Jämför Sveriges bästa inköpssystem

Vilket inköpssystem ska jag välja?

Dags att investera i ett ordentligt inköpssystem till er verksamhet? Ett inköpssystem kommer med en rad fördelar, som exempelvis funktioner som lagersaldo och prognoser, men också möjligheten att ta ut statistik och data som ni kan förlita er på. Detta är viktigt för att kunna fatta korrekta beslut om framtiden och vilka inköp ni kan behöva göra då. Ett inköpssystem kan också ge er prisjämförelser och samla alla delar kring inköpsprocessen under ett och samma tak. Det som också är en fördel är att systemet alt som oftast går att integrera med era andra system i företaget eller organisationen. Men vilket är då det bästa inköpssystemet för er? Olika system passar olika bra, beroende på vilken typ av verksamhet ni bedriver. Vill ni ha en flexibel lösning som passar för de flesta? Eller eftersöker ni ett som passar specifikt till er bransch, som till exempel byggbranschen? Oavsett är du och ni varmt välkomna att påbörja er resa mot rätt system med BusinessWith – vi listar de bästa inköpssystemen på den svenska marknaden.

Vilka krav ska jag ha på ett inköpssystem?

Ett inköpssystem ska göra hela er process kring inköp både lättare och säkrare. En bransch som har haft sina utmaningar med bland annat säkerhet kring inköp, är byggbranschen. Här hjälper inköpssystemet att göra processen er transparent och säker för alla parter. Något som har hjälpt detta på traven är att digitalisera inköpen. När ordrar, lager, inköp och annan data finns samlat under samma paraply, minskar riskerna för felaktigheter eller rentav misstag. Ett misstag kan som bekant bli dyrt, därför är det av stor bekvämlighet att kunna förlita sig på ett system. Plattformen ni väljer ska kunna ge er denna säkerhet men även göra det enkelt och transparent för er. Användarvänligheten är viktig – testa er gärna fram och jämför diverse leverantörer innan ni gör ert slutgiltiga val. BusinessWith finns tillgängliga för er som en hjälpande hand. Välkommen att välja det bästa inköpssystemet för just er – direkt i vår jämförelseguide.

Tre saker att veta om inköpssystem

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Systemguiden

Snabbguide

Lista på 10 olika Inköpssystem

Det första och sista ERP du kommer att behöva. Den främsta ERP plattformen i molnet för små till medelstora, växande och multinationella företag. Lär dig mer om NetSuite

Automatisera och jobba smartare. Visma Net är ett modernt affärssystem byggt i molnet för företag som bestämt sig för att jobba mer digitalt. Enkelt att jobba i, lätt att komma igång och hög flexibilitet.Lär dig mer om Visma Net

24SevenOffice erbjuder ett komplett affärs- och redovisningssystem designat för små och medelstora företag. Lösningen interagerar redovisning, fakturering, projektledning, CRM och tidsregistrering i en plattform, vilket effektiviserar arbetsflödet och ger en sömlös användarupplevelse. Lär dig mer om 24SevenOffice

Detta inköpsystem är framtaget för hantering av samtliga byggprojekt och dess inköpsprocesser inom företaget. Skapa nya förfrågningar, föreslå anbudsgivare och följ upp inbjudningar för att sedan utvärdera resultaten med hjälp av Byggfakta Tender. Få tillgång till kraftfulla jämförelseverktyg för att se vilka anbud som är bäst och använd detta för förhandlingsprocessen med mera. I systemet finns i...Lär dig mer om Byggfakta Tender

Kommers är en modulbaserad lösning för inköp som även ger snabb kontroll på relationer mellan leverantörer och avtal. Systemet kan både bidra med ökad förhandlingsförmåga mot leverantörer och skapa konkurrenssituationer men även underlätta för leverantörerna beroende på behov. Koomers har en standardkonfiguration med givna men anpassningsbara roller för användare, vilket gör det enkelt att förstå ...Lär dig mer om Kommers

Logitail är ett molnbaserat inköpsystem med anpassningsbara funktioner som är enkla att använda för att nå goda resultat i inköpsprocessen. Systemet hjälper användaren att efterfölja avtal, tidsbesparing, kostnadsberäkningar och efterlevnad av hög kvalité på inköpsprocessen. Integrera lösningen mot leverantörer och ge dessa tillgång till att se ordrar direkt i sina egna system för att göra process...Lär dig mer om Logitall

