Jämför Sveriges bästa kundservicesystem & kundsupport

Vilket kundservicesystem behöver ditt företag?

Ett bra kundservicesystem eller kundsupport hjälper ert företag att erbjuda snabb hjälp och tydliga svar som kan vara skillnaden mellan att förlora en kund och att bygga en långvarig relation som leder till återkommande köp – och ett bra rykte. Att som företag erbjuda produkter som håller världsklass spelar ofta ingen roll om ert kundtjänstsystem inte fungerar optimalt. Om era kunder känner att deras frågor eller ärendehantering inte följs upp eller tas om hand, kan ni lätt tappa dem. Varje företag eller organisation behöver säkra att de har en effektiv kundtjänst, men tyvärr finns det många som brister. För att inte hamna i det träsket behöver du ett verktyg för kundservice. Har ni många olika verksamheter bör ni leta efter ett system som är mycket flexibelt och ni bör även se till att alla ärenden, oavsett om de inkommer via telefon, chatt eller e-post – hamnar i samma kundservicesystem och kundsupport. De ska också kunna kopplas till era olika kunder. Idag finns system som kan automatisera, kategorisera och koppla ärenden samt ge en smart översikt så att de som handlägger kan se vad som behöver lösas. Kanske vill ni ha ett inbyggt formulär på hemsida där man beskriver vad man vill ha hjälp med?

Möjligheterna hos kundtjänstsystemen och ett helpdesk system är många, men vad man ska komma ihåg är grundsyftet – att bra kundservice går ut på att göra att ni framstår som mer attraktiva än konkurrenterna, och att ni har ett trevligt och snabbt bemötande. Era kunder ska veta att ni jobbar med deras ärenden skyndsamt. Ett bra helpdesk-system eller supportsystem gör även att era medarbetare trivs och arbetar bättre. Vi på BusinessWith har kartlagt de bästa systemen för kundsupport – välkommen att använda vår jämförelsetjänst redan nu.

Vad ska jag tänka på när jag väljer plattform för kundservice?

BusinessWith listar en mängd olika kundservicesystem och kundsupport som finns i Sverige, för att ditt val ska bli enklare. Hos oss kan du göra en jämförelse av de olika verktygen, för att hitta fram till det som ni tror skulle vara mest optimalt för just er kundservice. Involvera gärna dem som ska jobba operativt med själva kundservicen – vad saknar de idag? Vilka funktioner saknar de? Hur skulle deras jobb se ut om de fick ett verktyg för kundservice eller kundsupport? Jämför gärna alternativen som vi har listat. Tveka heller inte att höra av dig till oss direkt – om du behöver vidare hjälp och vägledning.

Varför är kundservice viktigt?

Hjälp att hitta rätt?

Gör som 13000+ svenska företag, låt våra algoritmer vägleda dig till rätt systemval.

Systemguiden

Snabbguide

Relaterade kategorier till Kundservicesystem

ÄrendehanteringssystemHelpdesk systemKundservicesystem

Lista på 26 olika Kundservicesystem

Att hålla kunderna nöjda och hålla sina löften är nyckeln till att få verksamheten att växa. Med SuperOffice Service kan du ge dina supportteam en panoramavy över dina kunder, minska svarstiderna och effektivisera arbetsflödena. Det hjälper dina team att ägna mer tid åt det som är viktigast; att leverera service som överträffar förväntningarna. SuperOffice är din Nordiska CRM leverantör och tillvä...Lär dig mer om SuperOffice Service

Ett modernt webbaserat ärendehanteringssystem för hantering av serviceärenden, felanmälan, arbetsorder, produktsupport och kundtjänst. Ärenden hanteras snabbt och enkelt via dator eller mobiltelefon.Lär dig mer om Summera Support

Är det här det ultimata systemet för ärendehantering? Ja, om du vill ha ett systemstöd där du får 100 % kontroll över dina ärenden och tillgångar. Med över 10 miljoner aktiva SaaS-användare världen över, har TOPdesk bevisat att de är det bästa ärendesystemet på marknaden. Du får en proffsig installation och en leverans som vi kommit överens om. Och dessutom vår svensktalande support och förvaltnin...Lär dig mer om TOPdesk

Leverera en kundupplevelse utöver det vanliga med ett CRM-system i världsklass. Lime CRM är webbaserat, portabelt och användarvänligt. Vårt system är anpassningsbart efter era processer och behov, oavsett vilken bransch ni arbetar inom. Lime CRM är designat för företag som söker ett system man kan växa med, från en leverantör med över 30 års erfarenhet inom branschen!Lär dig mer om Lime CRM

