Systemguiden

Systemkategorier

Tjänsteleverantörer

För leverantörerBloggOm oss

Microbizz
vs
ATOSS

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Automatisk tidrapportering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Geografisk positionering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Tidbank
Underlag till lön
Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Automatisk tidrapportering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Geografisk positionering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Tidbank
Underlag till lön

Produktfunktionaliteter i Workforce management system

Analysverktyg
Avtalshantering
KPI:er
Lönehantering
Prognoser
Rapporter
RTA hantering
Schemaläggning
Strategiplaneringar
Tidsrapportering
Analysverktyg
Avtalshantering
KPI:er
Lönehantering
Prognoser
Rapporter
RTA hantering
Schemaläggning
Strategiplaneringar
Tidsrapportering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Microbizz skapar värde på följande sätt:

  • Alla moduler delar data och fungerar sömlöst tillsammans
  • Skalbar och flexibel plattform som växer med er
  • Användarvänlig mobilapp för enkel registrering i fält
  • Minskar administration och sparar tid
  • Stödjer hög kvalitet och bra dokumentation
  • Lämplig för field service, bygg, service och försörjning

Varför väljer man ert system?

  • Global och multinationell hantering: ATOSS kan på ett unikt sätt hantera komplexiteten i multinationella organisationer med olika regler och behov
  • Djup funktionalitet: tack vare 36 års utveckling, möjliggör djupet i systemet att du kan skräddarsy helt efter dina behov, oavsett komplexitet
  • Resultat: I genomsnitt sparar våra kunder 10 miljoner kr/år, med 25% mindre övertid och 80% mindre planeringsarbete

Varför väljer man er som leverantör?

Microbizz är en stark partner för er digitalisering:

  • Lösning skräddarsydd efter era specifika behov
  • Lokal support och rådgivning
  • Personlig onboarding och utbildning av ert team
  • Löpande utveckling baserad på kundfeedback
  • Fokus på långvariga relationer och verkligt värde

Varför väljer man er som leverantör?

  • Djup expertis: 36 års erfarenhet ger en djup kunskap inte bara inom WFM, men framförallt inom våra fokusbranscher: tillverkningsindustri, logistik och retail
  • Pålitlighet: som ett börsnoterat företag erbjuder vi full transparens i vår affär. Vår aktieutveckling har ökat över 2000% de senaste 10 åren tack vare stabil lönsamhet. Vår grundare och VD äger en majoritet av företaget. En mycket låg kundomsättning på under 2%, talar för kundnöjdheten (våra kunder stannar i genomsnitt 50 år).
  • Innovation: 170 miljoner kronor i R&D-investering 2021 (17% av intäkterna) gör ATOSS till den WFM-leverantör i Europa som investerar mest i utveckling

Hur positionerar ni er på marknaden?

Microbizz positionerar sig som marknadsledare inom digital arbetsstyrning genom att erbjuda skräddarsydda lösningar till varje enskild kund. Den danskutvecklade plattformen kombinerar djup branschförståelse med innovativa möjligheter, så att kunderna får exakt de moduler och funktioner som passar deras arbetsprocesser.
Microbizz arbetar nära kunderna och erbjuder lokal support för att säkerställa att systemet anpassas efter behoven och skapar största möjliga värde.

Hur positionerar ni er på marknaden?

ATOSS hjälper storföretag inom frontlinjebranscher, såsom tillverkningsindustrin, logistik, transport och detaljhandel.

Vi är en av få leverantörer som kan hantera komplexiteten i multinationella företag med olika regler och behov.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Ger komplett överblick över alla uppgifter, projekt och resurser
  • Minimerar manuellt pappersarbete och administrativa uppgifter
  • Effektiv tidsregistrering och planering av medarbetare och rutter
  • Hög kvalitet och spårbar dokumentation med digitala checklistor
  • Förbättrar samarbetet mellan kontor och fält med synkronisering i realtid
  • Enkel åtkomst till data via mobilapp, även offline
  • Integrerad fakturering och lön minskar fel
  • Skalerar efter verksamhetens storlek och behov

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Regelefterlevnad: globalt, internationellt och nationellt

Barry Callebaut, världens största chokladproducent, använder ATOSS Workforce Management i över 18 länder på 4 kontinenter för att säkerställa att alla landsspecifika regelverk följs.

Datadriven schemaplanering

Starbucks har uppnått 98% precision i behovsprognosen fyra veckor i förväg, tack vara precis och datadriven planering. Detta motverkar kompetensbrist och reducerar kraftigt över- & underbemanning.

Medarbetarupplevelse

Hornbach har systematiskt stöd för sitt koncept "arbetstid efter mått" för att 11.000 personer kan utforma sin egen arbetstid (och attraktiva lösningar som t.ex. valbart utbyte av den årliga löneökningen mot färre arbetstimmar).

Omdömen

Baserat på 6 omdömen

Baserat på 6 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Det jag uppskattar mest med Microbizz är den betydande förbättringen av våra arbetsflöden och den höga grad av överblick som systemet ger oss i vår dagliga verksamhet. Användningen av statusar och möjligheten att konfigurera individuella startsidor säkerställer att uppgifter hanteras i rätt tid och inte går förlorade, samtidigt som faktureringsprocessen blir mer strukturerad och transparent. Integrationerna till våra andra system - både ekonomi- och telefonsystem - är stabila och effektiva. Telefonintegrationen har gjort det mycket enklare för oss att identifiera kunden omedelbart. Vi kan nu komma åt kundkortet direkt, vilket minskar felen och sparar tid. De många automationsmöjligheterna gör dessutom att vi kan optimera en rad rutinmässiga processer, vilket frigör resurser och ger en mer enhetlig och effektiv verksamhet. Sammantaget har Microbizz i hög grad bidragit till att professionalisera och effektivisera våra interna processer.
Att det inte är ett slutet system, utan att man kan anpassa det.
Det jag gillar med programvaran är det användarvänliga gränssnittet och de många användbara dialogrutorna.
Designen är mycket bra och möjligheten att parametrisera och underhålla programvaran nästan helt själv ger stora fördelar.

Omdömen

Nackdelar

Det som jag är minst glad över är de utmaningar som ibland uppstår i samband med releaser. Eftersom vår Microbizz-installation är mycket anpassad till våra egna arbetsflöden kan nya uppdateringar ibland påverka funktioner som normalt fungerar perfekt för oss. Med det sagt upplever vi också att Microbizz är extremt snabba med att åtgärda buggarna igen. Även om det kan vara frustrerande ibland känner vi att vi har ett bra stöd och att problemen vanligtvis löses mycket snabbt.
Att det nästan kan bli för tekniskt, komplicerat eller oklart var man ska göra vad.
För att säkerställa att alla funktioner/scenarier testas under en releaseuppgradering skulle stöd/vägledning vara till hjälp.
Förbättrade planeringsalternativ. Speciellt för tjänsteleverantörer som ofta arbetar och planerar utifrån skift och inte utifrån medarbetare. Datahanteringen för tjänstecentrerad planering är mycket hög och oflexibel, vilket gör det svårt att planera och fakturera komplexa arbetsdagar (arbetsförändringar under dagen) Licensmodellen är inte lämplig för vissa branscher.

Microbizz

Microbizz

Läs mer om Microbizz

ATOSS

ATOSS Software

Läs mer om ATOSS