Varför ska jag ha ett verktyg för kundundersökningar?
Med hjälp av kundundersökningar kan ni som företag eller organisation förbättra era tjänster och produkter, vilket i sin tur gör det enklare att behålla befintliga kunder. Det handlar om att mäta kundupplevelsen (CX). Genom att investera i ett verktyg för kundundersökningar blir det hela mer strukturerat och de svar ni får blir lättare att analysera. Tanken är att ni med hjälp av enkäterna eller undersökningarna ska kunna se vad ni kan göra bättre, och var det kanske brustit helt och hållet. Kundundersökningar är även en måttstock för förväntningar – ta reda på vad era kunder förväntar sig av er. Olika verktyg passar dock olika företag. På BusinessWith listar vi vilka verktyg som finns på den svenska marknaden idag, för att ni lättare ska kunna hitta det bästa verktyget för era kundundersökningar.
Vilket enkätverktyg ska jag välja?
Kundundersökningar går ut på att mäta kundnöjdheten (med NPS, Net Promoter store) eller kundupplevelsen (CX) för att kunna vidta åtgärder för att förbättra era produkter och tjänster. Idag finns ett flertal olika verktyg för kundundersökningar. De flesta molnbaserade eller webbaserade, då tanken är att användarvänligheten ska vara hög. Hur ska ni få era kunder att verkligen svara på enkäten eller undersökningen? Jo, genom att ge dem ett verktyg som är lätt och smidigt att använda. Men användarvänligheten stannar inte där.
Jämför gärna de olika enkätverktygen för att se att ni också upplever verktyget som lättanvänt. Vad ska verktyget göra för er? Vad vill ni mäta? Välkommen att jämföra de olika verktygen för kundundersökningar direkt hos oss på BusinessWith.
Hjälp att hitta rätt?
Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.
Systemguiden
Snabbguide
Lista på 15 olika Kundundersökningar verktyg
Med EasyQuests användarvänliga och prisvärda verktyg för alla typer av enkäter kan du enkelt genomföra en medarbetar- eller kundundersökning. Vi erbjuder mallar och hjälpartiklar på svenska. Respondenten fyller i ett webbaserat frågeformulär som ser lika bra ut på alla skärmtyper. Du får omedelbar tillgång till automatgenererade rapporter. Allt är säkert, tryggt och enkelt!Lär dig mer om EasyQuest
Questback är ett effektivt verktyg för att skapa den bästa arbetsmiljön och samtidigt skapa bättre förutsättningar för mer nöjda och återkommande kunder. Verktyget är enkelt att använda och möjliggör en smidig kommunikation till anställda och kunder med hjälp av inbyggda uppföljningsfunktioner som möjliggör anonym feedback. Lär dig mer om Questback
Connectel är ett multifunktionellt verktyg som är effektivt vid kundundersökningar med hjälp av dess enkätfunktioner. Samla data enkelt genom snabba utskick i flera kanaler och sätt den i perspektiv mot viktiga mätetal så som NPS:er och NKI:er för att förstår vart brister och styrkor finns inom kundhanteringen och organisationen i stort. SAmtidigt har Connectel även tillgång till flera olika modul...Lär dig mer om Connectel
Evasys är ett system för undersökningar och kan användas som ett verktyg för kundundersökningar. Låt respondenterna själva välja vilket sätt de skall svara på, i mobilen, på papper eller på datorn, och öka chansen för en hög svarsfrekvens. Det finns möklighet till anonyma svar och flerspråkiga enkäter vilket ökar möjligheterna till att samla in fler svar för att sedan skapa informativa rapporter o...Lär dig mer om Evasys
En webbaserad enkätlösning som fungerar utmärkt för att utföra kundundersökningar. Använd färdiga frågemallar med svarsalternativ eller valfria svar i skrift beroende på vad målet är med undersökningen och nå enkelt utt till kunderna genom flera olika kanaler för att nå en så hög svarsfrekvens som möjligt. Verktyget finns på alla nordiska språk samt flera internatioenalla språk, vilket är en förde...Lär dig mer om Examinare
Netigate är ett anpassningsbart system som erbjuder en god översikt över företagets medarebetare. Netigate erbjuder API samt SMS-funktioner och har även en valbar design för medarbetarundersökningen.Lär dig mer om Netigate
Detta verktyg för kundundersökningar kan inte bara samla in feedback på produkter, det kan samtidigt dela din produkt och dess vision och egenskaper till kunderna för att öka förståelsen för produkten. Samla enkelt in feedback genom olika kanaler och sammanställ den insamlade informationen för att skapa åtgärder för förbättringar. Ett perfekt verktyg för att misnak kundavhoppen och därmed bibehåll...Lär dig mer om Noora
