Goava
vs
Upsales
Företagsstorlek
Antal anställda
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Plattform
Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp
Prisinformation
Gratis testperiod
Pris från
fr 4000kr...
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Pris från
499 sek/mån
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Produktfunktionaliteter i Säljstödssystem
Dashboard
E-post kampanjer
Kalenderintegration och påminnelser
Kontakt och prospect hantering
Pipe management
Säljprognoser
Skapa dokument och avtal
Statistik och rapporter
Dashboard
E-post kampanjer
Kalenderintegration och påminnelser
Kontakt och prospect hantering
Pipe management
Säljprognoser
Skapa dokument och avtal
Statistik och rapporter
Omdömen
Baserat på 4 omdömen
Baserat på 8 omdömen
Användarvänlighet
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Samarbetet med leverantören
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Omdömen
Fördelar
Att Goava sänker tröskeln för säljare att hitta nya potentiella kunder. Den tidskrävande och ibland psykiskt påfrestande processen gör Goavas plattform smooth.
Efter man satt parametrarna får man bra förslag på prospekt som ger en nya företag att kontakta.
Efter identifiering av potentiella prospekts finns otroligt mycket information direkt där för att man ska kunna vara relevant i sin dialog med potentiella kunder.
Användarvänligheten, notiscenter, uppföljning och ögonblicksbilden. Ordning och reda.
Finns många funktioner som är uppskattade men det jag gillar mest med Upsales är att man får en väldigt bra överblick på sina opportunities och lead score.
Omdömen
Nackdelar
Vi har kört Goava i ca 6 månader och hittills finns inget vi gillar minst.
Har man flera olika grupperingar inom bolaget som har lite olika intressen och målgrupper är det svårt att få till parametrarna för att vara relevant för samtliga. Särskilt i början innan AI kommer igång och även går på användarens beteende.
Landningssidor och mejlbyggaren kan behöva förbättringar.
Det är inget enkelt CRM-system enligt mig. Det tar tid att lära sig och man bör förvänta sig ganska lång startsträcka innan det uppskattas av organisationen.