Automatisera och digitalisera din verksamhet! Sälj, service, ärendehantering, marknad eller support? Med Sweet hanterar du alla företagets delar från samma plattform för att förenkla det dagliga arbetet. Sweet, eller hur? Säkerhet är av yttersta vikt för Sweet Systems och våra kunder. Vi är stolta över att vara ISO 27001-certifierade. Våra branschspecialiserade lösningar ger obegränsade möjlighete...Lär dig mer om Sweet Systems

Transformera er kundtjänst och skapa framtidens kundupplevelse med vårt innovativa verktyg som knyter samman alla era mediekanaler. För företag som strävar efter att ligga steget före erbjuder vi en lösning som inte bara organiserar, utan revolutionerar ert sätt att möta och överträffa kundernas förväntningar. Vårt eleganta och kraftfulla ärendehanteringssystem frigör potentialen hos dina medarbet...Lär dig mer om ServIT Center

En AI-plattform för att förbättra din kundupplevelse. Bygg din egen AI-chatbot. Koppla ditt CRM-system till AI och ge det superkrafter. Ingen kodning behövs.Lär dig mer om ENIGX

Kundo erbjuder allt ni behöver för att skapa en optimal servicemix mellan assisterad service och self service – ett måste för att möta dagens krav på effektiv och personlig kundservice. Med samlad ärendehantering, en tillgänglig kunskapsplattform och AI-genererad self service kan ni leverera snabb och träffsäker service i varje kanal.Lär dig mer om Kundo

Med SugarCRM får marknadsförings-, sälj- och kundtjänstteam äntligen en tydlig bild av varje enskild kund vilket hjälper affärsverksamheter att nå nya nivåer inom resultat och prognostisering. Sugar är CRM-plattformen som gör svåra saker enklare. Tusentals företag i fler än 120 länder använder Sugar för att åstadkomma en högupplöst kundupplevelse genom att låta plattformen göra jobbet. Sugar har s...Lär dig mer om SugarCRM

ServiceDesk Plus är en helpdesklösning med stöd för ITSM-processer att växa i för alla typer av organisationer som vill leverera service i världsklass. Både som molntjänst och lokal installation. Svensk support och stöd från Inuit innebär att du får ut det bästa av systemet.Lär dig mer om ServiceDesk Plus

Freshdesk är ett system för ärendehantering anpassat för små- & medelstora företag. Fokus är inom helpdesk och kundservice. Ärendehanteringssystemet innehåller många olika funktionaliteter.Lär dig mer om Freshdesk

Ameyo helpdesk-system förenklar företagets ärendehantering mot kunder och ser till att kundtjänsten fungerar snabbt och effektivt. Med funktioner som självhjälpsfunktioner, multikanal funktionalitet och analysverktyg.Lär dig mer om Ameyo Helpdesk

Artologik Helpdesk är ett webbaserat helpdesk system som förenklar företagets kundärenden genom att samla all information på ett och samma ställe. Systemet erbjuder funktioner som prioritetslistor, rapporter och ärendestatus.Lär dig mer om Artologik Helpdesk

Dixa kundservicesystem erbjuder en lättanvänd plattform för fretag i alla storlekar som vill effektivisera och förenkla sin ärendehanteringsprocess mot kund. Med funktioner som personlig designer, omnikanal funktionalitet och igenkänning av kunder.Lär dig mer om Dixa

Med Etrack1 ärendehanteringssystem får företaget en god översikt av alla kundärenden. Med funktioner som automatiska svarstider, detaljerade analyser och kundhistorik.Lär dig mer om Etrack1

Ett av marknadens mest populära service desk system. HappyFox lämpar sig väl för alla företag som vill få en komplett plattform för sin kundservice. Med funktioner som färdiga mallar, inbyggd självhjälp och sentimentanalys.Lär dig mer om HappyFox

Helpdesk system som förenklar bolagets ärendehantering genom att samla alla kundärenden på ett och samma ställe. Med funktioner som automatisk sortering, automatiserade arbetsprocesser och ärendehistorik.Lär dig mer om Helpdesk

Leaddesk har skapat ett auto dialer verktyg som möjliggör högkvalificerad kundservice utan att offra medarbetarnas effektivitet. Genom att automatiskt ringa nästa kund när tidigare samtal avslutats eller inte kommit fram kan onödig väntetid mellan samtal undvikas och flera kunder kan nås inom loppet av en kortare tid. Systemet genererar även tidigare information om kunden automatiskt innan samtale...Lär dig mer om LeadDesk

