Jämför Sveriges bästa marketing automation system

Vad behöver jag veta om marketing automation?

Ett marketing automation-verktyg hjälper dig att kartlägga kundresan och förstå vilken sorts information, produkter eller tjänster olika kunder är intresserade av hos er. Det går ut på att inte låta någon kunds intresse svalna, genom att ni hela tiden förser den med relevant information utformad efter vad den är intresserad av. Köpresan kan vara en lång process, så här gäller det att ha tålamod för att förstå era kunders beteenden på exempelvis er webbplats. Vilken information letar de efter? Vad klickar de på? Och hur gör man för att fånga upp de kunder som inte köpt något på länge?

Med ett marketing automation-verktyg blir alla dessa frågor enklare att besvara. Automatiserad marknadsföring är som en hel vetenskap, och blir allt viktigare för olika företags sälj-och marknadsföringsavdelningar. När du står inför valet att köpa in och implementera ett verktyg som ska hjälpa er är det viktigt att utvärdera vad ert mål är. Hur fungerar köpresan just nu? Har ni ett nuvarande verktyg? I så fall, var brister det? Välkommen till oss på BusinessWith för att hitta rätt BI-verktyg för er redan idag.

Hur ska jag tänka kring marketing automation?

Marketing automation är som en deluxe-variant av e-postmarknadsföring . Med det menar vi på BusinessWith att marketing automation automatiserar din marknadsföring så smart att du kan skicka riktade kampanjer till ”rätt kunder” tack vare att du samlar information om deras beteenden. Ett exempel är att du kan ta reda på vilka kunder som laddar ner en sorts guider eller pdf:er från er webbplats. Låt t.ex. säga att Sara på Företag X laddat ner en guide om hur man klär sig bäst för en fjällsemester – då vet ni att aha, Sara verkar intresserad av outdoor-upplevelser. Sara har fyllt i sin mejladress för att få guiden och har gett sitt medgivande till att få annan information från er. Då kan ni enkelt börja skicka annan information – skräddarsydd för Sara och de kunder som gillar just outdoor-upplevelser.

Ovan är ett enkelt exempel på vad marketing automation kan göra för er, och till det behöver ni ett verktyg som underlättar arbetet. Det hittar ni genom att jämföra olika marketing automation-verktyg direkt här på BusinessWith. Att automatisera marknadsföringen på det här sättet är nämligen allt vanligare och går ut på att samla information om prospekts/leads och kunder för att kunna uppvakta dem vid rätt tidpunkt och med rätt sorts information – för att i slutändan kunna sälja mer. Det hela går ut på att man på företaget inte ska låta några leads svalna, utan att man har koll på vilka kunder som behöver vilken sorts uppvaktning. När man har samlat information och ”övervakat” kundens beteenden kan man enklare veta när, vad och hur man ska försöka sälja en sorts produkter eller tjänster.

Till din hjälp behöver du förstås ett marketing automation-verktyg – vilket du hittar här i BusinessWiths jämförelsetjänst, där du kan läsa på, jämföra och sedan välja det verktyg som passar ert företag allra bäst.

Vad ska jag kräva av mitt marketing automation-verktyg?

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Systemguiden

Lista på 25 olika Marketing automation

Samla din data. Automatisera din kundresa. Skapa ökad tillväxt med APSIS One. En användarvänlig plattform för avancerad personalisering med intuitiva verktyg för e-post, hemsida, SMS och automatisering. Lär dig mer om APSIS One

Salesforce är en världsledande CRM-plattform som älskas världen över. Här hanterar ni alla typer av kundnära processer, samtidigt som ni får ett användarvänligt och skalbart system.Lär dig mer om Salesforce

CRM-systemet för er som vill komma igång snabbt och sedan anpassa efter er tillväxttakt. I Hubspot ingår allt såsom marketing automation, leadsgenerering och säljautomation till en fast månadskostnad. Dessutom får du gratis tillgång till Hubspotsupport, och integration till outlook och gmail. Passar alla branscher och kan kopplas samman med era övriga systemstöd såsom ERP, Digital avtalssignering,...Lär dig mer om HubSpot

