Vilket fältservicesystem behöver ditt företag?
Konsultationer, försäljning, underhåll eller kanske ett kommande byggprojekt? Med ett fältservicesystem eller fältserviceverktyg kan ditt företag enkelt optimera och hantera allt arbete som sker utanför kontoret – alltså arbetsuppgifterna ute på fältet. För att följa, organisera och se till att arbetet är strömlinjeformat behövs ett system som kan hantera de olika uppgifterna som ni som företag behöver hålla koll på. Ett fältserviceverktyg kan även hjälpa er att tidrapportera och schemalägga, men det stora fokuset är att se till att de olika arbetsuppgifterna blir utförda.
För att kunna välja rätt system är det viktigt att förstå ditt företags behov. Om företaget erbjuder olika sorters tjänster, behöver du ett verktyg som är mycket flexibelt. Jobbar du inom retail behöver du kanske funktioner för hantering av returer, medan du som jobbar ute på fältet med att till exempel installera luftkonditionering i någons hem – ja, då vill du under ditt besök uppdatera dina olika arbetsmoment i ett mobilt fältserviceverktyg.
Det finns enkla fältservicesystem som hjälper dig att följa olika arbetsuppgifter eller olika steg i uppdragen, medan de mer avancerade erbjuder möjlighet till att jobba med att förbättra kundnöjdheten eller eftersträva att ni som företag ska kunna behålla era bästa medarbetare. Allt fler fältservicesystem använder AI för att kunna förutse kommande behov och krav.
Vilken nivå behöver ditt fältserviceverktyg hålla? Lista gärna era behov och vad ni behöver förbättra eller ha på plats för att kunna arbeta så smart som möjligt – och välj sedan det bästa systemet för just er.
Hjälp att hitta rätt?
Gör som 15000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Systemguiden
Snabbguide
Lista på 7 olika Fältservice
Ett modernt webbaserat ärendehanteringssystem för hantering av serviceärenden, felanmälan, arbetsorder, produktsupport och kundtjänst. Ärenden hanteras snabbt och enkelt via dator eller mobiltelefon.Lär dig mer om Summera Support
Sälj, marknad eller support? Med Lime CRM samlar du allt på ett ställe och får full koll på kundresan. Anpassa systemet efter dina behov och arbeta smartare varje dag. Ett kraftfullt CRM att växa med – utvecklat i över 30 år tillsammans med våra kunder. - Bygg starka kundrelationer. Vi visar hur.Lär dig mer om Lime CRM
Automatisera och digitalisera din verksamhet! Sälj, service, ärendehantering, marknad eller support? Med Sweet hanterar du alla företagets delar från samma plattform för att förenkla det dagliga arbetet. Sweet, eller hur? Säkerhet är av yttersta vikt för Sweet Systems och våra kunder. Vi är stolta över att vara ISO 27001-certifierade. Våra branschspecialiserade lösningar ger obegränsade möjlighete...Lär dig mer om Sweet Systems
Freshdesk är ett system för ärendehantering anpassat för små- & medelstora företag. Fokus är inom helpdesk och kundservice. Ärendehanteringssystemet innehåller många olika funktionaliteter.Lär dig mer om Freshdesk