Mynt
vs
Wallester
Företagsstorlek
Antal anställda
Plattform
Prisinformation
Från 0 kr
0
Produktfunktionaliteter i Utläggshantering
Varför väljer företag er?
Varför väljer man ert system?
Tusentals svenska företag väljer Mynt som system för utläggshantering för att minska administration och öka effektiviteten på ekonomiavdelningen.
Flexibla företagskort
Ge alla anställda ett eget företagskort med individuella köpgränser. Lägg till virtuella kort för återkommande köp, och betala fysiskt eller med mobilen med Apple Pay/Google Pay. Mynt erbjuder både debit- och kreditlösningar.
5x snabbare kvittohantering
Fota kvittona direkt i Mynt-appen efter köp. Appen läser automatiskt in belopp, moms och handlare. Välj kategori och sedan är köpet redo att skickas in för granskning. Med Smarta kvitton kan ni ladda upp flera kvitton samtidigt som sedan matchas automatiskt till rätt transaktion.
Integration till bokföringen
Mynt har ett flertal smidiga integrationer till populära bokföringssystem som Fortnox, Spiris, Kleer, Wint, Business Central, Björn Lundén m.fl. Kopplingen tar bara någon minut, sedan är utgifterna redo att exporteras med några knapptryck.
Varför väljer man ert system?
Trött på komplexa betalningssystem som saktar ner dig? Wallester erbjuder omedelbar kortutgivning, spårning i realtid och full kontroll över finanserna — allt på en enda API-driven plattform. Allt-i-ett-lösning: gratis och enkel registrering, obegränsat kortutgivning, användarvänlig mobilapp, multifunktionell klientportal, robust säkerhet, integrering med redovisningssystem. Vår Wallester Business-lösning är gratis eftersom vårt fokus ligger på att hjälpa företag att arbeta mer effektivt och säkert. I och med att vi tjänar pengar genom vårt partnerskap med Visa och andra kan vi tillhandahålla våra tjänster kostnadsfritt för våra användare. Detta gör också att alla kan dra nytta av enkla och effektiva kortlösningar.
Varför väljer man er som leverantör?
Mynt är en ledande svensk leverantör för företagskort och utgiftshantering
Varje dag hjälper vi tiotusentals företagskunder att spara tid och kostnader på onödig administration på kvitton och utlägg. Kunder väljer Mynt för utmärkt kundservice och smarta funktioner till ett kostnadseffektivt pris.
Varför väljer man er som leverantör?
Säkerhet och efterlevnad infrastruktur - som en licensierad finansiell institution tillhandahåller Wallester integrerade KYC/AML-lösningar, verktyg för att upptäcka bedrägerier och fullständig efterlevnad av lagstiftningen. Vår plattform är PCI DSS Level 1-certifierad, vilket garanterar data säkerhet på högsta nivå. Fullständig intern innovation - vi designar och utvecklar all vår teknik internt, vilket säkerställer full kontroll, snabb innovation och skräddarsydda lösningar utan att förlita oss på tredjepartsplattformar.
Hur positionerar ni er på marknaden?
En helhetslösning för företagsutgifter
Mynt erbjuder en plattform som integrerar företagskort med bokföring och kredit, vilket förenklar administrationen för företag. Genom att automatisera kvittohantering och transaktioner direkt in i bokföringssystemet, minskar behovet av manuell hantering och förbättrar översikten över företagets ekonomi.
Hur positionerar ni er på marknaden?
Trusted leader in FinTech services. Wallester is a next-generation FinTech company offering a unified platform for digital payments and card issuance. As an official Visa Principal Member, we combine regulatory strength with cutting-edge technology, enabling businesses across Europe and beyond to launch their own card programs, streamline financial operations, and thrive in a dynamic market.
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
- +90% av alla kvitton kommer in i tid
- Anställda slipper ligga ute med pengar
- Följ företagets utgifter i realtid
- Sömlöst attestflöde
- Automatisk bokföring av utgifter
Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?
Omdömen
Fördelar
Tyvärr, ingen data än.

