Systemguiden

Systemkategorier

Tjänsteleverantörer

För leverantörerBloggOm oss

Microbizz
vs
TimeLog PSA

Tyvärr, ingen data än.

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
Mobilapp
Molntjänst
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Tidrapporteringssystem

Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Automatisk tidrapportering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Geografisk positionering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Tidbank
Underlag till lön
Analysverktyg för optimering
App
Arbetsorder
Arbetstidsschema
Attestering
Automatisk tidrapportering
Fakturering
Frånvaro & flex registrering
Geografisk positionering
Hanterar flertal kollektivavtal
Integration med olika lönesystem
Körjournal
Modul i affärssystem
Personaliggare inkl
Projektredovisning & rapportering
Push notifikationer
Rapportering
Resor & traktamente
Tidbank
Underlag till lön

Produktfunktionaliteter i Projekthanteringsverktyg

Dokumenthantering
Egenkontroller
Fakturaunderlag
KMA-stöd
Kundtillgång för projektstatus
Leverantörsfaktura
Materialrapporter
Offertverktyg
Personalliggare
Resultatanalys/ kostnadsuppföljning
Schemaläggning
Tidrapportering
Dokumenthantering
Egenkontroller
Fakturaunderlag
KMA-stöd
Kundtillgång för projektstatus
Leverantörsfaktura
Materialrapporter
Offertverktyg
Personalliggare
Resultatanalys/ kostnadsuppföljning
Schemaläggning
Tidrapportering

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Microbizz skapar värde på följande sätt:

  • Alla moduler delar data och fungerar sömlöst tillsammans
  • Skalbar och flexibel plattform som växer med er
  • Användarvänlig mobilapp för enkel registrering i fält
  • Minskar administration och sparar tid
  • Stödjer hög kvalitet och bra dokumentation
  • Lämplig för field service, bygg, service och försörjning

Varför väljer man ert system?

Smidig tidrapportering

Du har tillgång till smidig mobilapp, start- och stoppur i desktop-appen, överblick i tidrapporten online och automatisk tidsregistrering via kalendern i Outlook.

Automatiserad fakturering

Du skapar faktura- och löneunderlag blixtsnabbt och för enkelt över dem till dina ekonomi- och lönesystem.

Kraftfull resursplanering

Du får insikt i kommande projekt och kan använda resurserna bättre, samtidigt som du slipper onödig administration.

Stenkoll på alla nyckeltal

Du följer alla viktiga projekt-KPI:er i realtid och kan agera i tid för att vända en negativ utveckling.

Varför väljer man er som leverantör?

Microbizz är en stark partner för er digitalisering:

  • Lösning skräddarsydd efter era specifika behov
  • Lokal support och rådgivning
  • Personlig onboarding och utbildning av ert team
  • Löpande utveckling baserad på kundfeedback
  • Fokus på långvariga relationer och verkligt värde

Varför väljer man er som leverantör?

  • TimeLog är Skandinaviens ledande leverantör av system för professional services automation (PSA).
  • Att välja rätt system för din verksamhet handlar om mer än smarta funktioner. Med TimeLog får du både ett system i världsklass och en partner du kan lita på i vått och torrt.
  • Mer än 1500 företag och 25 000 konsulter förlitar sig på oss.
  • TimeLog har mer än 20 års erfarenhet av att hjälpa konsultföretag bli mer effektiva och lönsamma.
  • Vår svensktalande support är tillgänglig alla vardagar kl 8–16.
  • Du kan komma i gång med TimeLog på en enda dag med hjälp av vårt svensktalande implementationsteam.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Microbizz positionerar sig som marknadsledare inom digital arbetsstyrning genom att erbjuda skräddarsydda lösningar till varje enskild kund. Den danskutvecklade plattformen kombinerar djup branschförståelse med innovativa möjligheter, så att kunderna får exakt de moduler och funktioner som passar deras arbetsprocesser.
Microbizz arbetar nära kunderna och erbjuder lokal support för att säkerställa att systemet anpassas efter behoven och skapar största möjliga värde.

Hur positionerar ni er på marknaden?

TimeLog är ett system för professional services automation (PSA), 100 % skräddarsytt för konsultföretag och interna konsultteam med 20-200 användare. Vi har hjälpt våra kunder bli mer effektiva och lönsamma i mer än 20 år.

