Lundify
vs
Spiris

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Pris från

149 kr/anv/mån

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från

-

Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Bokföringsprogram

Årsredovisning
Autokontering
Automatiska rapporter
Bankkoppling
Bokslut & deklaration
E-fakturering
Färdiga mallar
Mobil kvittohantering
Momsdeklaration
Rådgivning
Självhjälp
Tidrapportering
Årsredovisning
Autokontering
Automatiska rapporter
Bankkoppling
Bokslut & deklaration
E-fakturering
Färdiga mallar
Mobil kvittohantering
Momsdeklaration
Rådgivning
Självhjälp
Tidrapportering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

  • Smidig och snabb bokföring och fakturering på webben och i mobilen.
  • Marknadens bästa bankkopplingar (PSD2) som automatiserar dina betalningar och avstämningar.
  • Kopplingen till Qred Visa företagskort med cashback och automatisk bokföring.
  • Obegränsad tolkning av kvitton och leverantörsfakturor. Ingen rörlig avgift per tolkat underlag, faktura eller kvitto.
  • Unikt kunskapsstöd som backar upp dig som vill sköta bokföringen på egen hand och gärna vill att bokföringen ska bli rätt.
  • Flexibiliteten att själv välja om du vill jobba manuellt eller mer automatiserat med bokföringen.

Varför väljer man ert system?

  • Våra ekonomisystem är skräddarsydda för blivande, nystartade och erfarna småföretagare. Vi har sedan 1984 tagit fram användarvänliga, enkla och tidsbesparande program och system, så att man ska kunna lägga mer tid på sitt företag – och mindre på det ekonomiska.
  • Digitalisering är vår grej. Våra ekonomisystem byggs för att prata med andra ekonomisystem. Allt för att skapa helt digitala flöden och minimera manuella processer.
  • Allt för att få dig att lyckas. Hos oss får du hjälp igång med programmen, support och tillgång till vårt omtyckta forum där du inte bara får hjälp av våra rådgivare – utan av 40 000 andra småföretagare!.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Med 35 år i branschen kan vi det här med att utveckla lättanvända program som förenklar småföretagens administration.
  • Vi har en hög servicenivå och en transparent prissättning med fasta priser och där allt du behöver ingår.
  • Vårt kompletta utbud av tjänster och produkter som förenklar ditt företagande.

Varför väljer man er som leverantör?

  • Vi gör allt för att du ska kunna lägga mer tid på din passion och mindre på det administrativa. Detta genom att erbjuda smarta, användarvändliga och tidsbesparande ekonomisystem.
  • Vi ger dig programsupport och guidar dig igång i ditt program. Dessutom finns vårt företagsforum där du får hjälp av både oss på Visma och 40 000 andra företagare.
  • Testa programmet innan du bestämmer dig! Vi erbjuder 30 dagars öppet köp och pengarna tillbaka om du inte är nöjd.

Hur positionerar ni er på marknaden?

  • Obegränsad tolkning av kvitton och leverantörsfakturor. Till skillnad från många konkurrenter tar vi inte ut någon rörlig avgift per tolkat underlag, faktura eller kvitto.
  • Kunskapsstöd som hjälper användaren att göra rätt så att redovisningen kan ligga till grund för bokslut och deklaration.
  • 25 års erfarenhet av att utveckla lättanvända program för företagets redovisning.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Vi vänder oss i första hand till blivande, nystartade och befintliga småföretag i Sverige mellan 0-50 anställda. Våra produkter lämpar sig till de allra flesta branscher oavsett bolagsform.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Vi löser inte bara problemet för företagaren att sköta bokföring, fakturering och betalningar på ett smidigt sätt. Genom vårt kunskapsstöd ger vi företagaren de bästa förutsättningar att göra bokföringen rätt, så att den kan ligga till grund för korrekta bokslut och deklarationer.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Spiris finns för att förenkla allt det ekonomiska – med lättbegripliga och självkörande ekonomisystem som gör det mesta av jobbet åt dig. Så att du kan fokusera på din passion och samtidigt ha full kontroll.

Omdömen

Baserat på 6 omdömen

Baserat på 6 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Smidigheten, ekonomiöversikten och den snygga layouten speciellt att man ser fakturan "växa fram" under registreringen.
Jag tycker systemet är enkelt att förstå och jag gillar att det krävs mindre knappande för att bokföra och fakturera jämfört med de system vi använt tidigare. Att allt finns även i Lundify-appen är perfekt för mig och mina kollegor som oftast är på resande fot.
Att träffa människor!
Logiskt och enkelt, snabb support.

Omdömen

Nackdelar

Att jag inte började använda systemet tidigare.
Tycker det mesta motsvarar eller överträffar mina förväntningar.
Administrativa uppgifter
Att det inte finns ett större leverantör hantering. Inkomna efakturor borde finnas ha fler attest flöde.

Lundify

Bjorn Lunden

Läs mer om Lundify

Spiris

Spiris | Visma

Läs mer om Spiris

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE siteGo to en_GB site