Optimizely låter företaget hålla koll på alla sina webbplatser på en samlad plattform, vilket ger en tydligare översikt och enklare analys av bolagets e-handel.Lär dig mer om Optimizely

BrightBid hjälper marknadschefer att öka ROI på deras marknadsaktiviteter med hjälp av en AI.lösning för sökannonsering och Google Shopping. Lär dig mer om Brightbid

Marketing Automation- och CRM-system där konsulthjälp och ett eget MarTech-team ingår! Främst för B2B. Sharpspring är CRM-verktyget som kundanpassas för att stärka er Inbound Marketing och ökar er försäljning.Lär dig mer om Sharpspring

Upsales är Sveriges snabbast växande CRM som hjälper B2B företag. Upsales CRM hjälper B2B företag att hitta nya leads, vinna fler affärer och skapa merförsäljning hos befintliga kunder. Upsales är det självklara valet för snabbväxande säljorganisationer som vill ha ett komplett CRM med möjlighet att bygga på med funktioner såsom Marketing Automation och avancerade säljrapporter. Underlätta er pros...Lär dig mer om Upsales

Marknadsföringsplattformen som tar dig förbi vanlig marknadsföring via mail till sann automatiserad marknadsföringLär dig mer om ActiveCampaign

Automatisera era mailutskick med hjälp av Campaign monitors molnbaserade mjukvarulösning för digital marknadsföring. Dra nytta av de färdiga mallarna och drag-and-drop funktionen som gör det användarvänligt att skapa effektiva marknadsföringskampanjer.Lär dig mer om Campaign monitor / CM Commerce

Dealfront är en go-to-market plattform som tillhandahåller data, verktyg och insikter för försäljnings- och marknadsföringsteam för att effektivt generera leads och stänga affärer. Den kombinerar flera SaaS-produkter för att stödja försäljnings- och marknadsorganisationen med allt från att identifiera potentiella kunder till att engagera dem med riktad B2B-reklam, populera data i ert CRM och avanc...Lär dig mer om Dealfront

Drips lösning använder data och automatisering för att skräddarsy marknadsföringsupplevelsen, skapa meningsfulla engagemang och skapa långsiktig lojalitet.Lär dig mer om Drip

Eloqua är Oracles plattform för marknadsföring skapar personliga kampanjer för era prospekt och kunder med stor möjlighet till skalbarhet, personifiering och automatisering.Lär dig mer om Eloqua

Ett användarvänligt och kraftfullt verktyg för företagets marknadsföring. eMarketeer är en svensk aktör som erbjuder en allt-i-ett lösning med funktioner som koppling till sociala medier, mobil marknadsföring och personanpassad kommunikation.Lär dig mer om eMarketeer

Get Response hjälper företaget att utvidga sin kundbas genom att skapa en visuell och personanpassad kundupplevelse. Låt Get responses marketing automation verktyg göra jobbet åt dig, så att du kan fokusera på det du gör bäst.Lär dig mer om Get response

Liana är en komplett plattform för företagets e-postmarknadsföring. Med koppling till webbutik, personanpassade meddelanden och kampanjer, samt A/B-test kan företaget skapa större träffsäkerhet och värde genom sin digitala marknadsföring.Lär dig mer om Liana

Som en av marknadens mest populära aktörer erbjuder Mailchimp företag i alla storlekar ett molnbaserat och användarvänligt verktyg för personanpassad och automatiserad marknadsföring.Lär dig mer om Mailchimp

Förbättra er marknadsföring och försäljning genom att engagera de potentiella kunder med störst sannolikhet att genomföra ett köp. Skapa automatiserade marknadsföringskampanjer som tar bort manuellt och repetitivt arbete.Lär dig mer om marketo

