Halo ITSM
MSP Nordics
Vad är Halo ITSM?
Halo är marknadens mest effektiva alternativ för företag som vill ta sin servicehantering till nästa nivå.
En komplett plattform för alla behov
Från små företag till globala koncerner – hanterar allt, ärendehantering, automatisering, rapportering, chatt-bot och användarportal.
Användarvänlighet i fokus
Enkel att använda för hela teamet, oavsett teknisk nivå, vilket gör att ni kan arbeta effektivt från dag ett. Kan enkelt anpassas till olika behov och är integrerbart med ex Microsoft, Google, Teams, Slack, TeamViewer, Facebook och Fortnox.
Automatisering som sparar tid på riktigt
Eliminera repetitiva arbetsuppgifter och fokusera på strategiska initiativ med hjälp av smarta automatiserade arbetsflöden.
AI som gör skillnad
Branschledande AI optimerar era processer med funktioner som prediktiv analys och självlärande algoritmer.
Flexibel och skalbar
Väx med en lösning som anpassar sig efter era behov och integreras sömlöst med era befintliga system.
Globalt förtroende
Tusentals nöjda företag världen över väljer Halo för dess pålitlighet och resultat. ISO 27001 och GDPR.
Förbättrad kund- och medarbetarupplevelse
Leverera service i toppklass och skapa en arbetsmiljö där teamen trivs och presterar.
Företagsstorlek
Vilken storlek på företag passar detta system?
11-500+
Mobilapp
Finns det mobilapp?
Support
Hur kan ni kontakta leverantören?
Utbildning
Hur kan ni utbilda kunden?
Språk
På vilka språk finns systemet?
SV
DA
NO
EN
Geografiskt område
Var finns vi någonstans?
SE
DK
NO
Testperiod
Kan man få en gratis testperiod?
Ja
Nej
Varför gör man affärer med MSP Nordics?
Varför väljer man Halo ITSM?
Allt-i-ett-lösning: Hantera ärenden, automatisera arbetsflöden och smidigt skapa rapporter på ett och samma ställe i kombination med en flexibel portal och chatt-bot för era slutanvändare och kunder.
Effektivitet genom AI: Utnyttja kraften i AI för att optimera serviceleveransen med smart kategorisering, prediktiv analys och självlärande funktioner.
Skalbarhet och lokal support: Anpassa systemet efter era behov och få stöd av en lokal partner som hjälper er genom hela resan.
Varför väljer man er som leverantör?
Vi på MSP Nordics – Er lokala partner för framgång
Vi träffar er gärna för en förutsättningslös diskussion över en kopp kaffe, där vi identifierar era behov och berättar mer om hur Halo kan lyfta er verksamhet.
Som er lokala partner är vi med er genom hela resan – från strategiska "best practices" och smidig implementering till löpande support på svenska. Vi står alltid nära våra kunder och hjälper dem att:
- Automatisera repetitiva arbetsuppgifter för ökad effektivitet.
- Standardisera processer för enhetlighet och skalbarhet.
- Chatt-bot och användarportal för maximal tillgänglighet och support.
- Skapa insiktsfulla rapporter och analyser som driver verkligt affärsvärde.
Låt oss visa hur vi kan hjälpa er att optimera verksamheten och ta er service till nästa nivå.
Hur positionerar ni er på den svenska marknaden?
Användarvänlighet och snabb implementering: Halo erbjuder ett intuitivt gränssnitt som gör det enkelt för alla användare att snabbt komma igång.
Branschledande AI-integration: Halo är en av de få lösningarna på marknaden som fullt integrerar AI för att optimera och automatisering ärendehantering. Detta gör er att vara proaktiva, vilket gör att ni kan identifiera och lösa problem innan de påverkar användarna.
Skalbarhet och anpassning: Halo är utformat för att växa med företagen, oavsett om det handlar om små företag eller stora globala organisationer. Kan enkelt anpassas till olika behov och är integrerar smidigt med andra system som ex Microsoft, Google, Teams, Slack, TeamViewer, Facebook, Telia, Telenor Telavox och Fortnox.
