Jämför Sveriges bästa auto dialers

Hur ska jag tänka kring valet av auto dialer?

Dags att skaffa en ordentlig auto dialer eller dialersystem, alltså en automatisk uppringningsanordning, till verksamheten? En god idé – för en auto dialer gör telefonsamtalen så mycket mer effektiva, och det går fortare att få svar från potentiella eller befintliga kunder. Auto dialern samverkar med en databas med information om vem du ska ringa, och är ett verktyg som används hos allt från banker till telefonförsäljare. Dialern kan också känna av när någon hos er är tillgänglig för samtal, och kan ha diverse automatiska funktioner som att tidsbestämma när nästa samtal bör ske – till vad som sker när någon inte svarar.

Innan ni börjar använda ett dialersystem kan det vara smart att fundera över mål och strategi. Vad är en bra svarsprocent för er? Vilka ska ringas och hur ofta? Vilka funktioner är viktiga för er verksamhet? Tveka inte att be er tilltänkta leverantör om en demo, och se till att de som fungerar som agenter (telefonförsäljare, ringare osv) verkligen får vara med i ert beslutsfattande. Att jämföra innan ni gör ert val är vår rekommendation. BusinessWith listar de auto dialers som finns på den svenska marknaden idag.

Vad är skillnaden på predictive och power autodialer?

En predictive dialer gör telefonringningen mycket mer effektiv, då den går efter en lista och ringer upp de kontakter som finns, så fort en agent eller försäljare hos er är ledig. På så sätt sparar ni det manuella och kan öka generering av antalet leads, eftersom ingen tid slösas. Den så kallade ”ring-raten” bli då väldigt hög. Power dialers fungerar på ett sätt likartat – den ringer också upp automatiskt. Men till skillnad från predictive dialern, är den inte lika förutspående. Predictive dialern är således smartare och har algoritmer bakom sig som kan förutse tillgängligheten, eller lägga på när ett telefonnummer inte verkar fungera.

Vilka funktioner är viktiga för dig och din verksamhet när du väljer dialersystem? Ta hjälp av BusinessWith för att jämföra olika auto dialers på den svenska marknaden, för att hitta den bästa för er verksamhet.

Vilken typ av auto dialer passar för mitt företag?

Snabbguide

Lista på 15 olika Auto dialer

Snabbguide

Vilken typ av auto dialer passar för mitt företag?

Att ringa enligt power dialing-konceptet passar mindre verksamheter, och gör telefonringningen ut från företaget mer effektiv. Så fort en agent hos er har lagt på, ringer dialersystemet upp nästa telefonnummer från listan. Power dialern har funktioner, som exempelvis att ni kan koppla den till ert CRM eller att du kan lägga in pauser mellan samtalen, så att agenten hinner administration också. Däremot är den något enklare än predictive dialern, som jobbar mer komplext.

Predictive dialern kan ringa flera nummer samtidigt och ta in i beräkningen när agenterna eller säljarna är tillgängliga. Den kan således, med hjälp av algoritmer, läsa av mönster. Den här typen av** automatisk uppringning passar större verksamheter** bäst.

Nyfiken på att börja jämföra för att hitta det bästa dialersystemet? BusinessWith listar de olika verktygen på marknaden. Börja jämföra redan nu.

Beskrivning av produktfunktioner

Automatisk återupprigning

Spara massvis med tid genom att låta systemet ringa automatiskt efter listan och undvik dötid mellan samtalen för att maximera antalet samtal och öka försäljningen.

Dashboard

Få en utmärkt överblick över den viktigaste datan och informationen i systemet genom en dashboard som visualiserar flera fönster samtidigt.

IVR (Interactive voice response)

Interactive voice response, ett automatiserat system som integrerar med kunder utan manuellt arbete för att samla information, till exempel med hjälp av olika knappval.

Kampanjer

Dialern är anpassad efter kampanjer och kan till exempel anpassa ringlistor efter aktuella kampanjer och sammankopplas med aktuell information för aktuell kampanj.

Kontakthistorik

Visa historiken för kontakter som redan har kontaktats för att undvika upprepningar och istället knyta starka relationer på lång sikt.

Samtalsinspelningar

Lyssna av eller spela in samtal i lärande syfte för att förbättra pitchen och bemötandet mot kunden.

Statistik och analys

Sammanställ statstik för samtal och försäljning och analysera olika kampanjer eller liknande med hjälp av denna funktion.

Vidarekoppling

Koppla snabbt vidare samtal och undvik att gå misste om kunder på grund av väntetider eller svårbesvarade frågor.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site