Halo ITSM
vs
ServiceNow

Företagsstorlek

Antal anställda

Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)
Mikroföretag (1-10)
Småföretag (11-100)
Medelstora företag (101-500)
Stora företag (500+)

Plattform

Molntjänst
On-premises
Mobilapp
Molntjänst
On-premises
Mobilapp

Prisinformation

Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens
Gratis testperiod
Prismodell modul
Prismodell abonnemang
Prismodell licens

Produktfunktionaliteter i Ärendehanteringssystem

360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API
360 vy (oneview i realtid)
Ärende- & svarsmallar
Avvikelsehantering
Chat support
Delegera & återkoppling av delärenden
Digitala formulär & självbetjäning
Helpdesk-ärendehantering
Integration med ERP/ CRM
Inventarier
Kundanpassa & modellera rapporter
Kundtjänsthantering & support
Kunskapsdatabas
Mobilanpassad gränsnitt
Service management
Självbetjäningsportal
SLA & eskalering
Statistik & uppföljningsmodul
Triggers
Webhooks & API

Produktfunktionaliteter i Helpdesk system

Ansvarsfördelning
Automatiserad ärendehantering
Avvikelsehantering
Behörighetsstyrning
Dashboard med live-tracking
Externt HelpDesk
Integrationsstöd
Internt HelpDesk
Kunskapsbank
Påminnelsefunktion
Prioriteringsfunktion
SLA-hantering
Statistik & Uppföljning
Ansvarsfördelning
Automatiserad ärendehantering
Avvikelsehantering
Behörighetsstyrning
Dashboard med live-tracking
Externt HelpDesk
Integrationsstöd
Internt HelpDesk
Kunskapsbank
Påminnelsefunktion
Prioriteringsfunktion
SLA-hantering
Statistik & Uppföljning

Produktfunktionaliteter i Kundservicesystem

Ärendestatus
Hanteringstid
Livechat
Prioriteringsfunktion
Sentimentanalys
Självhjälp
Smart arbetsfördelning
Standardsvar
Statistik och Rapporter
Telefon
Tickets
Ärendestatus
Hanteringstid
Livechat
Prioriteringsfunktion
Sentimentanalys
Självhjälp
Smart arbetsfördelning
Standardsvar
Statistik och Rapporter
Telefon
Tickets

Varför väljer företag er?

Varför väljer man ert system?

Allt-i-ett-lösning: Hantera ärenden, automatisera arbetsflöden och smidigt skapa rapporter på ett och samma ställe i kombination med en flexibel portal och chatt-bot för era slutanvändare och kunder.

Effektivitet genom AI: Utnyttja kraften i AI för att optimera serviceleveransen med smart kategorisering, prediktiv analys och självlärande funktioner.

Skalbarhet och lokal support: Anpassa systemet efter era behov och få stöd av en lokal partner som hjälper er genom hela resan.

Varför väljer man ert system?

Tyvärr, ingen data än.

Varför väljer man er som leverantör?

Vi på MSP Nordics – Er lokala partner för framgång

Vi träffar er gärna för en förutsättningslös diskussion över en kopp kaffe, där vi identifierar era behov och berättar mer om hur Halo kan lyfta er verksamhet.

Som er lokala partner är vi med er genom hela resan – från strategiska "best practices" och smidig implementering till löpande support på svenska. Vi står alltid nära våra kunder och hjälper dem att:

  • Automatisera repetitiva arbetsuppgifter för ökad effektivitet.
  • Standardisera processer för enhetlighet och skalbarhet.
  • Chatt-bot och användarportal för maximal tillgänglighet och support.
  • Skapa insiktsfulla rapporter och analyser som driver verkligt affärsvärde.

Låt oss visa hur vi kan hjälpa er att optimera verksamheten och ta er service till nästa nivå.

Varför väljer man er som leverantör?

Tyvärr, ingen data än.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Användarvänlighet och snabb implementering: Halo erbjuder ett intuitivt gränssnitt som gör det enkelt för alla användare att snabbt komma igång.

Branschledande AI-integration: Halo är en av de få lösningarna på marknaden som fullt integrerar AI för att optimera och automatisering ärendehantering. Detta gör er att vara proaktiva, vilket gör att ni kan identifiera och lösa problem innan de påverkar användarna.

Skalbarhet och anpassning: Halo är utformat för att växa med företagen, oavsett om det handlar om små företag eller stora globala organisationer. Kan enkelt anpassas till olika behov och är integrerar smidigt med andra system som ex Microsoft, Google, Teams, Slack, TeamViewer, Facebook, Telia, Telenor Telavox och Fortnox.

Lokal support och expertis: MSP Nordics erbjuder lokal och mer personlig och anpassad service. Vi kommer gärna ut och träffar er för att verkligen förstå era behov, stort som smått.

Hur positionerar ni er på marknaden?

Tyvärr, ingen data än.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Automatisering av repetitiva arbetsuppgifter: Många företag spenderar onödigt mycket tid på manuella, repetitiva uppgifter som att kategorisera ärenden eller vidarebefordra förfrågningar. Detta leder till ineffektivitet och förlorad produktivitet.
Exempel: Ett genomsittligt svenskt företag som använder Halo och hanterar ca 100 supportärenden per vecka för att automatisera kategoriseringen och prioriteringen av ärenden reducerar tiden för manuella arbetsuppgifter med 40%.

Brister i övervakning och proaktivt arbete:Många företag reagerar först när problem uppstår, vilket leder till förlorad tid och förtroende. Halo AI-funktioner gör det möjligt för företag att identifiera och hantera problem innan de påverkar kunderna.
Exempel: Medelstort företag kan med hjälp av Halo förutse systemfel baserat på tidigare incidentdata. Genom att proaktivt åtgärda potentiella problem kunde företaget reducera sina driftstopp med 30%.

Komplexa IT-lösningar: Många organisationer använder olika system för olika delar av IT-hanteringen, vilket leder till ineffektivitet och svårigheter med integration och rapportering. Halo erbjuder en centraliserad plattform som integrerar alla funktioner i en och samma lösning.
Exempel: Företag med kontor på olika orter har möjlighet att enkelt få öveblick och centralisera sin service desk. Genom denna centralisering kan företaget förenkla sina processer, minska fel och förbättra rapporteringen.

Bristande insikter och rapportering: Många organisationer har svårt att få tillgång till insiktsfulla och användbara rapporter som kan hjälpa till att förbättra servicen. Halos smidiga rapporterings- och analysfunktioner ger företag möjlighet att skapa detaljerade, skräddarsydda rapporter som verkligen bidrar till beslutsfattandet.
Exempel: Genom att identifiera mönster i kundens behov kan företag i genomsnitt förbättra sina processer och förkorta svarstider med 20%.

Vilka behov och utmaningar är det som ni löser för kunden?

Tyvärr, ingen data än.

Tyvärr, ingen data än.

Halo ITSM

MSP Nordics

Läs mer om Halo ITSM

ServiceNow

ServiceNow

Läs mer om ServiceNow

BusinessWith Sweden AB

info@businesswith.com

Wallingatan 29
111 24 Stockholm

Östra Hamngatan 16
411 09 Göteborg

Go to sv_SE siteGo to da_DK siteGo to nb_NO siteGo to fi_FI siteGo to de_DE site