7-10
frågor
3 - 5
minuter
3
rekommendationer
Vad tycker andra om systemguiden?
"Riktigt bra och givande tjänst, stort tack för bra matchande leverantörer som slutade i ett toppenköp!"

Michael Kärrberg
Internationell säljchef
"Systemguiden borde vi testat för över tre månader sedan, det hade besparat oss väldigt mycket tid. En bra och kvalitativ guide."

Eva Malmberg
Koncern HR-direktör
"Systemguiden underlättade avsevärt för oss när vi sökte ett nytt CRM. Mycket bra möten med leverantörer som direkt förstod vad vi var ute efter."

Andreas Rudholm
Entreprenör
Vilket inköpssystem ska jag välja?
Dags att investera i ett ordentligt inköpssystem till er verksamhet? Ett inköpssystem kommer med en rad fördelar, som exempelvis funktioner som lagersaldo och prognoser, men också möjligheten att ta ut statistik och data som ni kan förlita er på. Detta är viktigt för att kunna fatta korrekta beslut om framtiden och vilka inköp ni kan behöva göra då. Ett inköpssystem kan också ge er prisjämförelser och samla alla delar kring inköpsprocessen under ett och samma tak. Det som också är en fördel är att systemet alt som oftast går att integrera med era andra system i företaget eller organisationen. Men vilket är då det bästa inköpssystemet för er? Olika system passar olika bra, beroende på vilken typ av verksamhet ni bedriver. Vill ni ha en flexibel lösning som passar för de flesta? Eller eftersöker ni ett som passar specifikt till er bransch, som till exempel byggbranschen? Oavsett är du och ni varmt välkomna att påbörja er resa mot rätt system med BusinessWith – vi listar de bästa inköpssystemen på den svenska marknaden.
Vilka krav ska jag ha på ett inköpssystem?
Ett inköpssystem ska göra hela er process kring inköp både lättare och säkrare. En bransch som har haft sina utmaningar med bland annat säkerhet kring inköp, är byggbranschen. Här hjälper inköpssystemet att göra processen er transparent och säker för alla parter. Något som har hjälpt detta på traven är att digitalisera inköpen. När ordrar, lager, inköp och annan data finns samlat under samma paraply, minskar riskerna för felaktigheter eller rentav misstag. Ett misstag kan som bekant bli dyrt, därför är det av stor bekvämlighet att kunna förlita sig på ett system. Plattformen ni väljer ska kunna ge er denna säkerhet men även göra det enkelt och transparent för er. Användarvänligheten är viktig – testa er gärna fram och jämför diverse leverantörer innan ni gör ert slutgiltiga val. BusinessWith finns tillgängliga för er som en hjälpande hand. Välkommen att välja det bästa inköpssystemet för just er – direkt i vår jämförelseguide.
Tre saker att veta om inköpssystem
Från BusinessWiths sida ser vi egentligen inga nackdelar med att ha ett inköpssystem – tvärtom. Det du bör veta om inköpssystem är att du radikalt kommer kunna minska felbeställningar eller felaktiga ordrar. När er kund eller leverantör måste hantera produkter i ett system minskar felaktigheterna radikalt. Det positiva med digitala inköpsprocesser är att de alltid kommer att gå att spåra.
1. Effektivitet. Driv upp effektiviteten inom företaget och organisationen när allt finns samlat på ett och samma ställe. Att systemet dessutom går att integrera med andra system, är en stor bonus.
2. Digitaliseringens alla fördelar. Digitala inköpsprocesser gör att allt går att spåra. Minska risken för felaktigheter och öka transparensen.
3. Molnbaserat är platsoberoende. Om ni väljer ett molnbaserat inköpssystem kommer ni åt systemet när vi vill, var ni än er. Detta är också ett mycket säkrare sätt än att spara allt på egna servrar.
Vill du veta mer om hur du ska välja rätt system? Testa gärna vår jämförelseguide, filtrera på olika funktioner – eller hör av dig till oss för mer råd och vägledning.