Lokal support och expertis: MSP Nordics erbjuder lokal och mer personlig och anpassad service. Vi kommer gärna ut och träffar er för att verkligen förstå era behov, stort som smått.
Vilka behov och utmaningar är det som Halo ITSM löser för kunden?
Automatisering av repetitiva arbetsuppgifter: Många företag spenderar onödigt mycket tid på manuella, repetitiva uppgifter som att kategorisera ärenden eller vidarebefordra förfrågningar. Detta leder till ineffektivitet och förlorad produktivitet.
Exempel: Ett genomsittligt svenskt företag som använder Halo och hanterar ca 100 supportärenden per vecka för att automatisera kategoriseringen och prioriteringen av ärenden reducerar tiden för manuella arbetsuppgifter med 40%.
Brister i övervakning och proaktivt arbete:Många företag reagerar först när problem uppstår, vilket leder till förlorad tid och förtroende. Halo AI-funktioner gör det möjligt för företag att identifiera och hantera problem innan de påverkar kunderna.
Exempel: Medelstort företag kan med hjälp av Halo förutse systemfel baserat på tidigare incidentdata. Genom att proaktivt åtgärda potentiella problem kunde företaget reducera sina driftstopp med 30%.
Komplexa IT-lösningar: Många organisationer använder olika system för olika delar av IT-hanteringen, vilket leder till ineffektivitet och svårigheter med integration och rapportering. Halo erbjuder en centraliserad plattform som integrerar alla funktioner i en och samma lösning.
Exempel: Företag med kontor på olika orter har möjlighet att enkelt få öveblick och centralisera sin service desk. Genom denna centralisering kan företaget förenkla sina processer, minska fel och förbättra rapporteringen.
Bristande insikter och rapportering: Många organisationer har svårt att få tillgång till insiktsfulla och användbara rapporter som kan hjälpa till att förbättra servicen. Halos smidiga rapporterings- och analysfunktioner ger företag möjlighet att skapa detaljerade, skräddarsydda rapporter som verkligen bidrar till beslutsfattandet.
Exempel: Genom att identifiera mönster i kundens behov kan företag i genomsnitt förbättra sina processer och förkorta svarstider med 20%.
Känner du
till Halo ITSM?
Så som du vill läsa om andras åsikter, vill andra veta dina. Dela gärna med dig av dina åsikter!
Halo ITSM förekommer inom följande kategorier
Halo ITSM produktfunktionaliteter
Helpdesk system
Ansvarsfördelning
Automatiserad ärendehantering
Avvikelsehantering
Behörighetsstyrning
Dashboard med live-tracking
Integrationsstöd
Internt HelpDesk
Kunskapsbank
Prioriteringsfunktion
Påminnelsefunktion
SLA-hantering
Statistik & Uppföljning
Ärendehanteringssystem
360 vy (oneview i realtid)
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API
Ärende- & svarsmallar
Kundservicesystem
Hanteringstid
Livechat
Prioriteringsfunktion
Sentimentanalys
Självhjälp
Smart arbetsfördelning
Standardsvar
Statistik och Rapporter
Telefon
Tickets
Ärendestatus
Passar detta
systemet mig?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Om MSP Nordics
Halo är marknadens mest användarvänlig Service Desk som hjälper företag att automatisera processer, förbättra servicen och skapa insiktsfulla rapporter. Med avancerad AI, skalbarhet och en komplett plattform för ärendehantering och support, Halo är en flexibel lösning för både små och stora organisationer.
MSP Nordics är en ledande svensk leverantör av IT-lösningar och expert på att hjälpa företag implementera och optimera system som Halo. Erbjuder lokal support, skräddarsydda lösningar och långsiktig rådgivning för att säkerställa att våra kunder effektiviserar sina verksamheter och får ut maximalt värde av sina IT-investeringar.