Medius erbjuder en avancerad plattform för automatisering av leverantörsreskontra, vilket underlättar hantering av fakturor och betalningar. Genom att använda AI och maskininlärning förbättrar Medius effektiviteten och insikterna i företagets utgifter och kontantflöden, samtidigt som risken för bedrägerier minimeras. Deras lösningar inkluderar allt från automatiserad fakturaprocess till avancerad ...Lär dig mer om Medius

Med Odoo får ni en modern digital mjukvara som låter er integrera alla uppgifter i ett system. Odoo går att anpassa med i princip vilka appar som helst och det är deras specialitet.Lär dig mer om Odoo

Minska utgifterna med en produktiv inköpsprocess med hjälp av Symbrios inköpssystem. Skaffa full kontroll på hur mycket som har betalats, hur stora köp som har genomförts och vem som har fått betalningen för att spara på utgifterna. Genom att skaffa full kontroll på processen och jämföra olika priser för produkter för att känna en trygghet kring inköpen kan nya framgångar lyftas inom verksamheten....Lär dig mer om Symbrio

Visma Proceedo är med genom hela inköpsprocessen från genomförandet av köpet till betalningen. Denna molnbaserade plattform för inköp har främst tre usper, vilka handlar om att bidra till ökat värde i leverantörsavtal, sparad tid och resurser samt ökad kontroll över inköp. Gör uppföljningar av spenderingar för att förbättra avtalen direkt i systemet och använd automatiska funktionaliteter som bidr...Lär dig mer om Visma Proceedo

Snabbguide

Tre saker att veta om inköpssystem

Från BusinessWiths sida ser vi egentligen inga nackdelar med att ha ett inköpssystem – tvärtom. Det du bör veta om inköpssystem är att du radikalt kommer kunna minska felbeställningar eller felaktiga ordrar. När er kund eller leverantör måste hantera produkter i ett system minskar felaktigheterna radikalt. Det positiva med digitala inköpsprocesser är att de alltid kommer att gå att spåra.

1. Effektivitet. Driv upp effektiviteten inom företaget och organisationen när allt finns samlat på ett och samma ställe. Att systemet dessutom går att integrera med andra system, är en stor bonus.

2. Digitaliseringens alla fördelar. Digitala inköpsprocesser gör att allt går att spåra. Minska risken för felaktigheter och öka transparensen.

3. Molnbaserat är platsoberoende. Om ni väljer ett molnbaserat inköpssystem kommer ni åt systemet när vi vill, var ni än er. Detta är också ett mycket säkrare sätt än att spara allt på egna servrar.

Vill du veta mer om hur du ska välja rätt system? Testa gärna vår jämförelseguide, filtrera på olika funktioner – eller hör av dig till oss för mer råd och vägledning.

Beskrivning av produktfunktioner

Hantera fakturor

Samla och hantera fakturor från inköp i samma plattform där inköpen sker och se hur status för dessa ser ut. Undvik obetalda fakturor och se till att pengarna betalningar genomförs som planerat.

Integrerbart

Systemet har möjlighet till integration med många av de stora aktörerna inom ERP och andra systemkategorier som är nära anknytna till inköpssystem.

Lagersaldo

Få tillgång till hur lagernivåerna ser ut, vilket underlättar för beräkningar kring hur mycket produkter som bör köpas hem.

Orderhantering

Samla och hantera de ordrar som har lagts och skapa full överblick kring statusen på dessa för att öka kontrollen på orderverksamheten.

Prisjämförelser

Jämför priser på produkter och tjänster innan inköp för att skaffa den bästa dealen och öka lönsamheten i verksamheten.

Prognoser

Använd statistiken från tidigare inköp samt efterfrågan på produkter för att skapa prognoser för kommande inköp och planera för hur verksamheten skall bedrivas på en lönsamt vis.

Statistik

Sammanställ statistik på de inköp som har genomförts för att skapa ett underlag för framtida köp.

Triggers

Bli noterad automatiskt vid specifika händelser, till exempel vid låga lagersaldon för att genomföra inköp i tid.

Uppdateringar i realtid

Få de senaste uppdateringarna för lagersaldot, statistik och andra relaterade parametrar i realtid. vilket gör det möjligt att agera snabbt och responsivt.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site