Bli rekommenderad rätt IP-telefoni till ditt företag

Systemguiden använder algoritmer och data för att vägleda dig till rätt systemval genom att rekommendera de systemlösningar som bäst matchar dina behov, krav och förutsättningar.

Gör som över 17 000 svenska företag - låt data och algoritmer vägleda dig i systemdjungeln!

Guiden till rätt system

Hur många anställda är ni på ditt företag?

7-10

frågor

------

3 - 5

minuter

------

3

rekommendationer

Vad tycker andra om systemguiden?

"Riktigt bra och givande tjänst, stort tack för bra matchande leverantörer som slutade i ett toppenköp!"

Michael Kärrberg | BusinessWith

Michael Kärrberg

Internationell säljchef

"Systemguiden borde vi testat för över tre månader sedan, det hade besparat oss väldigt mycket tid. En bra och kvalitativ guide."

Eva Malmberg | BusinessWith

Eva Malmberg

Koncern HR-direktör

"Systemguiden underlättade avsevärt för oss när vi sökte ett nytt CRM. Mycket bra möten med leverantörer som direkt förstod vad vi var ute efter."

Andreas Rudholm | BusinessWith

Andreas Rudholm

Entreprenör

Varför ska man ha IP-telefoni?

IP-telefoni står för Internet Protocol och innebär att du helt enkelt ringer dina samtal över nätet istället för att ringa på det traditionella sättet. I sammanhanget stöter du ofta på VoIP, som betyder VoiceOver Internet Protocol. Bredbandstelefoni eller webbtelefoni är också vanliga namn för IP-telefoni.

IP-telefoni handlar om att överföra information och kunna kommunicera via nätet , och det som krävs för att just ditt företag ska kunna börja använda dig av det här sättet att kommunicera är ett bra bredband. Utan internetkoppling, ingen bredbandstelefoni. Det säger sig självt.

För de flesta företag är den stora vinsten att man sparar pengar på att använda sig av IP-telefoni . Att ringa över internet är billigare än att ringa ”vanligt”, vilket gör att du alltså kan spara en hel del pengar på att låta ditt företag investera i lösningen. Särskilt om ni t.ex. har säljare som reser mycket i sin tjänst.

Det är inte särskilt krånglat att installera – du kan använda dig av IP-adapter för att koppla dina samtal över nätet, eller köpa speciella mjukvarutelefoner för ändamålet.

Nyfiken på att hitta en IP-lösning till ditt företag? Ta hjälp av BusinessWiths jämförelsetjänst för att se, jämföra och välja de lösningar som finns på marknaden. Har du några frågor eller behöver ytterligare råd, är du alltid välkommen att höra av dig till oss.

Vilken telefon ska jag använda för IP-telefoni?

Dags att gå över till IP-telefoni på företaget? Har du hört om andra som rekommenderar lösningen, då den är både flexibel och hjälper er att spara pengar? Bredbandstelefoni, ofta även kallat Voiceover IP eller VoIP, kräver som du redan vet – ett bra bredband. Innan du funderar på att gå över till den här tekniken, se till att säkerställa att dina medarbetare alltid har bredband 100kBit/s för att det ska fungera och för att ljudet ska bli optimalt.

IP-PBX betyder Private Branch Exchange (eller abonnentväxel) och kan vara vits att kika på. Det blir som att ert företag får ert privata telefonnätverk med externa och interna linjer, vilket gör det enkelt att kommunicera både internt och externt.

Men viken sorts telefon handlar det då om att införskaffa? Mjukvara som softphones, alltså att använda sig av mikrofon och hörlurar är ett alternativ. Ett annat alternativ är att använda dig av din vanliga telefon men med adapter, eller så går det att använda sig av en app direkt i telefonen för att kunna ringa över nätet. Det går också att köpa in speciella systemtelefoner som är anpassade helt för att ringa över nätet.

Använd dig gärna av BusinessWiths jämförelsetjänst för att hitta den IP-telefonilösning som passar er bäst. Välkommen att filtrera och läsa mer direkt hos oss!

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site