Mautic automatiserar processen att finna och ta hand om kontakter genom landningssidor och formulär, skicka mail, textmeddelande, web notifikationer, spåra sociala media och integrerar med ert CRM samt andra system.Lär dig mer om MI360 Mautic

Paloma automatiserar företagets marknadsföring för e-post och nyhetsbrev. Få en högre effektivitet och kvalitet genom att utnyttja Palomas datadrivna personanpassning, segmentera kundgrupper och skapa ett större värde från er digitala marknadsföring.Lär dig mer om Paloma

Rule erbjuder företag och organisationer teknik som gör det möjligt att automatisera repetitiva manuella uppgifter.Lär dig mer om Rule

Få reda på vem som besöker din hemsida och vad som intresserar dem med hjälp av Spotlers Lead generation verktyg. På dagens marknad är det viktigt att kunna konvertera varma prospects till kunder och detta kan Spotler göra med hjälp av kartläggning av intressen och poängsättningar av potentiella kunder för att identifiera vilka som skall prioriteras och vad deras intresse är. Marknadsföring och öv...Lär dig mer om Spotler

Ett anpassat verktyg för bolagets e-handel. Triggerbee automatiserar och personanpassar kundresan genom bolagets e-handel för att skapa en bättre kundupplevelse och driva bolagets försäljning. Med funktioner för leadsgenerering, automatiserad annonsering och anpassad kommunikation.Lär dig mer om Triggerbee

Ett molnbaserat marketing automation verktyg som frigör tid och effektiviserar bolagets marknadsföring. Dra nytta av denna användarvänliga molnlösning genom att minimera manuellt arbete. Med funktioner som segmenterade flöden, schemaläggning av kampanjer och automatiserad annonsering.Lär dig mer om Ungapped

Voyado specialiserar sig på att hjälpa detaljhandelsföretag att skapa skräddarsydda och engagerande kundupplevelser. Genom sin innovativa plattform kan de öka kundlojaliteten och driva tillväxt för sina kunder. Voyado kombinerar avancerad AI-teknik och en kraftfull lösning för kommunikation i flera kanaler, som erbjuds tillsammans med insikter och verktyg för att automatisera och personifiera mark...Lär dig mer om Voyado

Unik och kraftfull lösning som hjälper dig automatisera din marknadsföring, ta bättre beslut med tydlig data och förhöjer den totala kundupplevelsenLär dig mer om Zoho

Snabbguide

Vad ska jag kräva av mitt marketing automation-verktyg?

Här är vad du ska kräva av och vad du bör ta reda på när du införskaffar ett marketing automation-verktyg:

  1. Support – vad ingår och vad ingår inte? Får ni utbildning?
  2. Är verktyget mobilanpassat och responsivt?
  3. Kan verktyget kopplas till andra system?
  4. Vilka startavgifter/bindningstider finns? Se till att du vet om alla kostnader!
  5. Hur flexibelt är systemet? Har det alla funktioner ni vill ha och är det skalbart?

På BusinessWith ger vi dig gärna ännu fler råd och tips på hur du ska tänka kring din marketing automation. Hör av dig till oss – eller börja jämföra verktyg här på vår sida.

Beskrivning av marketing automationsfunktioner

Lead score

En grym funktion för ditt säljteam, prioritera era leads med hjälp av automatiserad lead scoring

Personanpassad kommunikation

Generiska erbjudanden räcker inte längre, skapa erbjudanden som är anpassat efter kundens beteende

Schemalägga händelser

Att kontakta kunden och schemalägga när kunden skall bli kontaktad vid rätt tillfälle är A & O i ett marrketing automation verktyg

Segmentera flöden

Maximera nyttan av er beflintliga kunddata och skapa batcher med kampanjer till rätt kundsegment

Split testing / a-b

En nödvändig funktion för alla marketing automation system, låter dig jämföra vilka kanpanjer som ger bäst resultat

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site