Kärnan i vårt system är tidrapportering, och du kan sedan välja att utöka med den funktionalitet du behöver.

TimeLog har standardintegrationer till de ledande ekonomi- och lönesystemen i Sverige. Det finns även ett öppet API som gör det möjligt att enkelt föra över data till andra system.

Vi satsar stora resurser på att ständigt vidareutveckla vårt system – och vi ser till att alltid vara tillgängliga för våra kunder och hjälpa dem optimera sina processer. Hos TimeLog är du mer än en kund i mängden.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

  • Ger komplett överblick över alla uppgifter, projekt och resurser
  • Minimerar manuellt pappersarbete och administrativa uppgifter
  • Effektiv tidsregistrering och planering av medarbetare och rutter
  • Hög kvalitet och spårbar dokumentation med digitala checklistor
  • Förbättrar samarbetet mellan kontor och fält med synkronisering i realtid
  • Enkel åtkomst till data via mobilapp, även offline
  • Integrerad fakturering och lön minskar fel
  • Skalerar efter verksamhetens storlek och behov

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Med TimeLog kan du:

* Minska tiden du lägger på lönehantering och fakturering.

* Öka den ekonomiska kontrollen över dina projekt.

* Få en enda källa till sanning för hela företaget.

* Ge medarbetarna ett användarvänligt system för tidrapportering och kostnadsredovisning.

* Få en prisvärd lösning som integrerar till dina befintliga system.

* Fakturera projekt enligt flera olika prismodeller.

* Testa helt utan kostnad i 30 dagar.

Omdömen

Baserat på 6 omdömen

Baserat på 6 omdömen

Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?
Användarvänlighet
Samarbetet med leverantören
Support och service
Utbud av funktioner
Kundanpassning och flexibilitet
Integration
Värde för pengarna
Hur nöjd är du överlag?

Omdömen

Fördelar

Det jag uppskattar mest med Microbizz är den betydande förbättringen av våra arbetsflöden och den höga grad av överblick som systemet ger oss i vår dagliga verksamhet. Användningen av statusar och möjligheten att konfigurera individuella startsidor säkerställer att uppgifter hanteras i rätt tid och inte går förlorade, samtidigt som faktureringsprocessen blir mer strukturerad och transparent. Integrationerna till våra andra system - både ekonomi- och telefonsystem - är stabila och effektiva. Telefonintegrationen har gjort det mycket enklare för oss att identifiera kunden omedelbart. Vi kan nu komma åt kundkortet direkt, vilket minskar felen och sparar tid. De många automationsmöjligheterna gör dessutom att vi kan optimera en rad rutinmässiga processer, vilket frigör resurser och ger en mer enhetlig och effektiv verksamhet. Sammantaget har Microbizz i hög grad bidragit till att professionalisera och effektivisera våra interna processer.
Att det inte är ett slutet system, utan att man kan anpassa det.
Min favoritplattform för projektledning.
Vi använder TimeLog för att hantera vår tid och ekonomi. Kontrollerar övertid och registrerar semestertid. Enkelt att använda. Bra integration med Jira.

Omdömen

Nackdelar

Det som jag är minst glad över är de utmaningar som ibland uppstår i samband med releaser. Eftersom vår Microbizz-installation är mycket anpassad till våra egna arbetsflöden kan nya uppdateringar ibland påverka funktioner som normalt fungerar perfekt för oss. Med det sagt upplever vi också att Microbizz är extremt snabba med att åtgärda buggarna igen. Även om det kan vara frustrerande ibland känner vi att vi har ett bra stöd och att problemen vanligtvis löses mycket snabbt.
Att det nästan kan bli för tekniskt, komplicerat eller oklart var man ska göra vad.
Det finns inget att ogilla med TimeLog. Systemet har förenklat hur jag hanterar projekt, tid och budget. Plattformen är enkel att använda, även för nya användare.
Lätt att registrera och hantera tid som ligger utanför vårt Jira-omfång. Lätt att använda när du har semester att registrera. Gör det även möjligt att se ackumulerad övertid.

Microbizz

Microbizz

Läs mer om Microbizz

TimeLog PSA

TimeLog

Läs mer om TimeLog PSA