LiveAgent erbjuder ett snabbt och effektivt livechattverktyg som lämpar sig för såväl stora och små företag. Med hundratals integrationsmoduler, svarsmallar och automatisk fördelning av inkommande ärenden.Lär dig mer om LiveAgent

LiveChat är en av marknadens mest populära livechatt-plattformar. Tack vare enkla integrationsmoduler, proaktiv chat och en samlad dashboard kan företaget effektivisera sina support- och försäljningsaktiviteter.Lär dig mer om LiveChat

OneDesk kombinerar online HelpDesk och projektledningsprogramvara. Hantera dina kunder och administrera teamprojekt med en enda applikation. OneDesk erbjuder en heltäckande lösning för omnikanalhantering som ger dig möjlighet att samordna och optimera din kundinteraktion över olika kanaler. Plattformen är utformad för att hantera alla aspekter av din kundservice och projektledning, med funktione...Lär dig mer om Onedesk

S2 Kundservicetjänst är en heltäckande kundserviceplattform för bolaget som vill förenkla sin ärendehantering mot kunder. Med funktioner som multikanal-kommunikation och automatiserad ärendehantering.Lär dig mer om S2 communications

Ett kundservicesystem som automatiserar hanteringen av kundärenden. Passar såväl det mindre som det större företaget och erbjuder funktioner som chatbot, omnikanal och dashboards.Lär dig mer om ServiceNow

ManageEngine SupportCenter Plus är en webbaserad lösning som hjälper organisationer att ge en överlägsen kundupplevelse. Organisationer kan effektivt hantera supportärenden, konto- och kontaktinformation, serviceavtal, SLA-hantering och kunskapsdatabas. Automatiserar processen att skapa, organisera och spåra ärenden till en sömlös process med automatisering via workflows.Lär dig mer om SupportCenter Plus

Zendesk är ett av världens största helpdesk system och erbjuder ett komplett kundservicesystem för bolag i alla storlekar. Med funktioner som färdiga svarsmallar, chattfunktion i realtid och självhjälpsportal.Lär dig mer om Zendesk

Zoho Desk är ett bra val av kundservicesystem för mindre bolag som vill ha ett system som kan växa med dem. Med funktioner som färdiga mallar, multikanal funktionalitet och livechattfunktion.Lär dig mer om Zoho Desk

Snabbguide

Varför är kundservice viktigt?

Service och kundsupport är otroligt viktiga faktorer för att behålla kunder. När servicen inte fungerar får det konsekvenser för hela företaget. Att ha en effektiv kundtjänst är därför A och O, och idag finns en mängd olika verktyg för kundservice, som hjälper er att hantera alla ärenden. Innan du skaffar och implementerar ett kundservicesystem kan det vara en god idé att fråga era kunder vad de tycker om er service. Då får ni ett hum om vad ni bör lägga kraft på. Detta kan givetvis följas upp senare genom anonyma mätningar. Ett tips är att det blir en del av er strategi – att mäta kundnöjdheten med jämna mellanrum, med syfte att alltid försöka förbättra servicen och kundsupporten.

Dagens konsumenter har bråttom och kräver snabba, enkla svar och kort handläggningstid. Verktygen för kundservice har funktioner som kan spara mycket data och köphistorik, så att ni kan skräddarsy er webbplats och skapa personlig service. En del i er digitala kundservice kan vara att kommunicera med era kunder genom sociala medier, där kunderna har möjlighet att interagera och ställa frågor direkt.

Fundera gärna över vad ni behöver för att skapa så bra och personlig kundservice och kundsupport som möjligt. BusinessWith hjälper er gärna för att ni ska hitta det kundtjänstsystem som passar er bäst.

Beskrivning av kundservicefunktioner

Livechat

En produktfunktionalitet för att implementera via sin hemsida eller andra enheter för att kunna chatta direkt med kund.

Prioriteringsfunktion

Hjälper kundserviceavdelningar att prioritera tickets och kundserviceförfrågningar.

Sentimentanalys

Sentimentanalys är en metod inom området NLP (natural language processing) som används för att tolka text om den är positiv, negativ eller neutral.

Självhjälp

Precis som låter så är det en funktion som gör att man kan få hjälp med egna medel. Fungerar både för extern och intern användning.

Smart arbetsfördelning

Möjliggör så att du kan fördela ärenden och andra inkommande tickets på ett effektivt sätt.

Standardsvar

En funktion för att man skall kunna återkoppla via standardsvar till vanligt förekommande ärenden/tickets.

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site