat i år. Plattformen tar därtill ut en avgift även från friskvårdsaktörerna och erbjuder således en dyr och onödig mellanhandstjänst, där de ljusskyggt tar en procentandel på samtliga transaktioner och således utarmar även friskvårdsaktörerna. I processen skapar de därtill inlåsningseffekter för friskvårdsaktörerna som ej kan stå utanför en tjänst med stora kunder som exempelvis landsting/regioner/kommuner. Tjänsten är ett typexempel på det som Cory Doctorow kallar "enshittification" (googla gärna termen).
Epassi lurar och utnyttjar företag dels 10% service avgift som är redan för hög och sen tar de 10% på tilläggs betalningar som företagare får vänta 30-60 dagar på. Dessa pengar har de ingenting att göra anspråk på!
Scam Epassi