Hur ska tänka kring supply chain management-system?

I supply chain management ingår alla processer som har med lager och hantering att göra – allt från finans, data och innehåll till allt som rör själva produkten. SCM, som systemet också förkortas, handlar om att ha processer kring inköp och leverans så effektivt hanterade som möjligt. Här innebär det att man vill optimera lagerstatus och spara både tid och kostnader kring logistik. Detta gör sig naturligtvis inte av sig självt – utan till din hjälp behöver du alltså ett system som kan hjälpa dig. Enklast väg är att ta hjälp av oss på BusinessWith. Hos oss hittar du ett tjugotal olika system inom supply chain management. Jämför och hitta det bästa systemet redan idag.

Hur ska jag välja supply chain management-system?

Begreppet supply chain management är stort då det täcker alla delar i er logistik på företaget eller organisationen. De webbaserade systemen är idag mycket populära, då de går att nås var du än är. Att inte behöva förlita sig på egna servrar utan placera allt i molnet, är för många ett säkert sätt att veta att de kan komma åt informationen oavsett enhet och oavsett var du befinner dig. Vilken typ av företag är ni? Planerar ni att skala upp? Eller är ni redan av jättarna i er bransch? Välj kostym efter storlek på kroppen – i BusinessWiths jämförelsetjänst kan du enkelt se vilka supply chain magagement system som passar små företag eller som passar stora företag. Vissa system är mer lämpade för vissa branscher, medan det finns system som går att applicera oavsett verksamhet. Med vår filterfunktion kan du filtrera på de funktioner och egenskaper som är viktiga för just er. Allt för att ni ska hitta det bästa systemet. Testa att jämföra – och se fram emot att äntligen få rätt system på plats.

Trender inom supply chain management

Snabbguide

Lista på 13 olika Supply chain management-system

Snabbguide

Trender inom supply chain management

Som du säkert redan är medveten om, betydde coronapandemin att många logistikföretag fick syna sina verksamheter i sömmarna. Allt från förhöjda kostnader till leveranser som inte kom i tid, visade på svagheter i hela försörjningskedjan. Hur framtiden kommer se ut är svårt att veta, men vi ser fortfarande hur utmaningar präglar världens logistiska flöden – med allt från krig till katastrofer och fortsatta leveransproblem. Vi vet dock att hållbarhet är ett ord i tiden, och att många kämpar med att göra leveranserna säkrare.

Är du nyfiken på vad dagens supply chain management system kan göra åt dig? Varför inte börja jämföra hos BusinessWith? Vi ger dig omdömen och recensioner från andra kunder, och tveka heller inte att våga fråga respektive leverantör hur de ser på logistiska utmaningar – och möjligheter i framtiden. Vägen till rätt system går via BusinessWith.

Beskrivning av produktfunktioner

Analysverktyg

Analysera vad som sker genom försörjningskedjan och se vilka processer som kan förbättras och vad som fungerar i dagsläget för att nå nya framgångar.

API

Koppla samman övriga plattformar inom organisationen till systemet med hjälp av ett API som kan bidra till att olika system kan komplitera varandra och tillsammans skapa en kraftfull lösning.

Lagerhantering

Hantera och optimera lagernivåer för att minska kostnaderna relaterade till lagerverksamheten och möjliggör för en effektivare drift.

Leverantörshantering

Hantera samtliga leverantörer på en och samma plats och samla de aktuella avtalen som är viktiga att hålla koll på för att bedriva verksamheten.

Orderhantering

Ta hand om ordrarna i systemet för att se vilka ordrar som är aktuella och vad som skall levereras till kund.

Planeringsverktyg

Planera rutter och/eller lagerplatser för att optimera leveranserna och minska kostnaderna samt co2 utsläppen för transporter.

Produktkalkylering

Beräkna kostnaderna för en produkt för att se hur lönsam produkten egentligen är, vilket kan underlätta för framtida beslut kring om produkten är aktuell att distrubera och sälja eller inte.

Prognoser

Hjälper till att utföra prognoser med hjälp av tidigare försäljning. Detta kan spara tid för anställda samt optimera varuflödet i organisationen då det minskar risken för underskott eller överskott av produkter.

Spåra produkter

Håller koll på statusen på din produkt i lagret samt under leveransprocessen och kan till exempel notera eventuella händelser som påverkar produkten. Ett exempel på detta är om produkten är restlistad och när den kan återkomma i lager eller statusuppdateringar kring vart produkten befinner sig under en leverans.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to en_GB siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site