Skapa paneler där dina kunder får svara på videoinspelade frågor och sedan får möjligheten till att lämna skriftliga svar eller rangordna olika alternativ. Medhjälp av videointeraktion skapas ett större engagemang bland respondenter och detta verktyg blir därmed en interaktiv upplevelse för kunderna. Det finns även möjlighet till snabba följdfrågor via flera olika distributionskanaler för att saml...Lär dig mer om Panelista
Ett verktyg för att få maximal effekt av er kundundersökning. Responsr samlar automatiskt in vad kunderna tycker och ger er insikter ni kan agera på. Verktyget hjälper er skapa en bättre kundupplevelse varje dag! Responsr är specialiserat för flera olika branscher och mäter automatiskt hela kundresan på ett agerbart sätt. Använd era ambassadörer för att sprida ert goda rykte, identifiera, kontakta...Lär dig mer om Responsr
En molnbaserad lösning med goda integreringsmöjligheter och funktioner för massutskick för kundundersökningar. Med SurveyLegend kan olika typer av enkäter enkelt skapas och designas efter egna prefernser för att distruberas ut i flera olika kanaler och skapa en hög frekvens av svar. Automatiska påminelser ökar chansen för svar från kunderna utan att behöva genomföra manuella utskick och efter är s...Lär dig mer om SurveyLegend
Samla kunddata i minndre eller större skala och fånga hela kundresan med Surveymonkeys kundundersökningssystem. Ställ de rätta frågorna med hjälp av färdiga mallar utformade för att leverera bästa möjliga resultat. Nå alla kunder i olika kanaler och använd smarta mätvärden som Net Promoter Scores för att förstå vad som skapar din framgång och vad som saknas för att förbättra den med Surveymonkey. Lär dig mer om Surveymonkey
Genom att löpande samla insikter och feedback från kunder kan ThreeSixt Labs customer footprint verktyg visa resultat i realtid på dashboarden och koppla samman dessa med företagets KPI:er. Genom att göra detta kan snabba aktioner genomföras för kritiska områden som är viktiga att prestera inom och högre kvalitet samt lönsamhet kan skapas. Genom smarta förslag på frågor och upplägg för undersöknin...Lär dig mer om ThreeSixty Labs
Touch & Tell använder sig av obemannade terminaler som finns tillgängliga dygnet runt där kunder kan lämna sin feedback med hjälp av ett enkelt knapptryck på symboler eller lite längre svar. Med denna innovativa lösning för kundundersökningar är det enkelt att nå ut till kunder direkt på plats för att samla in feedback utan kontaktuppgifter och på flera olika platser samtidigt. De samlade svaren k...Lär dig mer om Touch & Tell
Trustmary hjälper organisationen att skapa nya leads genom att samla in omdömen och samtidigt skapa den optimala layouten på hemsidan för att locka nya kunder. Detta lead generation verktyg hjälper till att skapa den perfekta hemsidan för att generera nya kunder och sälja produkter och tjänster genom att bygga och testa olika mallar för hemsidan för att se vilken som är mest framgångsrik. Sedan sa...Lär dig mer om Trustmary
Ett molnbaserat marketing automation verktyg som frigör tid och effektiviserar bolagets marknadsföring. Dra nytta av denna användarvänliga molnlösning genom att minimera manuellt arbete. Med funktioner som segmenterade flöden, schemaläggning av kampanjer och automatiserad annonsering.Lär dig mer om Ungapped
Snabbguide
Mäta kundnöjdhet med ett enkätverktyg
Kundnöjdhet eller kundlojalitet mäter man oftast genom ett kvalitetsmått, som NPS (Net Promoter Score). Att faktiskt våga sig på att mäta kundnöjdhet kan ge er en massa indikationer och fingervisningar på hur ni kan förbättra era produkter eller tjänster. För hur mycket kostar inte missnöjda kunder? Och har ni tänkt på vad en missnöjd kund kan säga om er, som leder till att chansen för att få nya, potentiella kunder minskar? En god kund däremot, är en viktigt ambassadör för ert företag.
Innan ni börjar mäta kundnöjdheten med ett enkätverktyg, bör ni ta fram ett syfte och plan för vad ni ska göra med de svar eller den återkoppling ni får från era kunder. Hur eller när i kundupplevelsen ska ni skicka ut en kundundersökning? Vad ska ni göra med återkopplingen ni får? Utan en tanke med vad ni faktiskt ska göra av svaren, kommer det bli svårt att förbättra er. Hur ska ni analysera resultat och hur ska själva förbättrings- eller förändringsprocessen gå till?
Ta er gärna lite tid att jämföra verktyg för kundundersökningar, innan ni väljer system eller verktyg. BusinessWith hjälper er på vägen – vi listar de mest populära verktygen för kundundersökningar som finns idag. Välkommen att börja jämföra nu direkt, för att välja det bästa verktyget för kundundersökningar för er verksamhet.
Beskrivning av produktfunktioner
API
Automatiska påminnelser
Flera distributionskanaler
Flerspråkiga undersökningar
Flexibel design
Färdiga mallar
Net promoter score
Rapporter och analyser