Bli rekommenderad rätt Avvikelsehantering till ditt företag

Systemguiden använder algoritmer och data för att vägleda dig till rätt systemval genom att rekommendera de systemlösningar som bäst matchar dina behov, krav och förutsättningar.

Gör som över 17 000 svenska företag - låt data och algoritmer vägleda dig i systemdjungeln!

Företagsstorlek

(Antal anställda)

Tidsåtgång: ca 3-5 minuter!

Det är helt kostnadsfritt och du väljer själv vilka av leverantörerna du vill gå vidare med.

7-10

frågor

------

3 - 5

minuter

------

3

rekommendationer

Vad tycker andra om systemguiden?

"Riktigt bra och givande tjänst, stort tack för bra matchande leverantörer som slutade i ett toppenköp!"

Michael Kärrberg | BusinessWith

Michael Kärrberg

Internationell säljchef

"Systemguiden borde vi testat för över tre månader sedan, det hade besparat oss väldigt mycket tid. En bra och kvalitativ guide."

Eva Malmberg | BusinessWith

Eva Malmberg

Koncern HR-direktör

"Systemguiden underlättade avsevärt för oss när vi sökte ett nytt CRM. Mycket bra möten med leverantörer som direkt förstod vad vi var ute efter."

Andreas Rudholm | BusinessWith

Andreas Rudholm

Entreprenör

Välj rätt avvikelsehanteringssystem

Avvikelsehantering är nödvändigt i många företag för att hålla koll på avvikande händelser, fel och brister. Moderna digitala system för avvikelsehantering, ibland även kallat "avvikelsehanteringssystem", effektiviserar, samlar in statistik, rapporterar och genererar tydliga uppföljningsmöjligheter. Ett system för att hantera avvikelser från normen hjälper dig att identifiera kritiska punkter i verksamheten, oavsett om det handlar om ekonomi, maskiner, patienthantering eller något helt annat.

Avvikelsehantering är en viktig del av systematiskt kvalitetsarbete. Ofta är det dock förknippat med utmaningar, till exempel i form av bristande rapportering och oklarheter kring ansvar. Rätt system som matchar dina behov kan hjälpa dig att hantera utmaningarna så att du lär dig av det som inte borde ha hänt.

Eftersom avvikelsehantering utförs i så många olika branscher finns det en mängd olika system på marknaden. Du måste därför gå efter ett system som passar ditt företag perfekt. Fundera på hur du vill hantera avvikelser och vad du vill få ut av det.

När du är redo hjälper vi på BusinessWith dig att välja det bästa systemet för din avvikelsehantering. Filtrera och sök via vår systemguide. Lycka till!

Fem saker att tänka på kring avvikelsehantering

Avvikelsehantering är en självklarhet bland många företag och viktigt för att samla erfarenhet och säkerställa utveckling. BusinessWith har samlat fem punkter som är viktigt att tänka på om du vill nå ett framgångsrikt arbete med avvikelser.

  1. Användarvänlighet. Det ska vara lätt att rapportera avvikelser. Ett flexibelt system med färdiga mallar underlättar för medarbetarna och minskar risken för att avvikelserapportering landar mellan två stolar.
  2. Support. Det som är lätt för en anställd kan vara en stor utmaning för en annan. Se till att ha en supportfunktion tillgänglig för att stötta och hjälpa medarbetare vid svårigheter, samt coachande filmer och texter som förklarar processerna.
  3. Tid. Avsätt tid för att hantera utfallet av avvikelserapporterna. Många system erbjuder bra statistisk data som du kan lära dig mycket av. Det kan dock vara tidskrävande att vänja sig vid, men det bör passas in i kalendern.
  4. Mål. Det bör vara högt prioriterat att alla i organisationen vet varför avvikelsehantering görs och vad målet är.
  5. Tillgänglighet. Molnbaserade system som finns på alla enheter är lätta att komma åt. Tack vare appar på telefoner och andra bärbara enheter är det enkelt att rapportera en avvikelse var och när den inträffar – och snabbt både skriva om händelsen och dokumentera den med kameran.

BusinessWith hjälper dig att välja ett avvikelsehanteringssystem. Börja jämföra nu!

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site